Gå til innhold

Mange som ligger syke nå?

Anbefalte innlegg

Føler "alle" rundt meg er syke med enten covid eller influensa nå. Går å hangler selv. Føler meg ikke i form til å være på jobb, men ikke syk nok til å være hjemme. Går å knasker tabletter og tar nesespray for å holde det gående. Er lite folk på jobb, så da sitter det langt inne å være hjemme.

Anonymkode: cd19b...9c6

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436106-mange-som-ligger-syke-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men har 3 sjuke unger hvor den ene er skikkelig skikkelig sjuk. Ikke covid, ikke influnesa. Men et eller annet vi må finne ut hva er i morgen om han ikke er bedre. Men det er stort frafall på jobb med mye sykdom, så vi tåler vel ikke væromslaga nå som vi ikke har noe bakterier i kroppen...

Anonymkode: f2cd9...148

"Alle" er syke. Covid, forkjølelse, influensa, omgangssyke. Det er helt villt. Og forkjølelsene/influensa er så langvarige. Folk som "bare er forkjølet" hoster i månedsvis,- de som har influensa eller kraftigere forkjølelse/covid og har feber og er sengeliggende i minst en uke, halvannen. 

Vi må ALDRI stenge ned og blir så nazi på smittevern igjen. Lå ei uke i vår,- og håper det gjør at jeg slipper billig unna nå,- har aldri vært ei hel uke hjemme fra skole/jobb i mitt liv! Hører flere si det samme om denne runden. Tar heller et par-tre forkjølelser hvor en av de kanskje krever en hjemmedag i løpet av året enn å ha slike runder som den jeg hadde i vår og folk har nå. Ikke rart dødsfall øker. Vi har jo ikke immunforsvar igjen.

Anonymkode: 00c6d...5b7

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

I høst har vi hatt både Covid, to omganger forkjølelser, omgangssyken og nå influensa. Dette siden august. Er kjempelei! Har nesten aldri brukt sykt barn-dager, men har brukt fire bare nå i høst! 

Anonymkode: a02fd...399

Synes ikke 4 dager var mye med tanke på hva dere har vert gjennom! Så sant dere ikke har vert syke i ferie/helger.

Akkurat nå er det litt rolig med sykdom rundt meg, nestem to uker uten litt sykdom på jobb og i omgangskretsen. Men hører det vår mye sykdom, men enten har sykdommen vært her eller så kommer den skikkelig. 

Anonymkode: 2b64c...286

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Synes ikke 4 dager var mye med tanke på hva dere har vert gjennom! Så sant dere ikke har vert syke i ferie/helger.

Høstferie og helger + besteforeldre som har passet en del. De eldste er hjemme alene.

Anonymkode: a02fd...399

Annonse

Mye sykdom ja. Det er rekordhøyt fravær på jobben min (barnehage) både hos voksne og barn. Vi er konstant underbemannet og det er slitsomt. Barna mine har ikke vært syk, bare småforkjølet. Jeg lå 3 dager med covid for halvannen måned siden. Var ganske syk. Har hanglet siden, men vært på jobb da. Tett nese, tinnitus og tette ører, hoste som aldri gir seg, vondt i brystet og kroppen. Og så er jeg trøtt, hele tiden. Jeg legger meg etter jobb og sover til neste dag og er like trøtt neste morgen... Håper det snart går over. Heldigvis snart juleferie 😊 gir det seg ikke etter jul vurderer jeg å be om å bli sykmeldt noen prosent, slik at jeg kan bli mamma igjen.

Har brukt én egenmelding og ett sykt barn dag i høst og det er mye for å være meg. Er flere år siden sist😅

Anonymkode: 50be4...f16

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Føler "alle" rundt meg er syke med enten covid eller influensa nå. Går å hangler selv. Føler meg ikke i form til å være på jobb, men ikke syk nok til å være hjemme. Går å knasker tabletter og tar nesespray for å holde det gående. Er lite folk på jobb, så da sitter det langt inne å være hjemme.

Du kan bruke syketiden på å lære deg og/å.

Anonymkode: f6bd1...ae4

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Du kan bruke syketiden på å lære deg og/å.

Anonymkode: f6bd1...ae4

Hva er poenget? Dropp slike kommentarer. For alt du vet kan folk slite med lese og skrivevansker. Har du ikke fått oppdragelse?

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Levde helt som vanlig jeg. Ikke vært mer syk

Anonymkode: 0601d...fab

Du spritet ikke hender, eller vasket dem mer enn vanlig? Du holdt deg ikke hjemme? Du dro som vanlig på jobben, uten munnbind?

Anonymkode: 2df3f...47a

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du spritet ikke hender, eller vasket dem mer enn vanlig? Du holdt deg ikke hjemme? Du dro som vanlig på jobben, uten munnbind?

Nei. Jobber på sykehus. Konstant spriting og munnbind er vanlig der.

Anonymkode: 0601d...fab

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Du spritet ikke hender - Jo, eller vasket dem mer enn vanlig? - kanskje litt mer Du holdt deg ikke hjemme? - bare når jeg var syk, som jeg gjør ellers og Du dro som vanlig på jobben, uten munnbind ? - Ja

Ikke meg du spurte men ikke alle ble nedstengt i lange tider.

Anonymkode: dec64...979

Jepp. Korona runde 2 her. ungen trodde vi hadde omgangsyke og feber, men har skjønt at det var sikkert det hun hadde. Jeg tok test fordi jeg skulle et sted med flere eldre. Rart, sist vi hadde det var det isolasjon i lang tid, nå er det jobb og normal hverdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...