Gå til innhold

Bak vanskelige ekser/mødre står oftest en tafatt far.

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Skrevet

Det er ofte mye klaging på ekser som mannen har. At ny bonusmor og også faren får mye kritikk og mye usaklig "kritikk". Og så sitter det en fortvilt bonusmor der og er lei alt drama og konflikter. Noen eksempler er bonusmor som ikke får være med på arrangementer barna er med på. Annet er klaging på hva de får og spise og ikke spise hos far og bonusmor. Det er kritikk fordi mor mener at det er forskjellsbehandling mellom barn og nye søsken i fars nye forhold, og hvem som har finest rom til og med. Lista kan være lang. Og ja, det fins absolutt vanskelige og konfliktsøkende mødre, men hvorfor stopper ikke fedrene dem? Det er så mange dumme unnskyldninger som at da lager moren bare mer bråk, hun boikotter samvær og påvirker barna mer negativt. Har virkelig mødre så mye makt over eksen sin, og blir det ikke vanskelig å respektere faren for ny dame? Og ikke minst, er hun ikke skeptisk til å få nye barn med en så tafatt og lite løsningsorientert far? 

Sist nå leste jeg om en mor som nektet å la barnet bo mer enn annenhver helg hos faren fordi moren mislikte nye dama. Og faren prøvde ikke engang å ta noen skritt for å få delt omsorg! Det syns jeg tyder på manglende vilje til å ha barna mer. Kanskje mødrene/ eksene har et poeng noen ganger, og derfor er så misfornøyde? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok litt for lett å bruke barna i ugreie hevneaksjoner fra en forsmådd(?) ekspartner. Når han/hun forlot meg, så skal h-n heller ikke få det bra. Det enkleste våpenet blir å skyve barna fremfor seg. Sette frem mer eller mindre urimelige krav, og dermed kunne gi kritikk fordi disse kravene etterkommes. Eller ganske enkelt my way or no way...

Anonymkode: 140f4...a76

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er nok litt for lett å bruke barna i ugreie hevneaksjoner fra en forsmådd(?) ekspartner. Når han/hun forlot meg, så skal h-n heller ikke få det bra. Det enkleste våpenet blir å skyve barna fremfor seg. Sette frem mer eller mindre urimelige krav, og dermed kunne gi kritikk fordi disse kravene etterkommes. Eller ganske enkelt my way or no way...

Jeg skjønner jo at det kan være både sjalusi og hevn i bildet, og at noen mødre bruker barna til å fortsette og kontrollere eksen. Det jeg har litt problemer med å forstå er hvorfor menn i sånne tilfeller ikke setter ned benet, om ikke bare for sin skyld, men også for ny partner sin skyld. 

Skrevet
NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner jo at det kan være både sjalusi og hevn i bildet, og at noen mødre bruker barna til å fortsette og kontrollere eksen. Det jeg har litt problemer med å forstå er hvorfor menn i sånne tilfeller ikke setter ned benet, om ikke bare for sin skyld, men også for ny partner sin skyld. 

Ja, sorry, så det etter jeg svarte. Sliter litt med hukommelsen og mister fokus, hehe. Nei, du kan spørre... noe enkelt svar finner man vel ikke. Men det sies jo at det er sjelden menn går, uten å ha en ny "på lur". Kanskje frykten for å bli forlatt er større enn vettet, for å si det på den måten. Har ikke tall på dette altså.

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Ja, sorry, så det etter jeg svarte. Sliter litt med hukommelsen og mister fokus, hehe. Nei, du kan spørre... noe enkelt svar finner man vel ikke. Men det sies jo at det er sjelden menn går, uten å ha en ny "på lur". Kanskje frykten for å bli forlatt er større enn vettet, for å si det på den måten. Har ikke tall på dette altså.

Ja, og jeg tror ikke alltid at det handler om en "gal" eks eller en "håpløs" bonusmor heller. Det kan faktisk være mannen i mange tilfeller. 

Skrevet

Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt.

Admin

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om eksen min eller den nye samboeren. Hun virker for meg som en herlig dame, aner ikke hva hun ser i den ynkelige mannen hun bor med. Jeg kontakter ikke eksen min med mindre det gjelder liv og helse. Har ungene skidag, ja da får han fikse det (skjer jo ikke, men det er hans ansvar). Bare så det er sagt, det går ikke utover barna, de bor rett ved skolen så far blir oppringt og må levere utstyret han har glemt å sende med. Men jeg maser ikke på eksen min om alle mulige ting hele tiden, slik enkelte av mine venninner gjør. 

Jeg legger meg ikke borti samboeren hans heller. Barna er fornøyde, det er det viktigste. Om hun gir de makrell i tomat eller nugatti det bryr jeg meg ikke om. 

Bare for å støtte poenget ditt om at her er vi to normale og en tafatt. Og det er jo mannen. 

Anonymkode: 036bc...b60

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bryr meg ikke om eksen min eller den nye samboeren. Hun virker for meg som en herlig dame, aner ikke hva hun ser i den ynkelige mannen hun bor med. Jeg kontakter ikke eksen min med mindre det gjelder liv og helse. Har ungene skidag, ja da får han fikse det (skjer jo ikke, men det er hans ansvar). Bare så det er sagt, det går ikke utover barna, de bor rett ved skolen så far blir oppringt og må levere utstyret han har glemt å sende med. Men jeg maser ikke på eksen min om alle mulige ting hele tiden, slik enkelte av mine venninner gjør. 

Jeg legger meg ikke borti samboeren hans heller. Barna er fornøyde, det er det viktigste. Om hun gir de makrell i tomat eller nugatti det bryr jeg meg ikke om. 

Bare for å støtte poenget ditt om at her er vi to normale og en tafatt. Og det er jo mannen. 

Anonymkode: 036bc...b60

To normale og en tafatt 🙂 ja, det er det. Og dere er sikkert ikke eneste eksempelet. 

Skrevet
NotNaomi skrev (8 timer siden):

To normale og en tafatt 🙂 ja, det er det. Og dere er sikkert ikke eneste eksempelet. 

Selvsagt er de ikke det, men de fleste menn virker, altså. 

Anonymkode: 7552b...206

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Selvsagt er de ikke det, men de fleste menn virker, altså. 

Anonymkode: 7552b...206

De færreste menn har den relasjonskompetansen som kvinner har. Det gjør dem konfliktsky, fordi de ikke klarer å navigere i et landskap der eksen mener én ting, nåværende kone mener noe annet og barnet mener noe tredje. Å skjære gjennom og finne en løsning som er god, uten å trippe på eggeskall rundt alle andre, er ofte ikke del av repertoaret til Mann 40.

Anonymkode: d9f84...2a5

Skrevet

Har opplevd det samme selv. "Jeg får ikke ha barnet mer", så ta ansvar da! Gjør noen grep! 
Også svartmaler de mor, selvsagt. Nå kjenner jeg et par hvor stemor ønsker såååå veldig å ha barnet mer på samvær, men far har ikke gjort noe, så stemor pusher barnet til å snakke med mor... Her har vi sette opp mot hverandre på høyt nivå! Jeg kjenner begge parter så vet at ingen av de er ubrukelige, og hadde far ville og lagt til rette for, så hadde barnet fått vært mer hos han. Sannheten er at han setter jobben høyere og derfor vil ikke mor at barnet skal være hos stemor. Fair nok det tenker jeg. Mens stemor svartmaler mor, og far sier ingenting... 

Anonymkode: 6184f...907

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

De færreste menn har den relasjonskompetansen som kvinner har. Det gjør dem konfliktsky, fordi de ikke klarer å navigere i et landskap der eksen mener én ting, nåværende kone mener noe annet og barnet mener noe tredje. Å skjære gjennom og finne en løsning som er god, uten å trippe på eggeskall rundt alle andre, er ofte ikke del av repertoaret til Mann 40.

Anonymkode: d9f84...2a5

Dette tror jeg du faktisk har helt rett i

Anonymkode: 6184f...907

Skrevet

At exn og dama hans holder seg langt unna meg er min våte drøm. Jeg bryr meg filla om hva de gjør så lenge barnet mitt har det bra. Desverre er det deres hobby å leite etter feil i alt jeg gjør.

Anonymkode: e8892...287

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

At exn og dama hans holder seg langt unna meg er min våte drøm. Jeg bryr meg filla om hva de gjør så lenge barnet mitt har det bra. Desverre er det deres hobby å leite etter feil i alt jeg gjør.

Men det er ikke nye dama hans sin skyld. Alt negativt hun får servert fra han regner jeg med? 

Skrevet
NotNaomi skrev (12 minutter siden):

Men det er ikke nye dama hans sin skyld. Alt negativt hun får servert fra han regner jeg med? 

Det er andre veien, hun er sykelig sjalu.

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er andre veien, hun er sykelig sjalu.

Javel. Det kan selvfølgelig være at en av damene faktisk er på bærtur, men eksen din er jo med på det? Han burde jo tatt mer ansvar da. Du er moren til barna hans, og dere trenger ikke å være bestevenner for det. Men han er jo med å skape konflikter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...