LillaGorilla♥♥ Skrevet 6. desember 2022 #26 Skrevet 6. desember 2022 Jeg har vel 3-4 stk, noen har jeg fått. Og ja, de er stygge, det er poenget. Her på jobb er vi flere som går i julegenser hele desember.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #27 Skrevet 6. desember 2022 NotNaomi skrev (41 minutter siden): Jeg blir så fascinert over hvordan trender gjør at folk blir overbevist om at noe er fint eller morsomt. Sånn helt ukritisk, som når såkalte mote-eksperter uttaler at genserne er så stygge at de blir fine. Herregud for noe sprøyt. De ER stygge, kort og godt. Det er forsåvidt greit og til og med sjarmerende at jula blir litt vulgær med knæsje farger, bling bling, overforbruk og overspising. Men ett sted må grensa gå, og akkurat julegensere er grensa mi. Hadde noen gitt meg julegensere så hadde jeg dytta den så langt bak i kottet jeg kunne klart. Men det er min mening, og jeg vil ikke at alle skal mene det samme. Hvordan var det med det å komme med negativ vri i en positiv tråd? Gjelder ikke det heller for deg? Anonymkode: 1c098...27b
Gjest NotNaomi Skrevet 6. desember 2022 #28 Skrevet 6. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvordan var det med det å komme med negativ vri i en positiv tråd? Gjelder ikke det heller for deg? Anonymkode: 1c098...27b Ser ingen oppfordring om å bidra med positive tilbakemeldinger her? Mulig jeg ikke har tolket riktig da, eller at det er kodet sånn at kun brukere gjennom mange år skjønner hvordan man skal svare her? Dessuten ser jeg på trender som mye humor, og hvor lett vi blir overbevist om at noe er fint. Jeg ler jo når mote-eksperter sier at noe er så harry/stygt at det blir fint. Og så videre at alt ikke må være så riktig, for i neste øyeblikk å fortelle deg hvordan du kan style genseren. Mye humor her 🙂
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #29 Skrevet 6. desember 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Ser ingen oppfordring om å bidra med positive tilbakemeldinger her? Mulig jeg ikke har tolket riktig da, eller at det er kodet sånn at kun brukere gjennom mange år skjønner hvordan man skal svare her? Dessuten ser jeg på trender som mye humor, og hvor lett vi blir overbevist om at noe er fint. Jeg ler jo når mote-eksperter sier at noe er så harry/stygt at det blir fint. Og så videre at alt ikke må være så riktig, for i neste øyeblikk å fortelle deg hvordan du kan style genseren. Mye humor her 🙂 De fleste mennesker skjønner slikt av seg selv uten at det blir presisert. Det handler om sosial kompetanse. Om du kun skal svare på det som står i hi er det heller ingen spørsmål om hva du mener om julegensere der. Anonymkode: 1c098...27b
Gjest NotNaomi Skrevet 6. desember 2022 #30 Skrevet 6. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): De fleste mennesker skjønner slikt av seg selv uten at det blir presisert. Det handler om sosial kompetanse. Om du kun skal svare på det som står i hi er det heller ingen spørsmål om hva du mener om julegensere der. Anonymkode: 1c098...27b Å, ok. Da hadde jeg jo et gedigent poeng i tråden om positive tilbakemeldinger da? At når det blir bedt om positiv respons, så burde jo ihvertfall "de fleste" skjønne at de skulle dele nettopp..positive opplevelser? Eller er det denne tolkningen igjen, som jeg ikke forstår noenting av? At det meste av det som skrives her egentlig alltid betyr noe helt annet? 🙂 Spørsmålet var om vi ville ha julegensere, og alt jeg skrev viser åpenbart at nei, det vil jeg ikke. Akkurat dét er jo verdens letteste tolkning såvidt jeg kan skjønne.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #31 Skrevet 6. desember 2022 NotNaomi skrev (9 minutter siden): Å, ok. Da hadde jeg jo et gedigent poeng i tråden om positive tilbakemeldinger da? At når det blir bedt om positiv respons, så burde jo ihvertfall "de fleste" skjønne at de skulle dele nettopp..positive opplevelser? Eller er det denne tolkningen igjen, som jeg ikke forstår noenting av? At det meste av det som skrives her egentlig alltid betyr noe helt annet? 🙂 Spørsmålet var om vi ville ha julegensere, og alt jeg skrev viser åpenbart at nei, det vil jeg ikke. Akkurat dét er jo verdens letteste tolkning såvidt jeg kan skjønne. Du svarte jo ikke bare, du håner og ler av dem som har. Du skrev en post om at du ble lei av folk som vrir positive tråder over til noe negativt, og så gjør du akkurat det samme selv. At du ikke virker til å skjønne normale sosiale koder er urovekkende, er ikke du sjef med personalansvar? Anonymkode: 1c098...27b
