Gå til innhold

Bæsje etter leggetid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungen min er 1,5 år og har fått en sykt dårlig rutine..
Nå har han begynt å bæsje i bleia et par timer etter leggetid. Veldig uheldig da han ofte våkner veldig under skiftet.. Selvom jeg kun bruker lys rett ved stumpen, for å skjerme han. Han gråter iherdig, da det ofte har størknet litt (han sover jo bare videre mens han bæsjer, så jeg merker det jo ikke før han evt våkner)

Nå våknet han, og jeg pleier bare å få han til å sovne igjen. Men nå må jeg alltid åpne soveposen OG pysjen for å lukte om han har bæsja.. Dumt hvis det ligger der for lenge 😭😭

Noen som har tips til hvordan vi kan snu rytmen? Noen ganger bæsjer han både dag og kveld, eller bare én av delene..

Anonymkode: 48a07...92e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han bæsjer i søvne ville jeg faktisk tatt det opp med legen, det er vel ikke helt normalt for et så stort barn. Vår eldste pleide å bæsje i bleien etter leggetid på omtrent den alderen, men før han sovnet, så vi måtte legge ham, vente 10-15 minutter og så ta ham opp igjen for bleieskift. Det gikk seg til av seg selv, plutselig en dag var det over.

Anonymkode: 4f6cd...2bb

Skrevet

Sånn var gutten vår også i en periode når han var rundt den alderen, gjorde ingenting med det, men det gikk over av seg selv. Måtte jo bare skifte bleie selv om han våknet av det, måtte ligge litt med han slik at han sovnet igjen da. 

Anonymkode: 4d079...e9d

Skrevet

Hm, dette høres litt rart ut med en så stor gutt. Ikke vanlig med avføring flere ganger om dagen heller.

Jeg ville spurt lege. Mulig han ikke tåler noe mat eller liknende 

Anonymkode: 8d36d...a70

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Hm, dette høres litt rart ut med en så stor gutt. Ikke vanlig med avføring flere ganger om dagen heller.

Jeg ville spurt lege. Mulig han ikke tåler noe mat eller liknende 

Anonymkode: 8d36d...a70

Eh helt normalt med avføring flere ganger jo

Anonymkode: 372a5...84c

Skrevet

Mitt barn på 4 bæsjer også ofte på natta. Må bytte bleie, men det går veldig fint. Sover mens jeg skifter tom

Anonymkode: f4ce6...97a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...