Gå til innhold

8 åring som lyver om det meste.

Anbefalte innlegg

Småting som har du pussa tenner- ja. (fortsatt tannkrem på tannkost senere på dagen. Vet at vi skal hjelpe til de er 10 og hjelper til på kveld, men morgonene er så travle).  Vaska du deg etter at du var på do- ja selv om jeg høyrte at han ikke gjorde det. Har du skifta bokser? Ja. Han seier han har gjort leseleksa på SFO, dei sier at det har han ikke. Osv. Lista er uendelig. Hva gjør vi i forhold til det?

Anonymkode: 0aca7...702

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436012-8-%C3%A5ring-som-lyver-om-det-meste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Det er vel ikke helt uvanlig. Bare stå over han som en hauk. Pass på, så tar det ikke så lang tid før det er ordnet

Anonymkode: 535d3...f59

Har prøvd det og.

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Vår gutt var også slik, og vi arresterte han hver gang. Til slutt fant han ut at han sparte tid ved å gjøre som han skulle første gang. 

Anonymkode: 70640...2e6

Hva hvis han da nekter?. Hadde en episode for ei stund siden vi satt inne på badet i 20-30 min fordi han nekta å tørke seg etter at han hadde vært på do, sa at han hadde gjort det. Jeg sto rett utenfor og hørte at han dreit på do uten å ta papir eller vaske hender. Han gjorde det til slutt, men for en tolmodighetsprøve. Har ikke tid til det til vanlig 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva hvis han da nekter?. Hadde en episode for ei stund siden vi satt inne på badet i 20-30 min fordi han nekta å tørke seg etter at han hadde vært på do, sa at han hadde gjort det. Jeg sto rett utenfor og hørte at han dreit på do uten å ta papir eller vaske hender. Han gjorde det til slutt, men for en tolmodighetsprøve. Har ikke tid til det til vanlig 

Han var ikke så standhaftig, men der hadde jeg lagt av meg all pedagogisk oppførsel og blitt høy og mørk. Slikt tull tar jeg meg ikke tid til. 

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Småting som har du pussa tenner- ja. (fortsatt tannkrem på tannkost senere på dagen. Vet at vi skal hjelpe til de er 10 og hjelper til på kveld, men morgonene er så travle).  Vaska du deg etter at du var på do- ja selv om jeg høyrte at han ikke gjorde det. Har du skifta bokser? Ja. Han seier han har gjort leseleksa på SFO, dei sier at det har han ikke. Osv. Lista er uendelig. Hva gjør vi i forhold til det?

Ja hva kan man gi råd om. Noen er født notorisk løyner.

Vi har 1 på 24 som har funnet seg en samboer som er lik. Kan ikke tro et eneste ord som kommer ut av munnen på dem.

Sannheten får du når du selv har funnet det ut og konfronterer dem. Like fullt lyves det neste gang du har en samtale.

Drit kjipt så blir minst mulig kontakt for du kan ikke stole på dem.

Anonymkode: f6aba...97a

Datteren til min venninne holdt på slik. Løy om alt. Tannpuss, lekser, ting som ble borte, osv. Venninnen min snakket emd henne om det, tok henne i løgnene, ble både sint, frustrert og lei seg. Til slutt - i desperasjon, valgte hun å speile henne. 

De skulle se på film, datteren gleder seg, moren sa de ikke skulle alikevel.

Lørdagsgodt... moren sa "jeg løy  det blir ikke noe godt" 

Osv. Det tok ikke mange gangene før datteren skjønte at det var kjedelig når noen lyger til deg, så hin stoppet faktisk.

Anonymkode: bc264...bb2

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Han var ikke så standhaftig, men der hadde jeg lagt av meg all pedagogisk oppførsel og blitt høy og mørk. Slikt tull tar jeg meg ikke tid til. 

Samme her, da får han sitte på do til han gjør som vanlige folk og oppfører seg. Har ikke tid? TA deg tid. Det er dette som er barneoppdragelse. 

Anonymkode: 9bf6b...6da

Anonym bruker skrev (På 28.11.2022 den 10.13):

Nei da har du vel ikke tid til å ha barn da.

Anonymkode: 18189...a98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...