Gjest NotNaomi Skrevet 6. desember 2022 #32 Skrevet 6. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du svarte jo ikke bare, du håner og ler av dem som har. Du skrev en post om at du ble lei av folk som vrir positive tråder over til noe negativt, og så gjør du akkurat det samme selv. At du ikke virker til å skjønne normale sosiale koder er urovekkende, er ikke du sjef med personalansvar? Anonymkode: 1c098...27b Jeg håner ingen, og nei, jeg ler ikke av dem som har dem. Nå tolker du helt feil. Jeg har kun nevnt såkalte mote-eksperter som skriver sprøyt og selvmotsigende, ellers har jeg ikke nevnt en eneste person. Det er trenden jeg ler av. Jeg elsker alt som viser betydningen av eventyret om keiserens nye klær. Og jeg skriver "vi". Ikke om "dere" eller "dem" Prøv å ta ting som skrives bokstavelig også. Det trenger ikke å være mer komplisert..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #33 Skrevet 6. desember 2022 NotNaomi skrev (5 minutter siden): Jeg håner ingen, og nei, jeg ler ikke av dem som har dem. Nå tolker du helt feil. Jeg har kun nevnt såkalte mote-eksperter som skriver sprøyt og selvmotsigende, ellers har jeg ikke nevnt en eneste person. Det er trenden jeg ler av. Jeg elsker alt som viser betydningen av eventyret om keiserens nye klær. Og jeg skriver "vi". Ikke om "dere" eller "dem" Prøv å ta ting som skrives bokstavelig også. Det trenger ikke å være mer komplisert.. Du sprer negativitet i en positiv tråd. Det er ikke mer komplisert enn det. Anonymkode: 1c098...27b
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #34 Skrevet 6. desember 2022 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Hvordan var det med det å komme med negativ vri i en positiv tråd? Gjelder ikke det heller for deg? Anonymkode: 1c098...27b Dette er ingen positiv tråd. Det er en tråd om stygge klær som ingen trenger men folk har latt seg lure til å kjøpe. Det fører til forurensning og unødig pengebruk, i tillegg til at det er stygt å se på. Anonymkode: 28ff1...678
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #35 Skrevet 6. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Dette er ingen positiv tråd. Det er en tråd om stygge klær som ingen trenger men folk har latt seg lure til å kjøpe. Det fører til forurensning og unødig pengebruk, i tillegg til at det er stygt å se på. Anonymkode: 28ff1...678 Du ødelegger også. Gå og vær Grinchen et annet sted. Anonymkode: 1c098...27b
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #36 Skrevet 6. desember 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du ødelegger også. Gå og vær Grinchen et annet sted. Anonymkode: 1c098...27b Akkurat dette er ting folk tydeligvis trenger å bli minnet om. Ingen liker å tenke at de oppfører seg moralsk dårlig, men for å få en endring må man bli bevist det, selv om det er ubehagelig. Anonymkode: 28ff1...678
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #37 Skrevet 6. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Akkurat dette er ting folk tydeligvis trenger å bli minnet om. Ingen liker å tenke at de oppfører seg moralsk dårlig, men for å få en endring må man bli bevist det, selv om det er ubehagelig. Anonymkode: 28ff1...678 Moralsk dårlig av å kjøpe en julegenser? Okay, den står jeg i. Anonymkode: 1c098...27b
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #38 Skrevet 6. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Moralsk dårlig av å kjøpe en julegenser? Okay, den står jeg i. Anonymkode: 1c098...27b Du forstår forhåpentlig vis hvorfor det er problematisk. Forhåpentlig vis vil du også med tiden utvikle samvittighet til å se at du har en moralsk plikt til å ta hensyn til andre enn bare deg selv. Anonymkode: 28ff1...678
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #39 Skrevet 6. desember 2022 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Du forstår forhåpentlig vis hvorfor det er problematisk. Forhåpentlig vis vil du også med tiden utvikle samvittighet til å se at du har en moralsk plikt til å ta hensyn til andre enn bare deg selv. Anonymkode: 28ff1...678 Ville ikke holdt pusten, var jeg deg. Anonymkode: 1c098...27b
sug lut Skrevet 6. desember 2022 #40 Skrevet 6. desember 2022 (endret) Anonym bruker skrev (3 timer siden): Akkurat dette er ting folk tydeligvis trenger å bli minnet om. Ingen liker å tenke at de oppfører seg moralsk dårlig, men for å få en endring må man bli bevist det, selv om det er ubehagelig. Anonymkode: 28ff1...678 Det finnes ikke det julegenserubehag i verden som du klarer å påføre meg. Eller antakelig noen andre. Endret 6. desember 2022 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #41 Skrevet 6. desember 2022 Anonym bruker skrev (På 3.12.2022 den 11.17): De fleste er såpass stygge at jeg tviler på at særlig mange ville bruke dem i 20-30 år før de kjøpte en ny. Om en vanlig genser tåler 200 dagers bruk, som man bør forvente av en genser, og du bruker den 5 ganger hver jul vil den holde i 40 år. Innen den tid vil jeg være veldig lei av den. Anonymkode: 28ff1...678 Jeg har tre stykk, den eldste er fra 2004. Brukes på jobb i desember så vil ikke si det er bortkasta nei Anonymkode: ccdd1...fc6
Superdolly Skrevet 6. desember 2022 #42 Skrevet 6. desember 2022 Jeg har en julegenser med blinkende lys, og så har jeg en kjole i et tynt, syntetisk stoff som er litt ekkelt å ha på, men jeg bruker den likevel. Sistnevnte har et motiv av snødekt landskap med blå himmel, og selvsagt julenissen.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #43 Skrevet 6. desember 2022 NotNaomi skrev (5 timer siden): Å, ok. Da hadde jeg jo et gedigent poeng i tråden om positive tilbakemeldinger da? At når det blir bedt om positiv respons, så burde jo ihvertfall "de fleste" skjønne at de skulle dele nettopp..positive opplevelser? Eller er det denne tolkningen igjen, som jeg ikke forstår noenting av? At det meste av det som skrives her egentlig alltid betyr noe helt annet? 🙂 Spørsmålet var om vi ville ha julegensere, og alt jeg skrev viser åpenbart at nei, det vil jeg ikke. Akkurat dét er jo verdens letteste tolkning såvidt jeg kan skjønne. Hjelpes, så trøttendes du er. Anonymkode: 077b7...5d3
FruGa Skrevet 6. desember 2022 #44 Skrevet 6. desember 2022 Jeg har to. Den ene laget av min søster med pålimte pakker osv. Den andre har blinkende lys. Det eneste jeg syntes er dumt med de er at de ikke kan vaskes. De er av syntetisk materiale, så nå etter noen år hadde de trengt en vask.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2022 #45 Skrevet 7. desember 2022 Hadde jeg funnet en i naturlige materialer (bomull eller ull) hadde jeg gjerne kjøpt en. Vil ikke ha en laget av polyester eller akryl. Anonymkode: 94a0e...874
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2022 #46 Skrevet 7. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hadde jeg funnet en i naturlige materialer (bomull eller ull) hadde jeg gjerne kjøpt en. Vil ikke ha en laget av polyester eller akryl. Anonymkode: 94a0e...874 https://jule-genser.no/products/bite-me-baerekraftig-bomull-dame?variant=41521220878497&gclid=Cj0KCQiAkMGcBhCSARIsAIW6d0DaN9dZQNXl7NRZx98B7MeZP8rFx3w_62rHiS-3EEtrfQMN0ggBe44aAk5JEALw_wcB Anonymkode: 9a320...a5f
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2022 #47 Skrevet 7. desember 2022 Elizabeth skrev (På 3.12.2022 den 11.26): Har en gørrstygg julegenser. Det er absolutt ikke meg i det hele tatt, men søsteren min lurte meg til å kjøpe en da vi handlet gaver på sparkjøp for en del år siden. Det er en snømann opp/ned med julekuler under en utstående gulrot, trenger vel ikke si så mye mer enn det... Men vi har jo hatt det litt gøy med den da. Har brukt den på en del fester i jula de siste årene. Haha ,den har eg og 😅kjøpte den egentlig for å bruke på jobb i barnehagen men såg ikkje heilt på kossen den såg ut før eg kjøpte den 🤣 Anonymkode: 77f68...bec
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2022 #48 Skrevet 7. desember 2022 Jeg har en jule-t-skjorte pluss to julegensere jeg bruker mye nå før jul. Selvfølgelig er de stygge. Jeg og barna har også en jule-onepiece hver, i fleece, matchende sådan, som er skikkelig digge å gå i. Anonymkode: a87a0...4d1
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2022 #49 Skrevet 7. desember 2022 On 12/5/2022 at 9:14 PM, Anonym bruker said: Den var søt! Anonymkode: 9a320...a5f takk,veldig fornøyd med den Anonymkode: a7cb6...aee
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2022 #50 Skrevet 7. desember 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): https://jule-genser.no/products/bite-me-baerekraftig-bomull-dame?variant=41521220878497&gclid=Cj0KCQiAkMGcBhCSARIsAIW6d0DaN9dZQNXl7NRZx98B7MeZP8rFx3w_62rHiS-3EEtrfQMN0ggBe44aAk5JEALw_wcB Anonymkode: 9a320...a5f Tusen takk Anonymkode: 94a0e...874
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå