Gå til innhold

Dugnad, Dugnad og Dugnad

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Drittlei!! Her må vi selge/kjøpe lodd for flere tusen. Har solgt til de som vil kjøpe. Alle andre har like mange lodd å selge selv og er like fortvila. Ender med at vi selv må kjøpe de. Er ikke imot dette loddsalget i prinsippet, men det får da være måte på til antall.

Anonymkode: 9d5ea...401

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Foreslå en annen dugnad

Anonymkode: c44de...68c

Det har vi da absolutt prøvd, men det er ikke gehør for det. Styret er jo fritatt for loddsalget og synes dette er genialt. 

Annonse

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Det har vi da absolutt prøvd, men det er ikke gehør for det. Styret er jo fritatt for loddsalget og synes dette er genialt. 

Si opp medlemskapet. Videresalg og spamming hos familie og venner med dopapirhelvete burde forbys!

Anonymkode: 523ce...828

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Hva skjer hvis man ikke selger lodd? Har ikke lyst til å dele det på Facebook.

Anonymkode: 9eb07...147

Da må du kjøpe alt selv. Å hvorfor kan ikke barnet selv gå på dørene til naboene å selge?

Anonymkode: 476b4...1b5

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da må du kjøpe alt selv. Å hvorfor kan ikke barnet selv gå på dørene til naboene å selge?

Anonymkode: 476b4...1b5

Klubben kan ikke kreve at man må kjøpe loddene selv!

»Ingen plikt til å delta på loddsalg
Loddsalg er dugnadsarbeid og således frivillig. Det betyr at medlemmene ikke kan pålegges å selge lodd. Det samme gjelder for ikke-medlemmer (foreldre). Medlemmene kan heller ikke pålegges å betale for de lodd de ikke klarer å selge.»

https://www.idrettsforbundet.no/tema/retningslinjer/dugnad/#:~:text=Dugnad er imidlertid frivillig.,bøter ved uteblivelse fra dugnadene

Anonymkode: fe5f9...c2b

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Er så lei. Selger toalett, kjeks, kort og sokker. Bare på en kort tid 🙈

Anonymkode: ceb09...2c8

Det er barnets oppgave. Ikke snakk om at jeg hadde gått rundt å solgt noe som helst. 

Anonymkode: 0b4bf...72a

Det er dette jeg har ventet på og håpet på. At folk endelig skulle bli lei! Markedet er mettet og jeg håper virkelig det snart dør ut. Jeg kjøper ikke flere digitale lodd, bambussokker, førstehjelpsskrin, dopapir eller tørkeruller. 
Når ingen lenger kjøper vil det jo ikke være penger å tjene på det, og da blir det vel slutt? La meg heller stille på dugnad, bake, plukke søppel langs veien eller noe annet. 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Meld deg til innsats i styret da! Så slipper du dugnad… eller?

Anonymkode: 3f33f...a58

Annonse

amandine skrev (10 minutter siden):

Det er dette jeg har ventet på og håpet på. At folk endelig skulle bli lei! Markedet er mettet og jeg håper virkelig det snart dør ut. Jeg kjøper ikke flere digitale lodd, bambussokker, førstehjelpsskrin, dopapir eller tørkeruller. 
Når ingen lenger kjøper vil det jo ikke være penger å tjene på det, og da blir det vel slutt? La meg heller stille på dugnad, bake, plukke søppel langs veien eller noe annet. 

100% enig. Men det eneste vi (snakker for oss og stedet jeg er fra) tjener penger på av det du nevner er baking (som blir solgt på kamp eller lignende). Plukke søppel gjør skoleelevene før 17.mai, gratis. Og ellers har grendeutvalget en runde der alle som har mulighet bidrar, også uten inntjening. Det samme gjelder dugnad. Alle som vil hjelper til, men vi tjener ikke inn penger på det. 

Anonymkode: 4dc8a...f47

Her har idretten til frøkna hatt mye loddsalg. De er nødt pga strømprisene osv. Treningshallen er kjempe kald nå siden de ikke har råd til masse varme. Utøverne er heldigvis varme siden de er i konstant aktivitet, men foreldre sitter fult påkledd og fryser.

Hjelper ikke med raking av løv og snekring av kasser når kostnadene kveler mulighetene de har for å holde åpent.

Det sitter langt inne nå og selge lodd igjen, men vil jo hjelpe til å opprettholde aktivitetstilbudet.

Synes det er verre med skolen! Klassekassen skal ha penger hele tiden. Vi må overføre 400,- pr. År. Det er kakesalg, juicesalg osv. flere ganger i året. For noen uker siden var det samling på skolen. Vi foreldre måtte da kjøpe inn pølser, tilbehør, bake kaker osv., for så å måtte kjøpe det igjen fordi klassekassen skulle ha penger. Nå er det salg igjen. Solgte "kvoten" til barnet og slettet posten på Facebook. Klassekassen renner snart over og det skal bare samles inn mer og mer. Spent på hva de gjør med pengene som blir til overs der om noen år

Anonymkode: a544f...f73

Hæ, hva skjer her a? Jeg laget en lignende tråd for noen uker siden og ble nærmest halshugd for «manglende engasjement.» Selvsagt skulle man stille opp, holde kjeft og selge kaker/sokker/dopapir for klubbens skyld. Hvordan skulle det ellers gått rundt? Ser ut som pipa har fått en annen lyd nå - bra!

Anonymkode: 7c1a1...bea

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hæ, hva skjer her a? Jeg laget en lignende tråd for noen uker siden og ble nærmest halshugd for «manglende engasjement.» Selvsagt skulle man stille opp, holde kjeft og selge kaker/sokker/dopapir for klubbens skyld. Hvordan skulle det ellers gått rundt? Ser ut som pipa har fått en annen lyd nå - bra!

Sånn er dette forumet 🤣

Anonymkode: 4dc8a...f47

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Neida. Vi misliker deg fortsatt. Og både lodd og annen dugnad er fortsatt nødvendig. 

Anonymkode: 047c9...e01

amandine skrev (10 timer siden):

Men hvorfor skal DU stille på dugnad, plukke søppel eller bake? Er det helt slutt på at de unge må gjøre dugnadsarbeidet selv?

Anonymkode: 049c2...4b2

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Men hvorfor skal DU stille på dugnad, plukke søppel eller bake? Er det helt slutt på at de unge må gjøre dugnadsarbeidet selv?

Anonymkode: 049c2...4b2

Nei, det er det ikke slutt på. De bidrar de også, de plukker søppel langs veien, serverer på festivaler og er med på stevner når de ikke konkurrerer. 

Jeg har stått i baren under flerfoldige stadionkonserter og festivaler, stekt grillmat til den store gullmedalje på arrangementer og levert kaker opp og i mente. Men jeg foretrekker faktisk å selge lodd og kalebdere på dørene, det skjer ikke fredag kveld eller lørdag formiddag.

Anonymkode: b16af...488

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Meld deg til innsats i styret da! Så slipper du dugnad… eller?

Anonymkode: 3f33f...a58

Hahahaha. I denne byen slipper ingen dugnad. Styret, trenere, instruktører, oppmenn og hva det måtte være må gjennom akkurat det samme som alle andre. Men med disse nesten fulltidsvervene i tillegg. 
Har mareritt om loddsalg og dugnad flere ganger i uka. Beste aktivitetene er de man betaler litt mer og slipper alt annet mas. 

Anonymkode: 86114...0d7

Her er det også helt ekstremt, vi har solgt loddbøker, sokker, kalendre og kaker bare i oktober/ november. 

Det er en utfordring at det er mange om beinet på «jobbedugnadene», er veldig vanskelig å få varetellinger osv. 

Anonymkode: 8fb28...7fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...