Gå til innhold

Hjelp! Må jeg smøre krumkakejernet? Røra sitter fast!

Anbefalte innlegg

☆☆☆ skrev (5 minutter siden):

Kjevlar du goro eller juksar du? Eg brukar mormors oppskrift på det ho kalte falsk goro, settast med skei på jernet som krumkaker. 

Tror det er falsk goro ja, mamma la det alltid rett på jernet. Oppskriften er nesten lik som krumkakene, med noen små tweeks. Og jeg må jo selvsagt holde meg til min mor og mormors oppskrifter 😍

Fortsetter under...

LillaGorilla♥♥ skrev (Akkurat nå):

Tror det er falsk goro ja, mamma la det alltid rett på jernet. Oppskriften er nesten lik som krumkakene, med noen små tweeks. Og jeg må jo selvsagt holde meg til min mor og mormors oppskrifter 😍

Best å bruke det som er godt utprøvd av tidlegare generasjonar 🥰

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ser ut som du har litt høy tempratur på jernet også. 

Min oppskrift har mye smør i seg slik at jeg ikke må smøre, men det må litt finjusteringer til for å få røra til hver gang. Starter alltid med oppskriften der jeg skal veie egget og ha like deler med mye annet, men for å få riktig konsistens skal jeg blande i bittelitt vann så det må gjøres etter første er lagt i jernet.

Anonymkode: 9513c...e76

Ja, tror jeg må spe den ut litt neste gang. Jernet har bare en temperatur, gir beskjed med lys når det skal være ferdig,- og steker som sagt litt skjevt. Men jeg får gjøre som tipset over her, telle selv 😊

Sitter og knasker på noen av dem nå, og smaken er jo veldig god, akkurat som mamma sine, så jeg er ikke helt på viddene, hvertfall 😊

Når røra tykner mens jeg steker dem så tar jeg i 1-2 ss vann. Må gjerne gjøre det flere ganger.

Legger ca en ss røre i midten av jernet.

De brenner seg/får farge ganske fort så jeg åpner jernet og sjekker åssen det ligger an. 

Tør nesten ikke snu ryggen til for da har de blitt altfor mørke. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Trur du skal kjøpe nytt jern. Den er for varm 

Anonymkode: c1803...a33

Vi liker litt mørke krumkaker vi, så det går bra, så lenge de ikke er sorte, sånn som sist 🤣

Som du ser er de lysere denne gangen da, selv om jernet steker skjevt.

Endret av LillaGorilla♥♥

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...