Gå til innhold

Har du julegenser? Eller vil du ha? Julegensertråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du julegenser? Hvilken? Det hører med, det er koselig å gå på jobb med julegenser i desember.

Mine av året så langt er disse. Den ene som er lang nok til å være kjole, eller kort nok til å være over bukser. Og den andre som er bare søt. JEg får masse skryt av begge på jobb!

https://www.zizzi.no/lang-julegenser-rosa-M52919J0736.html

https://sillysanta.no/products/christmas-movies-julegenser-dame?gclid=CjwKCAiAhKycBhAQEiwAgf19eiY5AO2BOqwAQtOHNab70YoF2xpsOY7IGhZFMopfxT1e0XSKznP2_BoCBVMQAvD_BwE

Anonymkode: 9a320...a5f

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har tre, og ønsker meg alltids flere 🤩 De var veldig fine de du hadde 😊 Jeg har noen som er søte, og en som er skikkelig stygg, med en alv hengendes på magen 🤣 

Anonymkode: ce022...894

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har tre, og ønsker meg alltids flere 🤩 De var veldig fine de du hadde 😊 Jeg har noen som er søte, og en som er skikkelig stygg, med en alv hengendes på magen 🤣 

Haha er alven død?

Skrevet

Nei, jeg har ikke julegenser og vil ikke ha det. Jeg vil ikke ha klær som bare kan brukes noen få ganger og blir kastet før de er utslitt.

Anonymkode: 28ff1...678

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg har ikke julegenser og vil ikke ha det. Jeg vil ikke ha klær som bare kan brukes noen få ganger og blir kastet før de er utslitt.

Hvorfor må de kastes da? De kan jo brukes i mange år.

Anonymkode: 077b7...5d3

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor skal de kastes? Jeg bruker jo de samme hvert år, kaster du julekjolen på tredjedag og bunaden etter søttende mai toget?

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor må de kastes da? De kan jo brukes i mange år.

Anonymkode: 077b7...5d3

De fleste er såpass stygge at jeg tviler på at særlig mange ville bruke dem i 20-30 år før de kjøpte en ny. Om en vanlig genser tåler 200 dagers bruk, som man bør forvente av en genser, og du bruker den 5 ganger hver jul vil den holde i 40 år. Innen den tid vil jeg være veldig lei av den.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skal de kastes? Jeg bruker jo de samme hvert år, kaster du julekjolen på tredjedag og bunaden etter søttende mai toget?

Jeg har ikke en egen kjole som brukes bare til jul. Jeg har pent tøy som kan brukes ofte.

Hvis du kjøper en julegenser en gang og bruker den resten av livet slik du gjør med en bunad er det ikke noe galt i det. Om du derimot er som de fleste julegenserkjøpere så får de lyst på en ny med noen få års mellomrom og ender med å kaste genseren etter noen år ubrukt innerst i skapet.

Skrevet

Jeg har en julekofte som jeg kom på jeg må bytte ut med kofta jeg har hengende fremme nå. 

Strikker på en ny, meg og ungene har ett prosjekt med en skikkelig stygg julekofte, bare litt kjipt det går så tregt. Meg og ungene har funnet mange mønsterborder vi skal ha på den, så planen er ganske klart det er bare motivasjonen som mangler. Fant den frem igjen for mange uker siden, strikka to omganger før jeg satte igang med mange andre prosjekter. Er på mønsterraden med Minions nå, de er skikkelig søte men dødskjedelige å strikke. 

Ene ungen har en liten bunke med stygge gensere og igrunn klær. Hu klarte å presse typen inn i en one pies her omdagen, det var ett nydelig syn (hu er 150cm og han er 200cm så han ble virkelig pressa inn) Så har noen jeg kan stjele…

Anonymkode: bdfb8...be2

Skrevet

Har en gørrstygg julegenser. Det er absolutt ikke meg i det hele tatt, men søsteren min lurte meg til å kjøpe en da vi handlet gaver på sparkjøp for en del år siden. Det er en snømann opp/ned med julekuler under en utstående gulrot, trenger vel ikke si så mye mer enn det... Men vi har jo hatt det litt gøy med den da. Har brukt den på en del fester i jula de siste årene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har ikke en egen kjole som brukes bare til jul. Jeg har pent tøy som kan brukes ofte.

