Anonym bruker Skrevet 30. november 2022 #1 Del Skrevet 30. november 2022 Jeg er FAU representant i klassen. Tenker liksom at det er mitt ansvar at der blir ein kjekk kveld. Å finne på leker i gymsalen (f.eks kanonball osv). Men er det det? Hva tenker dere når noe arrangeres i klassen 🙈 Anonymkode: 17a94...71f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. november 2022 #2 Del Skrevet 30. november 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Jeg er FAU representant i klassen. Tenker liksom at det er mitt ansvar at der blir ein kjekk kveld. Å finne på leker i gymsalen (f.eks kanonball osv). Men er det det? Hva tenker dere når noe arrangeres i klassen 🙈 Anonymkode: 17a94...71f Å nei! Ikke enda en påtvunget "kosekveld" med de andre foreldrene. Tenker jeg. Anonymkode: 690ea...e41 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/#findComment-149876736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. november 2022 #3 Del Skrevet 30. november 2022 Tenker at man tar frem diverse, og så organiserer barna seg selv Anonymkode: fd18a...954 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/#findComment-149876739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. november 2022 #4 Del Skrevet 30. november 2022 Ja, jeg tenker at det er klassekontakt/FAU som må trekke i gang aktiviteter om det ikke går av seg selv. Men slike kvelder pleier jo å fly avgårde, så det blir sikkert ikke noe problem. Håper dere får en hyggelig kveld, vi skal det samme neste uke. Anonymkode: cfaea...569 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/#findComment-149876743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. november 2022 #5 Del Skrevet 30. november 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Å nei! Ikke enda en påtvunget "kosekveld" med de andre foreldrene. Tenker jeg. Anonymkode: 690ea...e41 Da holder du deg hjemme. Hva skal man med barn om det å følge dem opp er så pes? For statusen, eller? Anonymkode: cfaea...569 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/#findComment-149876744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. november 2022 #6 Del Skrevet 30. november 2022 Vår skole har flere tilstelninger gjennom året. I høst har det vært foreldremøte, miljøkveld, halloweenfest og straks julemarked. På julemarkedet har hvert trinn sitt eget telt og selges kaker og ting de har lagd på skolen. Det er underholdning og et stort, fint juletre midt på plassen. Jeg er én av dem som liker slike ting, vi har en fantastisk forldregruppe, et aktivt Fau og engasjert(e) ledelse og ansatte ved skolen. Det gir et veldig godt skolemiljø og klima blant foreldre. Vi kan snakke sammen om ting og løser konflikter mellom barna på en god måte. Anonymkode: 699bb...5cd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/#findComment-149876761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2022 #7 Del Skrevet 1. desember 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Tenker at man tar frem diverse, og så organiserer barna seg selv Anonymkode: fd18a...954 Jeg er enig med hun over. Det er ikke en del av å følge opp barna. Det er en del av å tilfredsstille oversosiale FAU representanter evt klassekontakter om du vil. Dere finner på så mye unødvendig tull og det skal skje noe hele tiden. Anonymkode: 4a207...43b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/#findComment-149876855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2022 #8 Del Skrevet 1. desember 2022 Lag hinderløype og ha forskjellige stasjoner sp er ungene fornøyd. Jeg synes unger i dag får så mye organisert. Frilek er viktig. Til deg som hater slike «kosekvelder», det er for ungene sin skyld, de liker slikt. Hva er galt med folk som må presisere at de hater å være sosiale med andre foreldre? Det handler ikke om dere, trekk nesa ut av navelen og slutt å tenke på egne behov. Dagens foreldregenerasjon er en gjeng egoister. Sjarmerende. HI, jeg setter stor pris på at folk vil arrangere slikt for barna. De fortjener slikt etter covid og lite sosiale arrangementer. Anonymkode: f66ec...12b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/#findComment-149876857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2022 #9 Del Skrevet 1. desember 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Vår skole har flere tilstelninger gjennom året. I høst har det vært foreldremøte, miljøkveld, halloweenfest og straks julemarked. På julemarkedet har hvert trinn sitt eget telt og selges kaker og ting de har lagd på skolen. Det er underholdning og et stort, fint juletre midt på plassen. Jeg er én av dem som liker slike ting, vi har en fantastisk forldregruppe, et aktivt Fau og engasjert(e) ledelse og ansatte ved skolen. Det gir et veldig godt skolemiljø og klima blant foreldre. Vi kan snakke sammen om ting og løser konflikter mellom barna på en god måte. Anonymkode: 699bb...5cd Enig. Trolig er det de sure foreldrene som hater slikt som bidrar til dårlig skolemiljø. Det er faktisk helt frivillig å møte opp. Så de kan bare lukke kjeften og la vær å møte, veldig enkelt. Anonymkode: f66ec...12b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/#findComment-149876859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2022 #10 Del Skrevet 1. