Gå til innhold

Provoserende at det er noen som ikke blir berørt av det som skjer.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mrs Remington skrev (20 minutter siden):

Tror du på alt du leser og leser du fortsatt "gammelt nytt"?

Åja, to dager gammel artikkel er "gammelt nytt" nå? Jaja. Ja, jo, da leser jeg "gammelt nytt" ja.

Hva er sarkasme for noe?

Anonymkode: 55bc4...b04

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ikke kult.. 

Du aner ikke om de med god råd tar med venners barn på ting, gir i veldedighet osv. 

De som har penger har gjerne jobbet hardt for disse pengene. 

Jeg er ufør etter ulykke. Går så vidt rundt hver mnd. Ingen dyre reiser osv på oss. Men jeg klandrer da ingen andre, eller vil andre vondt for det. 

Anonymkode: 6b9fc...13e

Synes du det er kjekt å ha det sånn at det nesten ikke går rundt? Når skal det være dem med lite sin tur til å ikke bli berørt? Er det rettferdig? Jeg stiller spm til dette. Vil ingen vondt, men det må fa være nok snart. Og de som har penger berøres ikke av det. 

Anonymkode: bef7b...37e

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Ikke kult.. 

Du aner ikke om de med god råd tar med venners barn på ting, gir i veldedighet osv. 

De som har penger har gjerne jobbet hardt for disse pengene. 

Jeg er ufør etter ulykke. Går så vidt rundt hver mnd. Ingen dyre reiser osv på oss. Men jeg klandrer da ingen andre, eller vil andre vondt for det. 

Anonymkode: 6b9fc...13e

Å søke rettferdighet er ikke å "ville noen vondt". Det er ikke "vondt" å bli litt mindre enn steinrik.

Anonymkode: b4e10...745

Så å påpeke urettferdighet og rett å slett spørre når er det nok? Da vil jeg andre vondt. Og hva med dem som blir berørt og har det vondt. Skal de bare ha det sånn?

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hva er forvridd med det jeg sier? Stemmer det ikke mener du? Senest på nyheten i dag satt en dame å gråt på pga økonomi. 

Er det noen her som antyder at det er greit? 

Du ønsker at alle skal lide, hvorfor er det greit? 

Anonymkode: e6c2f...e9c

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

De med god økonomi kan fortsette på samme måte. Gjøre alt de vil. Ferier, gaver, shoppe, hytter osv. Så et det dem som ikke kan noe nå. Måtte de og bli berørt som alle andre.,

Er galt å si dette og! 
Nå vet jeg om flere som har dårlig råd, men til gjengjeld drikker mye, går mye ut på byen og kjøper det de vil ha, uten å prioritere. 
Så kommer dagen derpå, og de klager på at de er fattige.

Er selfølgelig de som snur på kronen og!

Har vokst opp på 80 tallet, vet hva det er å sei å ikke kunne noe( ferie, klær man vil ha, mat man vil ha osv)

Jeg lærte på harde måten, jobd siden jeg var 13, ( på gård, vasking), spart mye og lagt av på konto.Brukt lite penger, sjelden unnet meg noe ekstra.

Så viss jeg som har jobd meg opp og nå har klart å få hus og bil og ok livsstil skal bli straffet, så er det heilt feil, mener nå jeg. Vi støtter og gir til viktige saker.

Anonymkode: 1bfd4...39d

Skjønner ikke innlegget ditt. Ønsker du at folk skal vise mer medfølelse, eller ønsker du at flere skal slite? 
Jeg er 47 år. Jeg har hatt trang økonomi, og vært hun som har leid bolig, og ikke kunnet delta i yngre år.
Jeg har utdannet meg, snudd hvert øre og levd stramt. Nå tjener jeg godt, jeg har tatt kloke valg, skjønt hvor viktig sparing er osv. Jeg lever ikke et liv i luksus, har ikke overflod lever normalt. Jeg er ikke økonomisk rammet nå og det er jeg glad for. 
Selvsagt føler jeg med de som har det tøft, har vært der selv. Samtidig så er jeg selvsagt glad jeg ikke trenger tenke så mye økonomi nå. 
Vi har mat, kan kjøpe julegaver og delta på ting. 

Anonymkode: ddf58...562

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er det noen her som antyder at det er greit? 

Du ønsker at alle skal lide, hvorfor er det greit? 

La de som tåler det få det litt nå og la de svakeste slippe. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan vil du ordne det, sånt rent praktisk? 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan vil du ordne det, sånt rent praktisk? 

Det går vel ikke. Slakt dem som er svakest. Sånn er det i dyreverden og.  Kvitte seg med de svakeste. 

Dette går ut over enslige, minste pensjonister, arbeidsledige osv. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Nei nei, i følge dem selv har det ingenting med skatter og det å bidra til fellesskapet å gjøre. Ikke i det hele tatt. Det er bare det at det er "like naturlig å bo i utlandet som å bo i Norge" at de flytter ut av landet. Angivelig.

