Gå til innhold

Hjelp oss å velge navn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Av de navnene ville jeg valgt Kristian, både fordi jeg liker det best og fordi det er oppkalling. Jeg liker mannen din sine forslag bedre enn dine...

Men om dere har kjørt dere fast må alle fire navnene skrotes og dere begynne på nytt.

Vi måtte det flere ganger, jeg likte ikke mannens forslag og han likte ikke mine, da måtte vi legge de vekk og finne nye.

Hadde jeg fått en gutt i dag ville jeg kalt han Viktor, fordi jeg synes det er kjempefint og fordi min fine bestefar het Wictor.

Anonymkode: fc4e6...d0b

Annonse

Dere må jo bare bli enige, hvis du ikke vil ha Kristian og han ikke vil ha Birk og Olivier, så må dere finne ett navn begge liker 🙂. Jeg personlig liker best Olivier, så Birk, og så Kristian. Men jeg synes det er veldig koselig og fint med oppkalling 🙂

Anonymkode: a7125...faa

Ville valgt noe helt annet dere begge liker.

Kristian er et veldig religiøst navn, så velger dere det, bør dere tenke på det.

Jeg fikk selv et religiøst navn av mine foreldre. I voksen alder, uten tilknytning til den religionen, er jeg ikke så fornøyd med at navnet mitt er så knyttet til en bestemt religion.

Anonymkode: e9f2a...1c4

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Dere må jo bare bli enige, hvis du ikke vil ha Kristian og han ikke vil ha Birk og Olivier, så må dere finne ett navn begge liker 🙂. Jeg personlig liker best Olivier, så Birk, og så Kristian. Men jeg synes det er veldig koselig og fint med oppkalling 🙂

Mener selfølgelig Oliver 🙈, telefonen min retta tydeligvis Oliver til Olivier, såg det ikke før nå 😉. Å jeg glemte og ta med Kristoffer, liker det bedre enn Kristian. 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ville valgt noe helt annet dere begge liker.

Kristian er et veldig religiøst navn, så velger dere det, bør dere tenke på det.

Jeg fikk selv et religiøst navn av mine foreldre. I voksen alder, uten tilknytning til den religionen, er jeg ikke så fornøyd med at navnet mitt er så knyttet til en bestemt religion.

Dei fleste namn er knytta til ein religion på ein eller anna måte, fordi religion og kultur er overlappande. Eg tvilar på at foreldra til Siv er spesielt oppteken av åsatru.

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Omvendt mener du? Kristoffer Oliver klinger vel bedre. 

Anonymkode: 00667...235

Jeg synes Oliver Kristoffer klinger bedre. Men det kommer jo an på hvordan en uttaler Oliver 🙂

☆☆☆ skrev (4 timer siden):

Dei fleste namn er knytta til ein religion på ein eller anna måte, fordi religion og kultur er overlappande. Eg tvilar på at foreldra til Siv er spesielt oppteken av åsatru.

Kva meiner du? Er ikke eg ei gudinne?

Hilsen Siv, AKA dama til Tor

Anonymkode: 6c7aa...178

☆☆☆ skrev (11 timer siden):

Når man skal si navn som Kristian, Kristen, Kristin på engelsk høres det ut som man sier jeg er kristen. Hi, I am Kristian. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...