Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #26 Skrevet 3. desember 2022 Men han (de) har vel tørkesnorer hvor dere kan henge opp tøy da? Og det kommer litt an på hva som skal tørkes og hvor fort det må bli tørt. Vi bruker kun tørketrommel til håndklær, sengetøy og undertøy, men jeg hadde nok ikke nektet gjester som har det for travelt til å tørke på snor å bruke tørketrommelen. Eneste gangene vi muligens tørker klær i trommel er på campingplasser når vi ikke har mulighet til å snor-tørke før vi skal videre. Jeg hadde vel ikke nektet gjester å bruke trommelen uansett, så dyrt er det ikke at en runde i trommelen velter gjestebudsjettet vårt. Men hadde jeg hadde selvfølgelig forventet at de kun brukte den nødvendig, for sånn ville jeg selv ha tenkt om jeg er gjest. Hva slags tørkmuligheter hadde han / de å tilby da? Anonymkode: edeee...44f
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #27 Skrevet 3. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg spurte ikke. Har skrevet det noen ganger nå. Anonymkode: 83648...744 Ok, det er jo bra. Men du mener st det var feil av ham å si fra at de ikke bruker tørketrommelen for tiden? Han måtte jo det siden du tar det for gitt at den brukes og da antakelig kom til å bruke den uten å spørre? Anonymkode: 0567c...ae6
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #28 Skrevet 3. desember 2022 Vi har alle våre særheter, og vi blir mer og mer sære med alderen. Dette hadde jeg ikke giddi å bruke energi på. Anonymkode: e2afd...215
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #29 Skrevet 3. desember 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg synes det er mer sært å bruke tørketrommel hos andre. Hvorfor i alle dager skal du det? Anonymkode: 6a014...b4b De er ikke ‘hos andre’, de er hos hi sin far. Tjukkeste slekta, altså. Anonymkode: 2bd1b...d70
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #30 Skrevet 3. desember 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): De er ikke ‘hos andre’, de er hos hi sin far. Tjukkeste slekta, altså. Anonymkode: 2bd1b...d70 Ja, det er gjerrig. 1 runde med tørketrommel er mellom 1,5-3 kWh, så hvis strømmen er dyr som i dag, men med strømstøtte, snakker vi om kanskje 10 kroner. Litt som å si at man ikke får ta pålegg på brødskivene når man er på besøk. Og dette er faren til HI og han har god råd. Anonymkode: b4d4d...991
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #31 Skrevet 3. desember 2022 Jeg synes det er sært, men jeg hadde samtidig virkelig ikke brydd meg. Anonymkode: c986a...053
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #32 Skrevet 3. desember 2022 Synes det virker skikkelig smålig og gjerrig. Synes det er så rart å lese at det er så mange som synes det er så uhørt at man låner tørketrommel, er det vanlig å være så gniene at man ikke lar gjester/ familie låne tørketrommel? Anonymkode: 7b7b0...0ed
the amazing spidermamma Skrevet 3. desember 2022 #33 Skrevet 3. desember 2022 Han er sær. Greit å være nøysom, men med gjester som i tillegg er egne barn og barnebarn koster det lite (bokstavelig talt) å være raus.
Annesmiltillivet Skrevet 4. desember 2022 #34 Skrevet 4. desember 2022 Varmen på rommene veldig sært, men enkelt å ta opp da tenker jeg. Bare å si jeg skrudde på varmen litt siden det var kaldt... Tørketrommel, igjen sært men lett å unngå. Skulle det virkelig bli nødvenig - så er det jo bare å si fra. Sorry altså men nå trenger vi en runde med tørketrommelen. Om han sier noe kan du jo ta brodden av det med å si at nå er du nesten som farmor haha (i en hyggelig tone altså) Det er papapen din, snakk med han så blir han kanskje mer klar over hvor sært det er. Å det er ikke bare dine som tenker ekstra på strøm altså, vi besøker foreldrene mine noen ganger i året (det er 7 timer borte). De har badekar noe vi ikke har, ungene elsker å bade når de er der. Sist vi kom sa mammaen min, nå kan de ikke bade pga strømmen er så dyr. Jeg sa bare ok, men tenkte inni meg jaja, dere skjemmer dem bort etter noter med godteri, cafe besøk og leker - men strømmen skal dere spare på men da sa pappaen min halo bestemor, vi har råd til 3 bad i halvåret av "favoritt barnebarna" så lo hun som hun tok seg i det. Strømmen er dyr ja, men det er ikke det man gjør 2 ganger i måneden som drar opp prisen, det er det jevne daglige forbruket. Men, hadde vi bodd så nærme at de var det annenhver helg ser jeg at de ikke kunne fullt opp badekaret hver gang, så alt er med måte.