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er enig med hun over. Det er ikke en del av å følge opp barna. Det er en del av å tilfredsstille oversosiale FAU representanter evt klassekontakter om du vil. Dere finner på så mye unødvendig tull og det skal skje noe hele tiden. Anonymkode: 4a207...43b Hvordan er det å ikke følge opp barna? Alle barn jeg kjenner elsker klassemiljøtiltak som foreldrene er med på. Våre klasser har 2-3 tiltak i året, og det må man jammen kunne stå i når man har valgt å sette barn til verden. Anonymkode: cfaea...569 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/#findComment-149876879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2022 #11 Del Skrevet 1. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Lag hinderløype og ha forskjellige stasjoner sp er ungene fornøyd. Jeg synes unger i dag får så mye organisert. Frilek er viktig. Til deg som hater slike «kosekvelder», det er for ungene sin skyld, de liker slikt. Hva er galt med folk som må presisere at de hater å være sosiale med andre foreldre? Det handler ikke om dere, trekk nesa ut av navelen og slutt å tenke på egne behov. Dagens foreldregenerasjon er en gjeng egoister. Sjarmerende. HI, jeg setter stor pris på at folk vil arrangere slikt for barna. De fortjener slikt etter covid og lite sosiale arrangementer. Anonymkode: f66ec...12b Hadde slik i 6. Klasse og (kveldsmat og lek i gymsal) virker som alle klassene har noe. Så lufta ideen om pepperkakekveld og lek i gymsal evt. Klasse var positiv. Hos 6. Klassingen var me foreldre med på kanonball og diverse ballspill. Det likte de veldig godt👍 har oppfordra til at me foreldre blir med på ballspillet. Håper det går bra. HI. Anonymkode: 17a94...71f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/#findComment-149876915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2022 #12 Del Skrevet 1. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Lag hinderløype og ha forskjellige stasjoner sp er ungene fornøyd. Jeg synes unger i dag får så mye organisert. Frilek er viktig. Til deg som hater slike «kosekvelder», det er for ungene sin skyld, de liker slikt. Hva er galt med folk som må presisere at de hater å være sosiale med andre foreldre? Det handler ikke om dere, trekk nesa ut av navelen og slutt å tenke på egne behov. Dagens foreldregenerasjon er en gjeng egoister. Sjarmerende. HI, jeg setter stor pris på at folk vil arrangere slikt for barna. De fortjener slikt etter covid og lite sosiale arrangementer. Anonymkode: f66ec...12b Det er stor forskjell på hva man tenker og hva man gjør i ganske mange av livets situasjoner. Jeg kan og sukke tungt og litt oppgitt inni meg av nok en tilstelning jeg må være på (jeg liker det ikke, trives bedre hjemme da jeg er introvert), men jeg er selvfølgelig blid og positiv utad, både overfor barnet mitt og de andre foreldrene. Problemet oppstår først hvis man lager et problem ut av det, men inni seg, og anonymt på et forum, må det være lov å føle/utrykke et "å nei!". Anonymkode: 6c996...713 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/#findComment-149876921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulenissen Skrevet 1. desember 2022 #13 Del Skrevet 1. desember 2022 Det arrangeres ufattelig mye rett før jul og sommeren. Og er det egentlig for ungene? Eller er det for at enkelte foreldre liker dette for at de skal føle de stiller opp og er gode foreldre? Med 3unger som alle har ulike aktiviteter har dette tatt av! Ro og familiekos er det overhode ikke rom for, da det er diverse avslutninger i både skolen og fritidsaktiviteter… Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/#findComment-149876952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2022 #14 Del Skrevet 1. desember 2022 ulenissen skrev (19 minutter siden): Det arrangeres ufattelig mye rett før jul og sommeren. Og er det egentlig for ungene? Eller er det for at enkelte foreldre liker dette for at de skal føle de stiller opp og er gode foreldre? Med 3unger som alle har ulike aktiviteter har dette tatt av! Ro og familiekos er det overhode ikke rom for, da det er diverse avslutninger i både skolen og fritidsaktiviteter… Når man har barn så må man jo regne med at det er enkelte perioder som er travlere enn andre. Man vet at det er mye i desember og juni, så da må man bare planlegge ut fra det. Blir det for mye må man prioritere, og jeg prioriterer skolemiljø over mye annet. Det er der de må være hver dag og det er der det er mest viktig at de trives og har gode venner. Fritidsaktiviteter er frivillig og et overskuddstiltak. Man bør ikke få flere barn enn man orker å følge opp, rett og slett. Anonymkode: cfaea...569 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/#findComment-149876957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2022 #15 Del Skrevet 1. desember 2022 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Når man har barn så må man jo regne med at det er enkelte perioder som er travlere enn andre. Man vet at det er mye i desember og juni, så da må man bare planlegge ut fra det. Blir det for mye må man prioritere, og jeg prioriterer skolemiljø over mye annet. Det er der de må være hver dag og det er der det er mest viktig at de trives og har gode venner. Fritidsaktiviteter er frivillig og et overskuddstiltak. Man bør ikke få flere barn enn man orker å følge opp, rett og slett. Anonymkode: cfaea...569 Nå er mine fire barn blitt store, to er voksne, så jeg skjønner godt hva Ulenissen mener. Det blir utrolig travelt. Det handler ikke om å ikke klare å følge opp, ei heller om å ikke ønske kjekke ting for barna, men at det kan bli så mye at det faktisk går utover både de nevnte barna og familietiden. Det må være mulig å få flere enn ett eller to barn, uten å få høre at man ikke takler antallet bare fordi man synes det kan bli i meste laget når hver unge skal på 2-3-4 avslutninger/fester/bakekvelder hver i desember. Både barn og voksne har godt av å få noen avslappende kvelder hjemme, sammen, også. Jeg tenker at én juleavslutning/sommeravslutning pr. barn, og da holder det med barnehagen/skolen sitt opplegg, egentlig er nok. Anonymkode: 6c996...713 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/#findComment-149876974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2022 #16 Del Skrevet 1. desember 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Nå er mine fire barn blitt store, to er voksne, så jeg skjønner godt hva Ulenissen mener. Det blir utrolig travelt. Det handler ikke om å ikke klare å følge opp, ei heller om å ikke ønske kjekke ting for barna, men at det kan bli så mye at det faktisk går utover både de nevnte barna og familietiden. Det må være mulig å få flere enn ett eller to barn, uten å få høre at man ikke takler antallet bare fordi man synes det kan bli i meste laget når hver unge skal på 2-3-4 avslutninger/fester/bakekvelder hver i desember. Både barn og voksne har godt av å få noen avslappende kvelder hjemme, sammen, også. Jeg tenker at én juleavslutning/sommeravslutning pr. barn, og da holder det med barnehagen/skolen sitt opplegg, egentlig er nok. Anonymkode: 6c996...713 Nettopp, man må prioritere. Man må ikke kritisere dem som arrangerer og står på, og prøve å antyde at de som stiller gjør det for å skinne ovenfor de andre elevene. Jeg har tre barn og kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har stilt opp på noe for at andre foreldre skal tenke bra om meg/oss? Anonymkode: cfaea...569 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/#findComment-149876979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulenissen Skrevet 1. desember 2022 #17 Del Skrevet 1. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Når man har barn så må man jo regne med at det er enkelte perioder som er travlere enn andre. Man vet at det er mye i desember og juni, så da må man bare planlegge ut fra det. Blir det for mye må man prioritere, og jeg prioriterer skolemiljø over mye annet. Det er der de må være hver dag og det er der det er mest viktig at de trives og har gode venner. Fritidsaktiviteter er frivillig og et overskuddstiltak. Man bør ikke få flere barn enn man orker å følge opp, rett og slett. Anonymkode: cfaea...569 Og foreldre i dag må slutte å lage mer aktiviteter en det som strengt tatt er nødvendig! Ingen annen generasjon har fulgt opp barna sine så tett som denne, og like vel strever barn og unge mer en noen gang før! Og hva skjedde med erfaringene vi gjorde oss under korona? De aller fleste fortalte om mindre stress i familien for både voksne og barn- og nå arrangerer vi mer en noen gang! Dette handler ikke om å orke å følge opp ungene sine. Det handler om unødvendige aktiviteter. Og hva med de ungene som aldri kommer på slike aktiviteter? Som har foreldre som er syke eller må arbeide? Jeg har alltid sittet med de samme ungene på julefrokost osv som ikke har foreldrene sine der. Skaper det godt klassemiljø? Nei- det skaper utenforskap og vont i magen for mange barn! Vi blir oppfordret til å føde flere barn, likevel synker fødselstallene. Hvorfor? Mest trolig ikke på grunn av at far har fått tilbake noen uker med permisjon, men fordi samfunnet legger opp til at man ikke har mulighet til å følge opp mer enn 1-2 barn! Som foreldrekontakt har jeg i år jobbet for å ta ned julestresset i skolen, og heller lage til noe på nyåret som ikke krever så mye fra noen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/#findComment-149877002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2022 #18 Del Skrevet 1. desember 2022 ulenissen skrev (34 minutter siden): Og foreldre i dag må slutte å lage mer aktiviteter en det som strengt tatt er nødvendig! Ingen annen generasjon har fulgt opp barna sine så tett som denne, og like vel strever barn og unge mer en noen gang før! Og hva skjedde med erfaringene vi gjorde oss under korona? De aller fleste fortalte om mindre stress i familien for både voksne og barn- og nå arrangerer vi mer en noen gang! Dette handler ikke om å orke å følge opp ungene sine. Det handler om unødvendige aktiviteter. Og hva med de ungene som aldri kommer på slike aktiviteter? Som har foreldre som er syke eller må arbeide? Jeg har alltid sittet med de samme ungene på julefrokost osv som ikke har foreldrene sine der. Skaper det godt klassemiljø? Nei- det skaper utenforskap og vont i magen for mange barn! Vi blir oppfordret til å føde flere barn, likevel synker fødselstallene. Hvorfor? Mest trolig ikke på grunn av at far har fått tilbake noen uker med permisjon, men fordi samfunnet legger opp til at man ikke har mulighet til å følge opp mer enn 1-2 barn! Som foreldrekontakt har jeg i år jobbet for å ta ned julestresset i skolen, og heller lage til noe på nyåret som ikke krever så mye fra noen. Jeg er født på 70 tallet og det var da virkelig julekos rundom da også. Foreldremedvirkning er ikke noe som har dukket opp de siste ti årene, altså. Det vil alltid være noen som faller utenfor, man kan ikke slutte å arrangere ting av den grunn. Eller mener du at ingen skoler, barnehager eller fritidsaktiviteter skal noen gang arrangere noe som involverer de foresatte? Hvis man skal sørge for at det aldri blir noen som faller utenfor kan man ikke ha noen aktiviteter, verken idrett, korps, speider, kulturskole osv. Det er dessverre ikke mulig å favne alle, alltid. Anonymkode: cfaea...569 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/#findComment-149877015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2022 #19 Del Skrevet 1. desember 2022 Hva med tur, brenne bål og steke pølser og frilek? Krever lite organisering, og erfaringen er at ungene koser ser på slike kvelder:-) Anonymkode: c59d1...2eb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/#findComment-149877031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulenissen Skrevet 1. desember 2022 #20 Del Skrevet 1. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er født på 70 tallet og det var da virkelig julekos rundom da også. Foreldremedvirkning er ikke noe som har dukket opp de siste ti årene, altså. Det vil alltid være noen som faller utenfor, man kan ikke slutte å arrangere ting av den grunn. Eller mener du at ingen skoler, barnehager eller fritidsaktiviteter skal noen gang arrangere noe som involverer de foresatte? Hvis man skal sørge for at det aldri blir noen som faller utenfor kan man ikke ha noen aktiviteter, verken idrett, korps, speider, kulturskole osv. Det er dessverre ikke mulig å favne alle, alltid. Anonymkode: cfaea...569 Forskjell på julekosen på 80 og 90 tallet da det kanskje var en juleavslutning på skolen foreldrene skulle delta på, versus i dag da det er både julemarked, adventsamling med frokost, julebasar med fotballen, julesvøm med svømmeklubben, bakekveld med speideren og julekonsert med korpset. Der alt involverer foreldrene. Og foreldremedvirkning i den grad vi har i dag er nytt- endringene som har kommer i både opplæringsloven og barnehageloven er sådan dokumentasjon på det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/#findComment-149877058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2022 #21 Del Skrevet 1. desember 2022 ulenissen skrev (7 minutter siden): Forskjell på julekosen på 80 og 90 tallet da det kanskje var en juleavslutning på skolen foreldrene skulle delta på, versus i dag da det er både julemarked, adventsamling med frokost, julebasar med fotballen, julesvøm med svømmeklubben, bakekveld med speideren og julekonsert med korpset. Der alt involverer foreldrene. Og foreldremedvirkning i den grad vi har i dag er nytt- endringene som har kommer i både opplæringsloven og barnehageloven er sådan dokumentasjon på det. Men du svarer ikke på hvordan man skal løse det om man skal sørge for at alle kan være med på alt alltid? Hvorfor er det verre med klassemiljøtiltak enn julemarked med fotballen? Anonymkode: cfaea...569 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/#findComment-149877063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2022 #22 Del Skrevet 1. desember 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Jeg er enig med hun over. Det er ikke en del av å følge opp barna. Det er en del av å tilfredsstille oversosiale FAU representanter evt klassekontakter om du vil. Dere finner på så mye unødvendig tull og det skal skje noe hele tiden. Anonymkode: 4a207...43b Dette. Foreldrekontakter som har barn uten fritidsaktiviteter finner på sånt. Og mener at alle andre skal skulke det de egentlig vil holde på med den kvelden for å leke i en gymsal med folk de ser åtte timer hver dag uansett. Det er ikke en del av å være foreldre å lojalt stille på sånt. Det er akkurat det hun over skriver, unødvendig tull. Anonymkode: 4bd1d...49e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/#findComment-149877121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulenissen Skrevet 1. desember 2022 #23 Del Skrevet 1. desember 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Men du svarer ikke på hvordan man skal løse det om man skal sørge for at alle kan være med på alt alltid? Hvorfor er det verre med klassemiljøtiltak enn julemarked med fotballen? Anonymkode: cfaea...569 Jeg synes avslutninger før jul med fritidsaktiviteter bør være for barna i den tiden man skulle hatt trening! Og skolen kan invitere til en aktivitet/ happening for foreldre og barn på småtrinnet, ikke flere på både dagtid og ettermiddagstid! Og stort sett klarer skolen å begrense seg og jobber kontinuerlig med klassemiljøet og har ekstra kos for elevene før jul. Men overengasjerte foreldre med fleksitid eller som ikke jobber lager jo masse greier i tillegg! Foreldre flest opplever dette som stress, og mange sliter med å få fri fra jobb når dette er annenhver dag i desember og juni! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/#findComment-149877131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2022 #24 Del Skrevet 1. desember 2022 ulenissen skrev (2 timer siden): Jeg synes avslutninger før jul med fritidsaktiviteter bør være for barna i den tiden man skulle hatt trening! Og skolen kan invitere til en aktivitet/ happening for foreldre og barn på småtrinnet, ikke flere på både dagtid og ettermiddagstid! Og stort sett klarer skolen å begrense seg og jobber kontinuerlig med klassemiljøet og har ekstra kos for elevene før jul. Men overengasjerte foreldre med fleksitid eller som ikke jobber lager jo masse greier i tillegg! Foreldre flest opplever dette som stress, og mange sliter med å få fri fra jobb når dette er annenhver dag i desember og juni! Min erfaring er at det ofte er de foreldrene med mest krevende jobber og/eller flest barn som stiller på de fleste arrangement. Det er sjelden man klarer å stille begge foreldrene, men å prioritere barnas forskjellige avslutninger er ikke forbeholdt dem uten jobb. Det skjer jo som regel på kveldstid, så om man ikke jobber turnus lar det seg som regel ordnes. Jeg er takknemlig for alle som orker å engasjere seg i å lage det koselig for oss. Så tar jeg min tørn når det er min tur. Anonymkode: cfaea...569 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/#findComment-149877205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulenissen Skrevet 2. desember 2022 #25 Del Skrevet 2. desember 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Min erfaring er at det ofte er de foreldrene med mest krevende jobber og/eller flest barn som stiller på de fleste arrangement. Det er sjelden man klarer å stille begge foreldrene, men å prioritere barnas forskjellige avslutninger er ikke forbeholdt dem uten jobb. Det skjer jo som regel på kveldstid, så om man ikke jobber turnus lar det seg som regel ordnes. Jeg er takknemlig for alle som orker å engasjere seg i å lage det koselig for oss. Så tar jeg min tørn når det er min tur. Anonymkode: cfaea...569 Jeg har delvis samme erfaring- men det er ikke sagt at det ikke medfører en ekstra belastning! Vi har begge særlig uavhengig stilling- slik at vi kan stille opp på alt som er. Men det betyr lange kvelder og helger for å ta igjen alt det tapte arbeidet. Og ser at sykepleiere, leger, barnehagelærere og lærere særlig sliter med å få tatt avspasering på alle disse dagtids arrangementene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436094-samling-med-3-klasse-foreldre-og-elever-i-morgon-kveld-pepperkakebaking-og-lek-i-gymsalen/#findComment-149877321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå