Gå til innhold

Hvordan venne katten til å være alene om natten?

Anbefalte innlegg

Vi har fått en katt som er 6 mnder som blir stresset hver gang vi reiser oss fra sofaen å følger etter oss. Hun slapper kun av når vi er i samme rom. Dette er andre dag på rad at jeg ligger på sofaen med henne å da er hun kjempe fornøyd og avslappet. Da sover hun masse. Men jeg sliter med nakkeproblemer så er egentlig avhengig av å sove i min seng for å ikke ha smerter. Hvordan venner jeg katten til å være alene om natten? 

Anonymkode: 2d562...da8

Fortsetter under...

Hvor lenge har dere hatt katten? Har den hatt det godt før den kom til dere? Har den fått tid til å bli trygg og kjent? Er det en mulighet å la den sove sammen med deg i senga? Hvis ikke anbefaler jeg å lage en trygg soveplass til den, kjøp eller lag en sovehule den kan gjemme seg i, plasser den på et avgrenset område/mindre rom, det føles tryggere enn å være på et stort sted. La den få en varmeflaske, katter liker varme, kanskje det hjelper henne å slappe av. Hvis hun fortsatt er leken kan du prøve å leke med henne så hun får herjet fra seg før du legger deg, da er hun sliten og søvning når du skal legge deg.

Anonymkode: aa10f...1ae

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

La den være alene. 

Anonymkode: 3cb76...e4c

Det er lettere sagt enn gjort. Hun mjauer etter hos hvis vi er borte mer en 5 minutter å gir seg ikke. Hun holder på til vi kommer å gir nærhet,da slapper hun av å sovner.

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er lettere sagt enn gjort. Hun mjauer etter hos hvis vi er borte mer en 5 minutter å gir seg ikke. Hun holder på til vi kommer å gir nærhet,da slapper hun av å sovner.

Ha henne i senga. Det er bare kos :)

Anonymkode: 7ca55...88e

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Ha henne i senga. Det er bare kos :)

Anonymkode: 7ca55...88e

Mannen er ikke like enig dessverre. Har prøvd å legge hun oppi 16 åringen sin seng som har sagt at det er greit;men det har ikke fungert helt.

On 12/2/2022 at 3:27 AM, Anonym bruker said:

Vi har fått en katt som er 6 mnder som blir stresset hver gang vi reiser oss fra sofaen å følger etter oss. Hun slapper kun av når vi er i samme rom. Dette er andre dag på rad at jeg ligger på sofaen med henne å da er hun kjempe fornøyd og avslappet. Da sover hun masse. Men jeg sliter med nakkeproblemer så er egentlig avhengig av å sove i min seng for å ikke ha smerter. Hvordan venner jeg katten til å være alene om natten? 

her har mine 2 katteseng på rommet mitt, de er veldig avhening av meg, akkurat som hunden vår er veldig avhening av ene barnet og ligger på rommet i hunde seng

Anonymkode: 6fdfd...c72

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

her har mine 2 katteseng på rommet mitt, de er veldig avhening av meg, akkurat som hunden vår er veldig avhening av ene barnet og ligger på rommet i hunde seng

Anonymkode: 6fdfd...c72

Kattesengen er hun overhodet ikke intressert i. Men hun har ett teppe hun er veldig glad i. Så når hun mjauet sånn i natt så la jeg teppe hennes opp i ungdommen sin seng,å la pusen på det. Da var det ikke noe mjauing før idag tidlig når det snart likevel var på tide å stå opp.

Anonym bruker skrev (På 2.12.2022 den 13.55):

Den er bare en baby. På en fremmed plass. Klart den blir redd når den er alene.

Anonymkode: 54e27...1e4

Er ikke en katt på 6 mnder nesten voksen da? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...