Gå til innhold

Vintersko som er gode å gå i, finnes det? Har du anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt hærspore i nærmere 2 år, og er endelig på bedringens vei, men det skal ikke mye gåing i vintersko før jeg merker forverring igjen... De jeg har er stivere, tykkere og ikke så godt demped.

Har jo gått i myke og godt dempede joggesko hele sommersesongen nå, men det er kaldt, det har begynt å snø, jeg trenger vintersko.

Jeg går mye, har hund, og trenger myke og gode sko, gjerne dempede.

Så har du noen forslag? Jeg er desperat etter sko som er gode å gå i også i vinterhalvåret.

Anonymkode: dd65f...7d5

Fortsetter under...

Jeg har noen veldig gode fra Salomon. Goretex og  tipper de  har vært i bruk mer enn de fleste slike støvler. Har hatt de i to, tre år. Føler de er gode for føtter og rygg og ikke uvanlig at de blir brukt på turer på 10-15 km. Godt grep og stabile på føttene. Vanntette. Ligger noe ala på xxl til ca 1000 lappen.

Takk for tips, ser Salomon har flere "tursko" som er dempet, så det kan kanskje være noe. Jeg tenkte at fjellsko ble for stivt, men de har jo andre sko i sportsbutikken også. Jeg må prøve der også :)

Takk for tipset om gelesåler, det er allerede bestilt :) 

Annonse

Disse er hekt fantastiske. Veier knapt noe, god demping og inne kjennes de som om de er formstøpte etter foten din. Jeg har en i hver farge 🤩:

https://www.matchfashion.no/dameklaer/sko/massif-9761e32f/black/

Men OBS OBS, de er pyttesmå i str, bestill to nummer opp. (Jeg er en 37 i alle sko og måtte ha 39 i disse).

Ellers er Gaitline som anbefales over her også fantastiske, men en ganske annen pris.

Anonymkode: ec6f8...7ff

Hvis du trenger myke sko er IKKE salomonsko et godt alternativ, de er steinharde i selve skroget, selv om sålen kan være dempet. 

Jeg er ikke kresen på sko, men Salomonsko er jævlige å gå tur i. 

Anonymkode: b46c3...ab7

Oi, her hadde det jo kommet flere svar, tusen takk for tips og råd.

Ja, jeg trenger myke sko, som er dempet i sålen, så type fjellsko utgår.

Jeg kommer nok ikke utenom å prøve. Jeg har sketchers joggesko, og er veldig fornøyd med dem, så jeg bestilte vanntette joggesko derfra, men de var mye hardere i sålen og vips er det vondt igjen...

Pokker så lang tid det tar å bli kvitt hærspore. Har hatt det nærmere to år nå, og ble grusomt i fjor vinter som det var så glatt og jeg gikk mye med brodder, det likte ikke føttene mine.

Ser softwalk skryter av sålene sine, jeg får prøve de også kanskje, noen som har erfaring med de?

https://www.eurosko.com/no/products/softwalk/softwalk-1421-22h1421/?code=54227021071

Hi

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...