Gå til innhold

Jeg får ikke julestemning lenger og i år vil jeg bare droppe hele julen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt julestemning. Etter jeg flyttet for meg selv for 15 år siden har jeg forsøkt å få julestemning uten at det går. 
Hvert år har jeg laget julen jeg alltid ønsket som liten med masse pynt, filmer, mange gjester på julaften osv.

Nå i år er det verre enn noen gang. Satt opp adventsstaker istad, men føles bare som et ork. Har satt opp litt pynt, men føler ingenting! Hadde det ikke vært for ungene har jeg droppet julen i år. 

Noen med tips? Prøver ikke å presse det frem, bare å få det frem av seg selv, men reiser på marked, jul i vinterland i Oslo etc.

Anonymkode: e722c...5fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke den store julestemningen enda jeg heller. Vet at det kommer til å bli en koselig tid framover uansett. 
Har jobbet ekstremt mye i det siste, så skal bli godt å roe ned fremover. Skal få unna alt det praktiske neste uke. Så skal jeg bare kose meg med familie resten av desember 🎄

Anonymkode: b2391...4ed

Skrevet

Det er jo tidlig enda.

Og julestemning kommer ikke, den skapes. Finn dine ting som gir deg glede og gjør ting på din måte.

Anonymkode: 32485...18f

Skrevet

Sånn er jeg hvert år i November. Ser mørkt på den kommende julesesongen, frykt for den økonomiske biten og orket med å ordne. Har bare lyst til å "droppe alt" Så kommer adventen og i takt med alt som blir gjort så stiger gleden. Når julekvelden kommer er det blitt greit og koselig og jeg angrer ikke på at jeg ikke droppet alt likevel 🎅🎁

Anonymkode: 80696...66b

Skrevet

Var på Jul i vinterland i går, kan ikke tenke meg en sikrere måte å drepe all julestemning, alt for mye folk. Fin utsikt fra parishjulet da, om ikke annet 😊 

Anonymkode: 85a64...83d

Skrevet

Men det viktigste er jo at du gjør det til en koselig tid for barna dine. 
Det er nå bare sånn det er dette voksenlivet. Julestemningen kommer tilbake om noen år, når livet er mindre stress. Men akkurat nå må du gjøre det for ungene. 

Anonymkode: d1b8e...595

Skrevet

Kanskje du må snakke med noen om de julene som ikke var gode da du var barn?

Skrevet

I år blir jula pga ungene - ikke for meg selv. Skulle ønske jeg kunne forbigå hele jula i stillhet, pga rare omstendigheter i år. Men jeg får prøve å gjøre det koselig og så normalt som mulig for dem. 

Anonymkode: 3f71c...94a

Skrevet

Er julestemning så viktig da? Jeg har aldri vært spesielt opptatt av jul, det er rett og slett en høytid jeg med glede kunne ha flyktet fra hvert år. To uker i varmere strøk istedenfor? Ja, takk! Istedenfor å lete etter en følelse av julestemning, fokuserer jeg på at det er en tid de rundt med koser seg med. Jeg finner heller glede i det, og i å glede dem. For meg er det den største gleden. 

Anonymkode: 0011b...6e6

Skrevet

Jeg klarer heller ikke å få julestemning på denne tiden, men det bedrer seg etterhvert som juleferien nærmer seg, det meste er ordnet og det ikke er så mye stress og mas igjen. 

Prøv å skjære ned på det du syns må gjøres. Finn ut hva som er viktig for barna og prioriter det. Du behøver heller ikke vaske og pynte nå, det holder lenge å gjøre det om et par uker. Forsøk å slappe av og tenk for all del ikke at du gjør noe feil fordi du ikke har julestemning!

Anonymkode: e1ce3...7f8

Skrevet

Hva legger du i ordet julestemning da?

Det å glede barna, se de fryde seg over alt sammen, deres forventning og glede, er ikke det julestemning?

Se en julefilm med ungene, spise klementiner, pepperkaker og julebrus eller kakao. Høre de skravle i filmen og kose seg, er ikke det julestemning?

Anonymkode: 34b9f...2e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...