Anonym bruker Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 Men jeg er så langt nede. Lyst å gråte hele tiden, eller bare sove. Egentlig bare forsvinne for en stund. Har hatt det sånn 1-årstid, men kun mannen som vet noe. Har ikke vært hos lege for jeg føler sånt nederlag. Setter på meg et smil og later som alt er fint, men blir sliten av det og. Vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom disse vaktene hvor jeg hjelper andre syke, når jeg føler jeg trenger hjelp selv. Er det grunnlag for å være hjemme? Tror ikke det hjelper det heller da. Anonymkode: f5ce0...eb1
Anonym bruker Skrevet 29. november 2022 #2 Skrevet 29. november 2022 Det er hvertfall grunn til at du skal runge legen din i morgen tidlig, for du trenger hjelp. Å jobbe natt er ikke for alle, det kan hende du skulle hatt en annen jobb! At en jevnere døgnrytme, dagslys og søvn ville vært bra for deg. Hilsen en som kjenner igjen følelsen fra tiden da jeg jobbet natt. Jeg elsket jobben, men klarte det ikke. Nå jobber jeg på poliklinikk ( er sykepleier) i ren dagstilling, har fått et nytt liv. Anonymkode: c3deb...4cb
Anonym bruker Skrevet 29. november 2022 #3 Skrevet 29. november 2022 Fra en medsøster til en annen : dra til legen før du blir utbrent. Jeg gjorde det for sent. Anonymkode: c1c90...fb0
Anonym bruker Skrevet 29. november 2022 #4 Skrevet 29. november 2022 Å ta en egenmelding har ingen hensikt så lenge du ikke tar tak i årsaken til utfordringene og får gjort noe med den. Ring legen i morgen og si at du har nådd grensen du må ha time fordi du ikke greier mer. Når du har det slik tenker jeg som første at du nok ikke bør jobbe nattevakter, for det har en tendens til å skape eller forverre slike problemer. Anonymkode: 1221e...949
Blubbien Skrevet 29. november 2022 #5 Skrevet 29. november 2022 Dra til lege, nå! Det kommer ikke til å bli bedre uten hjelp. Her snakker jeg av erfaring. Jeg ble motvillig sykemeldt i går etter å ha presset meg til ytterpunket de siste (snart) 3 årene. Kroppen har alle slags symptomer, og jeg startet med somatisering. Jeg har knekt. Få hjelp! Vær så snill! <3 Hilsen en annen medsøster.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2022 #6 Skrevet 29. november 2022 Jeg har jobbet nattevakter i 11 år så er godt vant til det. Men det gjør nok noe med psyken ja. I tillegg hatt en del problemer økonomisk og i samlivet de siste årene. Jobber ekstra mye for å tjene mer. Men tror jeg har nådd et punkt for et eller annet nå. Er kvalm og uvel pga mange tanker. Klarer ikke å fokusere, glemmer ord og er i andre tanker mens jeg er i en samtale. Vet ikke om jeg orker mer. Å gå til lege med dette sitter altfor langt inne. HI Anonymkode: f5ce0...eb1
Anonym bruker Skrevet 29. november 2022 #7 Skrevet 29. november 2022 Hva med å skrive et brev til legen, forklare symptomene dine og følelsene. Hvis du synes det er vanskelig lat som det er en epikrise for en pasient. Hilsen annen nattevakt ❤️ Anonymkode: 3abd2...b68
Anonym bruker Skrevet 29. november 2022 #8 Skrevet 29. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har jobbet nattevakter i 11 år så er godt vant til det. Men det gjør nok noe med psyken ja. I tillegg hatt en del problemer økonomisk og i samlivet de siste årene. Jobber ekstra mye for å tjene mer. Men tror jeg har nådd et punkt for et eller annet nå. Er kvalm og uvel pga mange tanker. Klarer ikke å fokusere, glemmer ord og er i andre tanker mens jeg er i en samtale. Vet ikke om jeg orker mer. Å gå til lege med dette sitter altfor langt inne. HI Anonymkode: f5ce0...eb1 Skjerp deg, ærlig talt! Du hadde gått til legen hvis armen din var brukket, regner jeg med. Slutt å syt, kom deg til legen din. Psykisk helse er like viktig som fysisk. Anonymkode: d7890...d44
Anonym bruker Skrevet 30. november 2022 #9 Skrevet 30. november 2022 Helt enig, men den psykiske helsen gjør det så vanskelig. Men det å skrive det ned var en fin ide. HI Anonymkode: f5ce0...eb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå