Gå til innhold

Hadde du fortalt til noen om du vant mange milioner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det finnes en klassisk tråd på engelsk om dette på reddit. Mye av det er jo annerledes i USA, ingen ville bli drept av familiemedlemmer for å arve noe av formuen.

Det som helt sikkert er likt er folks misunnelse og viljen å utnytte den andres flaks. Familie ser det ofte som selvfølgelig at det drypper en del på dem, noe som jeg aldri har forstått. Har man millionlønn hvert år er det ingen som krever å få noe av det.

Blir det kjent at man vant mange millioner i lotto dukker det opp venner og bekjente man ikke har hørt fra i årevis, postkassa blir overfylt at tiggerbrev, den ene tårevåte historie etter den andre. Man blir belemret av vilt fremmede om fantastiske forretningsideer som selvfølgelig er luftslott.

Får man mange millioner er det umulig å skjule det på sikt da, det sørger skattelistene for. Ikke kan man unngå det ved å flytte til f.eks. Oslo der det kryr av enda rikere, for man skatter til kommunen man er registrerti manntallet per 1.1.

Anonymkode: 9457d...9e8

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det finnes en klassisk tråd på engelsk om dette på reddit. Mye av det er jo annerledes i USA, ingen ville bli drept av familiemedlemmer for å arve noe av formuen.

Det som helt sikkert er likt er folks misunnelse og viljen å utnytte den andres flaks. Familie ser det ofte som selvfølgelig at det drypper en del på dem, noe som jeg aldri har forstått. Har man millionlønn hvert år er det ingen som krever å få noe av det.

Blir det kjent at man vant mange millioner i lotto dukker det opp venner og bekjente man ikke har hørt fra i årevis, postkassa blir overfylt at tiggerbrev, den ene tårevåte historie etter den andre. Man blir belemret av vilt fremmede om fantastiske forretningsideer som selvfølgelig er luftslott.

Får man mange millioner er det umulig å skjule det på sikt da, det sørger skattelistene for. Ikke kan man unngå det ved å flytte til f.eks. Oslo der det kryr av enda rikere, for man skatter til kommunen man er registrerti manntallet per 1.1.

Anonymkode: 9457d...9e8

Da snakker man om gigapremier da?

Er ikke den gjennomsnittlige premien i Norge under 4 mill?

En nabo her vant 2,5 mill på joker. De byttet bil, pusset opp huset og betalte ned litt gjeld. Så levde de videre akkurat som før, i der samme rekkehuset.

De var helt åpne om å ha vunnet.

Anonymkode: ea989...708

Annonse

Jeg hadde garantert fortalt mine nærmeste. 

Og hvis det hadde vært en veldig stor sum, så hadde nok alle skjønt det. Da hadde jeg nok byttet bolig, kjøpt ny(ere) bil osv. Når man lever på Nav, så er ikke det akkurat noe som kommer til å skje uten at jeg vinner MYE!

Anonymkode: 58b51...f45

On 12/2/2022 at 6:59 PM, Anonym bruker said:

Jeg hadde fortalt det til foreldrene mine og søsknene mine men ingen andre. 
tror jeg. 

Anonymkode: 83d45...6e7

kun de nærmeste

Anonymkode: c2c35...632

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...