De kommer nok tilbake… når de skal ha velferdsgoder

Anonymkode: 9ce9e...927

Annonse

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Og hvordan tenker du å la det skje? En venninne driver en butikk som nesten ikke går rundt og er evig takknemlig hvis noen med tykk lommebok tar julegavehandelen hos henne. Eller han som leier ut hytta som er midt i bakken til blodpris som i tillegg mistet jobben … 

Poenget mitt er at mange er avhengig av de som kan bruke penger.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Altså, de er ikke avhengig av velferdsgodene her for å leve godt… Å flytte ut av Norge, med denne regjeringen bak roret, er ett rasjonelt valg. 

Anonymkode: d1c8a...b48

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det går vel ikke. Slakt dem som er svakest. Sånn er det i dyreverden og.  Kvitte seg med de svakeste. 

Dette går ut over enslige, minste pensjonister, arbeidsledige osv. 

Så du vil fjerne de svakeste? For en holdning! 

Folk har blitt advart i mange år. Renten har vært unaturlig lav. Så går renten opp et par prosent og renten er fremdeles lav. Det er klart at hvis man har handlet dyrt, så merkes det på lommeboken. Det kan være en mulighet for at folk burde tenkt seg litt mer om før de handlet bolig. Satt opp et aldri så lite regnestykke, evnt spurt banken hva 2-3 % renteøkning gjør for privatøkonomien sin. I stedet tror jeg mange har benyttet sjansen til å kjøpe dyrere enn de egentlig har råd til. Så smeller det og da fraskriver folk seg ansvar for egen økonomi. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Du vet at det er milliardærer vi snakker om? Tror du de noen gang er avhengig av velferdsgodene våre?

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Så du vil fjerne de svakeste? For en holdning! 

Jeg vil? Hvor fikk du det fra? Jeg snakker vel heller for dem. Nei, det er det samfunnet nå vil virker det som. 

prekæs skrev (7 minutter siden):

Folk har blitt advart i mange år. Renten har vært unaturlig lav. Så går renten opp et par prosent og renten er fremdeles lav. Det er klart at hvis man har handlet dyrt, så merkes det på lommeboken. Det kan være en mulighet for at folk burde tenkt seg litt mer om før de handlet bolig. Satt opp et aldri så lite regnestykke, evnt spurt banken hva 2-3 % renteøkning gjør for privatøkonomien sin. I stedet tror jeg mange har benyttet sjansen til å kjøpe dyrere enn de egentlig har råd til. Så smeller det og da fraskriver folk seg ansvar for egen økonomi. 

Men det er jo ikke bare renten nå. Mat, rente, bensin osv. Og lønnen går ikke noe nevneverdig opp. Det blir helheten. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (14 minutter siden):

Og hvordan tenker du å la det skje? En venninne driver en butikk som nesten ikke går rundt og er evig takknemlig hvis noen med tykk lommebok tar julegavehandelen hos henne. Eller han som leier ut hytta som er midt i bakken til blodpris som i tillegg mistet jobben … 

Poenget mitt er at mange er avhengig av de som kan bruke penger.

Jeg ser poengene dine og klart man må sette pris på det uten sånn situasjon. 

Det at folk er frustrert og tedd for hvordan dette skal ende. Er ikke rart når man har lite, 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ser poengene dine og klart man må sette pris på det uten sånn situasjon. 

Det at folk er frustrert og tedd for hvordan dette skal ende. Er ikke rart når man har lite, 

Ble litt skrivefeil der, men skjønner gjerne hva jeg mente. 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Men det er jo ikke bare renten nå. Mat, rente, bensin osv. Og lønnen går ikke noe nevneverdig opp. Det blir helheten. 

Nei, det er ikke bare renten. Samtidig utgjør en renteøkning på et boliglån fort mange tusen i måneden. Hadde man da vurdert lånet man tar opp utfra at renten vil gå opp som folk har blitt anbefalt i flere år, så kan det være en mulighet for at det ville vært enklere å takle all annen prisstiging. Det sier seg selv at når renten nesten er i null, går det bare en vei på sikt.

Så det er sagt. Jeg unner ingen å slite økonomisk. 

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Du vet at det er milliardærer vi snakker om? Tror du de noen gang er avhengig av velferdsgodene våre?

Vel, de klaget sin nød når koronaen kom. Så tok de ut store utbytter fra bedriftene de hadde klaget over sin nød for.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Altså, de er ikke avhengig av velferdsgodene her for å leve godt… Å flytte ut av Norge, med denne regjeringen bak roret, er ett rasjonelt valg. 

Anonymkode: d1c8a...b48

Ikke avhengige nei.. men de græbber vel til seg der de kan. 

hva har de fått av Norge som gjør at de kan velte seg i penger i dag? Det er ikke som om de lever på knapper og glansbilder.

Kvalmt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...