Gå til innhold

Ville dere hatt fylleangst etter denne samtalen på julebordet?

Anbefalte innlegg

Du er på julebord og sitter å snakker med din nærmeste leder, du har jobbet i bedriften i 8 måneder.Etterhvert i samtalen sier du; "man merker jo at du heller vil være hjemme med familien enn på jobb" (leder sier at såklart vil hn være hjemme med familien, men de er jo på jobb og skole så på jobb er leder fokusert kun på jobb). 
"På møter er du så stille, du må følge med mer og ikke notere så mye" (dette var da ment mens andre har ordet, ikke leder du prater med)

Du sier også til lederen; "du er tydeligvis ikke en sånn kjedelig småbarnsforelder som jeg har trodd" osv.

Hadde du hatt fylleangst etter dette?

Anonymkode: 3c58a...61c

Fortsetter under...

Annonse

Nei. Men jeg skylder skam, da. På en tilstelning med jobben til mannen kritiserte jeg alle 3 sjefene rundt bordet, i et sånn bestemt og hardt tempo at de holdt kjeft hele gjengen. Og de bedra arbeidsvilkårene uka etter.

Anonymkode: 74d1c...330

Tid og sted, her bommer du virkelig. 

Du får håpe lederen din er av den robuste typen, noen av de er godt vant til mye rart og er kjappe til å børste det av seg det meste. 

Anonymkode: c5408...ca0

Annonse

Det er jeg som er lederen her ja. Skjønner at flere her vil tro motsatt, men jeg er altså nærmeste leder til denne personen som har jobbet her i 8 måneder. 
Jeg ble litt satt ut av det vedkommende sa. Vedkommende var relativt full og er ganske ung, men følte at jeg er vel ikke den vedkommende skal kritisere personligheten til direkte.

Godt å se at jeg følte rett. Skal ha en prat med vedkommende snart om noe annet, og det spørs om ikke dette blir et tema i tillegg.

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Det er jeg som er lederen her ja. Skjønner at flere her vil tro motsatt, men jeg er altså nærmeste leder til denne personen som har jobbet her i 8 måneder. 
Jeg ble litt satt ut av det vedkommende sa. Vedkommende var relativt full og er ganske ung, men følte at jeg er vel ikke den vedkommende skal kritisere personligheten til direkte.

Godt å se at jeg følte rett. Skal ha en prat med vedkommende snart om noe annet, og det spørs om ikke dette blir et tema i tillegg.

Dette bør du slå ganske hardt ned på synes jeg, slik går det ikke an å si. Denne medarbeideren bør få føle både på fylleangsten og på ubehaget ved å bli direkte konfrontert i en samtale. Ikke vær for snill, det å være ung og full er ingen unnskyldning. 

Anonymkode: 63bb6...6b6

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Jeg hadde nok tatt den samtalen rimelig raskt. Vet ikke hvor ung personen er men noe kan man jo legge på ung og uerfaren kontoen. Men det er jo helt bak mål i den grad at jeg lurer på om det er en diagnose her. Vedkommende mangler åpenbart impulskontroll og folkeskikk. 😂

Anonymkode: ae850...441

Dette var veldig respektløst. Jeg ville tatt det opp i samtalen du skal ha med vedkommende, og passet på å si at sånt ikke er lurt å si til verken leder eller kollegaer på sosiale tilstelninger. 

For et naut!

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Du er på julebord og sitter å snakker med din nærmeste leder, du har jobbet i bedriften i 8 måneder.Etterhvert i samtalen sier du; "man merker jo at du heller vil være hjemme med familien enn på jobb" (leder sier at såklart vil hn være hjemme med familien, men de er jo på jobb og skole så på jobb er leder fokusert kun på jobb). 
"På møter er du så stille, du må følge med mer og ikke notere så mye" (dette var da ment mens andre har ordet, ikke leder du prater med)

Du sier også til lederen; "du er tydeligvis ikke en sånn kjedelig småbarnsforelder som jeg har trodd" osv.

Hadde du hatt fylleangst etter dette?

Jepp - rimelig

Anonymkode: b9f76...3c6

Sannheten får man høre av barn og fulle folk....Kanskje det er snev av sannhet i det.

Jeg observerer at en del småbarnsforeldre på min arbeidsplass ikke er så fokusert på jobben og er mye borte. Gjelder selvfølgelig ikke alle, men jeg synes mange forventer mer tilrettelegging enn hva som var vanlig for 10 år siden.

Blir sikkert kjempeupopulær av å skrive dette.

Anonymkode: 7771a...95d

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Sannheten får man høre av barn og fulle folk....Kanskje det er snev av sannhet i det.

Jeg observerer at en del småbarnsforeldre på min arbeidsplass ikke er så fokusert på jobben og er mye borte. Gjelder selvfølgelig ikke alle, men jeg synes mange forventer mer tilrettelegging enn hva som var vanlig for 10 år siden.

Blir sikkert kjempeupopulær av å skrive dette.

Anonymkode: 7771a...95d

Jeg merker det samme. Har forståelse for det, men av og til er det ganske krevende med så mye fravær blant kollegaer. Jeg hadde ikke en jobb hvor det var mulig det jeg jobbet da jeg hadde små barn, men hadde nok vært takknemlig om jeg hadde hatt det.. 

Men hadde like fullt fått fylleangst om jeg hadde konfrontert sjefen på julebord 

Anonymkode: b9f76...3c6

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Selvfølgelig er du lederen....🙄

Anonymkode: ac6a3...839

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...