Gå til innhold

Leser diskusjon ang paralgin forte og bilkjøring.....blir bekymret....

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

HI, du har ikke lov å kjøre før etter 8 timer sånn som du bruker PF. Se screenshot fra Helsenorge. Du bruker en dose her og en dose der, og du bruker mer i en dose enn det legen har foreskrevet. Enkelt. 

1886267E-BFFA-4302-9EFA-F0F466FCD03D.png

Anonymkode: 34b80...44f

Dette var jeg ikke klar over, takk for at du linket til dette. Har lest denne tråden med stor interesse. Går i perioder på tramadol som smertestillende for isjias-smerter. Opplever ingen rus, og det er kun nå den siste gangen jeg fikk resept, at det stod på pakka «ikke kjøre før 8 timer etter inntak». Legen sier at ved lang tids bruk, kan man kjøre bil. Er virkelig leger ikke helt opplyst på dette? Og siden det står langtidsvirkende, menes da kun depot-tabletter? Jeg har aldri brukt depottabletter, kun tramadol 2-3 gg per dag, for jevnlig smertelindring.

Anonymkode: 61125...9e3

Fortsetter under...

Hi, dette er noe du må diskutere med legen din, ev. spesialist.

Du står ikke på en fast dose. Tvert om bruker du paralgin forte "ved behov". I tillegg bruker du tre paralgin forte i slengen (og kjører før det er gått åtte timer), noe som er over det som er normal dosering.

Tilvenningen man får om man står på fast dose daglig, den får ikke du i samme grad. Slik du bruker paralgin forte ses på som doseøkning (når du bruker mer enn dagen før, og du ikke har stått på samme dose i to uker sammenhengende). Da skal man ikke kjøre bil før etter minst 8 timer etter inntak av normaldose av paralgin forte. Du tar i tillegg mer enn normaldose i slengen, og det betyr mest trolig at du bør vente enda lenger tid før du kjører.

Anonymkode: ea0e0...c00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...