Gå til innhold

Noen med barn som har hatt lærevansker ( blitt voksne)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det med dem. Har de klart å få seg noe utdannelse. Min sønn strever ( 8år). Strever med matte og får ikke til å skrive. Lesing og engelsk går greit. Er så bekymret for hvordan det skal gå med ham.

Han får noe hjelp men føler det er så lite. Han viser utvikling når man jobber med ham, men føler skolen jobber en periode godt så dabber det av. Sitter ofte med følelsen at jeg burde jobbet mye mer med ham hjemme, men blir feil det også, eller vi gjør det men er en grense på hvor mye vi kan.

Noen med trøstende ord/ råd?

Anonymkode: c952a...5b2

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har ingen barn med lærevansker, men jeg sender av gårde elever til videregående opplæring hvert eneste år. Det har gått fint med de aller fleste! Noen har blitt søkt inn med ekstra oppfølging, andre har vært ordinære søkere. 

Sønnen din er åtte år. MYE kan skje i løpet av grunnskolen. Det ordner seg for de fleste, så prøv å ikke bekymre deg så mye for det. Det viktigste er å jobbe for at han kjenner litt mestring i skolehverdagen. Det er først og fremst skolens ansvar. 

Anonymkode: 120a2...938

Skrevet

Sønnen til en venninne er 21 år og har en jobb han elsker og hvor han tjener mye mer enn meg....

Han fullførte ungdomsskolen på iop, han gikk en tilpasset linje på vgs med fritak fra fag osv. Var meningen han skulle ta et tilpasset fagbrev, men han ble rett og slett deprimert av at alt ble bestemt over hodet på han og han følte han hadde null medbestemmelse i hva han skulle jobbe med osv. Han søkte en jobb innen lager/cargo og fikk den, droppet ut av skolen og jobbet isteden. Han elsker det, har stor arbeidskapasitet og får mye skryt. Gikk fra midlertidig ansettelse til fast ansettelse, har tatt truckførerbevis og har gode dager.

Anonymkode: 44162...59c

Skrevet

Takk for svar dere👏🏻. Er så lett å bekymre seg for det er så mye fokus på hva de klarer og ikke. Ikke viktig for meg i det hele tatt hvilke utdannelse han får og hva han blir, men viktig at han opplever å få en verdig liv der han føler han får til noe uansett hva det er.

Anonymkode: c952a...5b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...