Hvis du kjøper en julegenser en gang og bruker den resten av livet slik du gjør med en bunad er det ikke noe galt i det. Om du derimot er som de fleste julegenserkjøpere så får de lyst på en ny med noen få års mellomrom og ender med å kaste genseren etter noen år ubrukt innerst i skapet.

Du dømmer kjapt. Det skal du ha. *rister på hodet*

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har en julekofte som jeg kom på jeg må bytte ut med kofta jeg har hengende fremme nå. 

Strikker på en ny, meg og ungene har ett prosjekt med en skikkelig stygg julekofte, bare litt kjipt det går så tregt. Meg og ungene har funnet mange mønsterborder vi skal ha på den, så planen er ganske klart det er bare motivasjonen som mangler. Fant den frem igjen for mange uker siden, strikka to omganger før jeg satte igang med mange andre prosjekter. Er på mønsterraden med Minions nå, de er skikkelig søte men dødskjedelige å strikke. 

Ene ungen har en liten bunke med stygge gensere og igrunn klær. Hu klarte å presse typen inn i en one pies her omdagen, det var ett nydelig syn (hu er 150cm og han er 200cm så han ble virkelig pressa inn) Så har noen jeg kan stjele…

Anonymkode: bdfb8...be2

Dere høres ut som en morsom familie :D

Skrevet

Du dømmer kjapt. Det skal du ha. *rister på hodet*

Hva reagerer du på?

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Haha er alven død?

Tja, han synger så kanskje han er levende 😱🙈🤣

Skrevet

Nei, jeg vil ikke ha selv, men ungene har fått de tre siste årene. Det synes de er stor stas 🤗

Anonymkode: ca67c...ee8

Skrevet

Ikke noe jeg har lyst på, men er mange andre bruker dem.
De fleste av dem bestiller dem her: https://jule-genser.no/

Anonymkode: 8d069...7d3

Oi, her gikk det litt fort, og jeg mistet noen ord på veien.
Jeg mente, mange andre PÅ JOBB bruker dem.

Anonymkode: 8d069...7d3

Skrevet

Jeg kjøpte noen morsomme t-skjorter forrige jul, men det er 20 kilo siden så de kommer ikke på i år. Har noen fæle kjoler fra wish jeg har brukt innimellom. Har og en julegenser fra sparkjøp som er ganske søt, men jeg må bruke hvitt på jobb så får liksom ikke dratt nytte av plaggene

Anonymkode: 75034...304

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 3.12.2022 den 10.54):

Har du julegenser? Hvilken? Det hører med, det er koselig å gå på jobb med julegenser i desember.

Mine av året så langt er disse. Den ene som er lang nok til å være kjole, eller kort nok til å være over bukser. Og den andre som er bare søt. JEg får masse skryt av begge på jobb!

https://www.zizzi.no/lang-julegenser-rosa-M52919J0736.html

https://sillysanta.no/products/christmas-movies-julegenser-dame?gclid=CjwKCAiAhKycBhAQEiwAgf19eiY5AO2BOqwAQtOHNab70YoF2xpsOY7IGhZFMopfxT1e0XSKznP2_BoCBVMQAvD_BwE

Jeg har en hjemmestrikket rød cardigan som jeg bruker veldig mye i desember. Det er ikke noe julemotiv på den, men det er min julegenser.

Anonymkode: 46fab...b31

Skrevet

Det er klart jeg har julegensere! Har flere, den ene med blinkende lys.

Gjest NotNaomi
Skrevet

Jeg blir så fascinert over hvordan trender gjør at folk blir overbevist om at noe er fint eller morsomt. Sånn helt ukritisk, som når såkalte mote-eksperter uttaler at genserne er så stygge at de blir fine. Herregud for noe sprøyt. De ER stygge, kort og godt. Det er forsåvidt greit og til og med sjarmerende at jula blir litt vulgær med knæsje farger, bling bling, overforbruk og overspising. Men ett sted må grensa gå, og akkurat julegensere er grensa mi. Hadde noen gitt meg julegensere så hadde jeg dytta den så langt bak i kottet jeg kunne klart. 

Men det er min mening, og jeg vil ikke at alle skal mene det samme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...