Gå til innhold

Morgenkvalme- grunn til bekymring/ legetime

Anbefalte innlegg

Min datter på 17 er ofte kvalm på morgningen og kan også kaste opp. Det som er rart er at det kun er de morgningene hun står opp tidlig, aldri f. Eks i helgene. 
Noen som har vært bort i dette? Usikker på om vi bør snakke med legen.

Anonymkode: bdf61...a01

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nei, går på prevensjon og kjæresten har hun ikke sett siden høstferien.

Høstferien? Det er vel akkurat passelig til morgenkvalme

Anonymkode: 0fa76...f19

Annonse

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ingen prevensjon er 100% sikker, og ble hun gravid i høstferien er det ikke så rart om hun fremdeles sliter med morgenkvalme....

Men man kan også bli kvalm om man står opp etter for lite søvn.

Anonymkode: 96ac6...a7b

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Høstferien? Altså 6-7 uker siden? 

Her er nok en graviditetstest på sin plass. 

Anonymkode: affb5...2de

Jeg ble gravid mens jeg brukte p-sprøyte... bare nevner det så du vet at det faktisk er mulig å bli gravid selv om man bruker prevensjon.

Anonymkode: 0c4c4...3c6

Jeg er også kvalm om morningen om jeg ikke har fått nok søvn, det er helt normalt. At hun kaster opp av det er kanskje litt mer forunderlig. Jeg støtter forslaget om en gravitest, det vil uansett legen forvente at hun tar dersom dere drar dit. 
Eldste min var og plaget med kvalme, men uten oppkast. Tok tester før vi snakka med lege, men der var det bytte av prevensjon som måtte til for at det ga seg

Anonymkode: 7e058...e89

Annonse

Jeg syns du skal gjøre følgende:

1. Selv om hun har slitt med dette lenge så kjøper du en test for sikkerhetsskyld, bedre å ta en for mye enn en for lite. Forteller henne at du tror ikke det er snakk om en graviditet, men ønsker å ta en for sikkerhetsskyld.

2. Når den er negativ så bestiller du en time hos legen.

Masse lykke til

Anonymkode: b4a58...874

Jeg har det likt. Grunnen til at hovedsaklig kommer når jeg står opp tidlig er fordi jeg da må spise/være aktiv før jeg og magen er klar og igang for dagen. Løsningen min er rolige morgener, og spiser kun det jeg må. Spiser helst først ei stund etter at jeg har stått opp.

Anonymkode: 0e2f2...418

Jeg har det likt. Grunnen til at hovedsaklig kommer når jeg står opp tidlig er fordi jeg da må spise/være aktiv før jeg og magen er klar og igang for dagen. Løsningen min er rolige morgener, og spiser kun det jeg må. Spiser helst først ei stund etter at jeg har stått opp.

Anonymkode: 0e2f2...418

Godt å høre at det ikke er uvanlig. Har tenkt om det var noe sykdom bak så hadde det vært alle morningene og ikke kun når hun står opp tidlig. 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Min datter på 17 er ofte kvalm på morgningen og kan også kaste opp. Det som er rart er at det kun er de morgningene hun står opp tidlig, aldri f. Eks i helgene. 
Noen som har vært bort i dette? Usikker på om vi bør snakke med legen.

Min datter på samme alder , har det akuratt likt. Kvalmen og kaster av og til opp på morgenen i ukedager. 
Tester og slik var helt fine, lege hadde ikke svar hva det kunne være.

Anonymkode: b925d...be1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...