Gå til innhold

Rare magesmerter…

Anbefalte innlegg

Våknet en natt med sterke magesmerter, klarte ikke ligge på siden.Mest smerter i høyre side.Gikk over etter noen timer.

Gått i noen dager fra og til med litt magevondt, ikke så mye at det plager meg, men det kommer og går. Mest nederst i magen. Føler også meg kvalm noen ganger, slik som ikveld.

Ville dere ventet å sett om det gikk over?Noen ideer om hva det kan være?

Er ikke forstoppet, men kan føles litt likt ut, litt sånn før mensen..noe som river..vet ikke🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 04f8c...58f

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436056-rare-magesmerter%E2%80%A6/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Våknet en natt med sterke magesmerter, klarte ikke ligge på siden.Mest smerter i høyre side.Gikk over etter noen timer.

Gått i noen dager fra og til med litt magevondt, ikke så mye at det plager meg, men det kommer og går. Mest nederst i magen. Føler også meg kvalm noen ganger, slik som ikveld.

Ville dere ventet å sett om det gikk over?Noen ideer om hva det kan være?

Er ikke forstoppet, men kan føles litt likt ut, litt sånn før mensen..noe som river..vet ikke🤷🏼‍♀️

Gallestein?

Anonymkode: 36ab5...d5a

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Gallestein?

Jeg gikk lenge med det før jeg ble operert.  En sten hadde satt seg fast, så jeg gikk betennelse i bukspyttkjertelen. Og da ble jeg operert 

Er smertene verst om kvelden og natten? 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg gikk lenge med det før jeg ble operert.  En sten hadde satt seg fast, så jeg gikk betennelse i bukspyttkjertelen. Og da ble jeg operert 

Akkurat det skjedde med meg også. DET var j**** det.. bukspyttkjertelbetennelse.. 

Lurt å ta tak før det kommer dit

Anonymkode: 9e693...2d6

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hvor i magen hadde du vondt da?

Kan høres ut som gallesteinssmerter, ja. Ta det opp med lege før det blir helt jæ***g. Jeg lover deg, får du betennelse i bukspyttkjertelen, så er det noe av det verste du har kjent. Jeg var døden nær. 

Anonymkode: f2ba0...d89

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Hvor i magen hadde du vondt da?

Jeg kan svare her, for jeg opplevde det samme.

Kan først si at gallesmerter er vanlig, det er sjeldnere at det går over til betennelse i bukspyttkjertel 

Gallesmerter kjente jeg som en konstant murring nederst i magen, jeg trodde jeg hadde mye PMS.

Når jeg hadde anfall ble det en sterkere smerte under ribbeina på høyre side. Smertene kom i tak - litt som rier

Når det gikk over til betennelse i butspyttkjertel fikk jeg ekstreme smerter i mage og rygg. Jeg lå i fosterstilling det meste av tiden. Særlig når jeg forsøkte å få i meg mat. Klarte ikke å spise på 9 dager. 

Det holdt på å gå helt galt for meg. De tok ikke CRP hos lege fredagen og jeg fikk beskjed om å dra hjem for å slappe av og ta en Ibux mot smerte. Mandag ringte de meg klokka 08 og sa at de hadde fått resultater fra blodprøvene, og jeg måtte rett på sykehuset. I mellomtiden hadde steinen løsnet, og jeg var i bedring. Hadde den ikke gjort det hadde det vært veldig alvorlig.. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg kan svare her, for jeg opplevde det samme.

Kan først si at gallesmerter er vanlig, det er sjeldnere at det går over til betennelse i bukspyttkjertel 

Gallesmerter kjente jeg som en konstant murring nederst i magen, jeg trodde jeg hadde mye PMS.

Når jeg hadde anfall ble det en sterkere smerte under ribbeina på høyre side. Smertene kom i tak - litt som rier

Når det gikk over til betennelse i butspyttkjertel fikk jeg ekstreme smerter i mage og rygg. Jeg lå i fosterstilling det meste av tiden. Særlig når jeg forsøkte å få i meg mat. Klarte ikke å spise på 9 dager. 

Det holdt på å gå helt galt for meg. De tok ikke CRP hos lege fredagen og jeg fikk beskjed om å dra hjem for å slappe av og ta en Ibux mot smerte. Mandag ringte de meg klokka 08 og sa at de hadde fått resultater fra blodprøvene, og jeg måtte rett på sykehuset. I mellomtiden hadde steinen løsnet, og jeg var i bedring. Hadde den ikke gjort det hadde det vært veldig alvorlig.. 

Jeg hadde en baby på 4 måneder på den tiden. Husker at jeg var dårlig Fredag,Lørdag og Søndag. Vondt i kroppen, nesten som influensa. Mannen skulle jobbe natt på Mandag, men jeg lå i fosterstilling på bade gulvet og kastet opp. Ringte sykehuset for å få en ambulanse. Fikk beskjed om å kjøre selv. Vi hadde en baby som sov, så måtte ringe på til en nabo som kjørte meg. Ble innlagt med en gang. Gikk på morfin i noen uker før jeg ble operert. Fikk blodpropp på lungene også 🙈 Verste jeg har opplevd. Verre en fødsel faktisk 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...