Gå til innhold

Svigermor forskjellsbehandler barnebarn

Anbefalte innlegg

Hadde det vært litt så skulle jeg ikke sagt noe, men utad skal hun være verdens beste bestemor. Det er ikke virkeligheten i det hele tatt. Hun var på ferie og skrøt av at hun hadde kjøpt gaver til alle barna, det var kun 1 barn som fikk (min svigerinne sitt som er minst). Greit det, våre barn fikk ikke dette med seg. Det er så mye mer, men det siste nå er at vårt barn hadde bursdag. Hun kom ikke og gav heller ikke beskjed. Nå er det over 1 uke siden og hun har enda ikke vært innom. Barnet er barneskolealder og synes det er sårt. Spesielt siden hun kjører forbi her hver dag, flere ganger til dagen, for å gå til det andre barnebarnet, igår var de på teater og de har vært på shopping osv. Er så lei av at hun bare skal komme innom når det kun passer for henne. Si noe eller bare bite tennene sammen? 

Anonymkode: ac2a3...554

Fortsetter under...

Gi blaffen. Hun er tydeligvis ikke noe menneske det er verd å kjempe for å ha i livet til barnet deres. Det hun velger nå velger hun helt bevist. Hun kan ikke skylde på hverken avstand, mulighet til å komme til dere eller anledning til å stikke innom. Hun vil bare ikke. Hun har valgt dere og barnet/barna bort. Da er det helt legitimt å gjøre det samme. Jeg ville ikke hverken mast eller forklart at dere blir lei dere. Hun er vel et voksent menneske og skjønner av seg selv at når hun ikke kommer i bursdagsselskap til et barnebarn så skuffer og sårer hun både dere og barnet. Så la det ligge. Slutt å mase, invitere, ringe osv, og den dagen hun lurer på om noen av dere kan stikke bortom og hjelpe til med å dra fram fryseren eller få ned kassene med julepynt fra loftet, så kan dere gjøre henne oppmerksom på at et forhold er toveis og at dere dessverre er for travle til å stikke bortom. Akkurat som hun er. 

Hva sier mannen da?

Utrolig leit. Min venninne hadde en slik svigermor, var kun opptatt av datterens barn, og hun forskjellsbehandlet hennes barn også, kun interessert i datterens datter. Mannen til venninna mi sa aldri noe men jeg har forstått det slik at hun også til dels forskjellsbehandlet egne barn også, guttene var ikke like spennende. 
Helt sykt å tenke på. 
Det er lite å gjøre, annet enn at øvrig familie behandler de likt og forsøke å slå e barna fra farmor. Jeg hadde mest sannsynlig sagt fra, at de merker denne forskjellsbehandlingen og at hun får velge om hun vil delta i barnas liv eller ikke, slik halvveis deltakelse er ikke vi interessert i. 

Anonymkode: 862af...965

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva sier mannen da?

Utrolig leit. Min venninne hadde en slik svigermor, var kun opptatt av datterens barn, og hun forskjellsbehandlet hennes barn også, kun interessert i datterens datter. Mannen til venninna mi sa aldri noe men jeg har forstått det slik at hun også til dels forskjellsbehandlet egne barn også, guttene var ikke like spennende. 
Helt sykt å tenke på. 
Det er lite å gjøre, annet enn at øvrig familie behandler de likt og forsøke å slå e barna fra farmor. Jeg hadde mest sannsynlig sagt fra, at de merker denne forskjellsbehandlingen og at hun får velge om hun vil delta i barnas liv eller ikke, slik halvveis deltakelse er ikke vi interessert i. 

Forsøker å skåne barna fra farmor. 

Her er det mine foreldre som forskjellsbehandler barna. Foreldrene til søskenbarna skilte lag for 5 år siden og det er jo fortsatt så synd på de. De er hos mine foreldre flere ganger i uka, de får være med på ferie( mine ble lovt en helg i høst pga dette, men den måtte utsettes....) 

Min eldste reagerte med gråt da han skulle ligge over der. Min mor syntes det var fælt og det skulle bli annerledes.... vel det har det ikke blitt. De passer kun våre hvis vi spør. Ikke interessert i å se de ellers. 

Så jeg har,etter en episode tidligere i høst, distansert meg fra mamma. 

Anonymkode: ec91b...eb9

Så trist å lese alle svarene her. Mannen gjorde henne oppmerksom på at hun i det minste kunne gratulere henne med dagen, Neida det hadde hun jo kommentert på en post på FB en annen i familien hadde lagt ut. Han sa at kanskje det å ringe henne hadde vært fint, Neida hun hadde ikke nummeret. Da sa han at hun kunne ringe han å få snakke med henne eller få nummeret hennes. Da ble det bare stille. Synes det er elendig! 

HI

Anonymkode: ac2a3...554

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...