Gjest NotNaomi Skrevet 4. desember 2022 #35 Skrevet 4. desember 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Dere som ikke bruker tørketrommel, tørker dere klærne ute også om vinteren? Jeg bor i leilighet og bruker tørketrommel, har ikke mulighet til å tørke ute. Tørking inne ønsker jeg å unngå pga fare for fukt/mugg Anonymkode: b4d4d...991 Ja, det går jo helt fint å tørke ute om vinteren! Og tøyet lukter også utrolig friskt og godt. Det tar jo selvfølgelig litt lenger tid, men om det er lite luftfuktighet i luften blir det tørt i løpet av dagen som regel, og ihvertfall hvis det er litt vind og sol.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2022 #36 Skrevet 4. desember 2022 Annesmiltillivet skrev (5 timer siden): Varmen på rommene veldig sært, men enkelt å ta opp da tenker jeg. Bare å si jeg skrudde på varmen litt siden det var kaldt... Tørketrommel, igjen sært men lett å unngå. Skulle det virkelig bli nødvenig - så er det jo bare å si fra. Sorry altså men nå trenger vi en runde med tørketrommelen. Om han sier noe kan du jo ta brodden av det med å si at nå er du nesten som farmor haha (i en hyggelig tone altså) Det er papapen din, snakk med han så blir han kanskje mer klar over hvor sært det er. Å det er ikke bare dine som tenker ekstra på strøm altså, vi besøker foreldrene mine noen ganger i året (det er 7 timer borte). De har badekar noe vi ikke har, ungene elsker å bade når de er der. Sist vi kom sa mammaen min, nå kan de ikke bade pga strømmen er så dyr. Jeg sa bare ok, men tenkte inni meg jaja, dere skjemmer dem bort etter noter med godteri, cafe besøk og leker - men strømmen skal dere spare på men da sa pappaen min halo bestemor, vi har råd til 3 bad i halvåret av "favoritt barnebarna" så lo hun som hun tok seg i det. Strømmen er dyr ja, men det er ikke det man gjør 2 ganger i måneden som drar opp prisen, det er det jevne daglige forbruket. Men, hadde vi bodd så nærme at de var det annenhver helg ser jeg at de ikke kunne fullt opp badekaret hver gang, så alt er med måte. Ja, når du nevner det, så fikk vi sist beskjed om at vi ikke kunne bruke boblebadet, fordi det trekker for mye strøm. Da hadde jeg bare spurt i min naivitet, fordi småen synes det er gøy og morfar alltid har foreslått det selv. Men noen dager senere kom min far og angret seg, så da fikk småen lov likevel.. Vi bor på hver vår kant av landet! Vi er der max to ganger i året. Jeg synes det er rart at ikke han synes det er flaut å si sånt, faktisk. Som nevnt, det er både en hobby og noe han sier for å liksom demonstrere for oss andre hvordan vi også burde tenke. Han var aldri sånn før! Anonymkode: 83648...744
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2022 #37 Skrevet 5. desember 2022 Gamle folk får ofte næringssorger og dessuten kan de lett få hang-ups. Jeg hadde faktisk blitt sur hvis jeg hadde hatt med meg barna på besøk til pappa og han begynte å nekte meg tørt tøy, altså! Det hadde han ikke sluppet unna med. (Men så bor han i Bergen, da, og ingenting blir tørt på snora når det øser ned dag etter dag…) Anonymkode: bee83...792
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2022 #38 Skrevet 5. desember 2022 Ja, det er litt sært. Men på den annen side så må dere vel ikke bruke tørketrommel på noen dagers besøk heller? Pakk nok av det dere trenger, blir det krise og noe må vaskes så kan det henges til tørk, evt kanskje de tilbyr dere å låne tørketrommel hvis de ser at det er nødvendig. Jeg har reist mye med baby/småbarn og vi har klart oss fint uten tørketrommel på tur/besøk. Anonymkode: 3c53b...62c
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2022 #39 Skrevet 5. desember 2022 Her kan det være snakk om luksusfellen også. De har mye stash "for show", men ikke råd til å bruke noe for regningene ramler inn..? Mange sånne folk også... Anonymkode: a980f...64d
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2022 #40 Skrevet 5. desember 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Ja, det er litt sært. Men på den annen side så må dere vel ikke bruke tørketrommel på noen dagers besøk heller? Pakk nok av det dere trenger, blir det krise og noe må vaskes så kan det henges til tørk, evt kanskje de tilbyr dere å låne tørketrommel hvis de ser at det er nødvendig. Jeg har reist mye med baby/småbarn og vi har klart oss fint uten tørketrommel på tur/besøk. Anonymkode: 3c53b...62c Jeg har fire barn, og har aldri hatt tørketrommel, så regner med hi kan pakke med nok klær til å klare seg et par dager uten. Anonymkode: f31c3...c74
sug lut Skrevet 5. desember 2022 #41 Skrevet 5. desember 2022 Klær tørker uten trommel, faktisk. Æresord.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2022 #42 Skrevet 5. desember 2022 Ikke det du spør om, men panelovn på soverommet? Jeg ville heller tatt med vinterdyne. Varmt soverom er jo skikkelig ubehagelig. Anonymkode: 2c24b...5f6
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2022 #43 Skrevet 5. desember 2022 Jo det er litt sært. Anonymkode: ac6f4...bfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå