Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #26 Del Skrevet 27. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du kan jo spørre barnet før han drar om hvilke klær han ønsker å ha med til far. Jeg pleier uansett å pakke ned to bukser og to genserer så barnet/far har litt å velge i. Er også flere ganger at klærene er blitt skitten eller våt så da var det greit med litt ekstra inneklær. Anonymkode: a6458...215 Ja, må det. Hver fredag 🥵 Anonymkode: 8301c...d53 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #27 Del Skrevet 27. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, må det. Hver fredag 🥵 Anonymkode: 8301c...d53 Men det er virkelig ikke så mye arbeid? Hvor lang tid tar det å pakke en bag - 5 min? Anonymkode: 9c064...d0d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #28 Del Skrevet 27. november 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men det er virkelig ikke så mye arbeid? Hvor lang tid tar det å pakke en bag - 5 min? Anonymkode: 9c064...d0d I tillegg til alt annet jeg må gjøre, så er det mye. I tillegg til full jobb og oppfølging av alle barna. Klær, matbokser, bytting av bleier, legging osv. Anonymkode: 8301c...d53 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #29 Del Skrevet 27. november 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): I tillegg til alt annet jeg må gjøre, så er det mye. I tillegg til full jobb og oppfølging av alle barna. Klær, matbokser, bytting av bleier, legging osv. Anonymkode: 8301c...d53 Så lar du hvert barn ha en liten bag/handlenett hengende på rommet sitt og hver fredag ber du ihvertfall eldste ga 2 sett undertøy, sokker, gensere og bukser oppi. Til de yngste gjør du det Det tar et halvt minutt, ingenting å stresse seg opp over. Jeg skjønner at du er litt overveldet av alt du føler du må gjøre, men av og til er det greit å bare gjøre ting uten å tenke og gruble så mye. Dine følelser av håpløshet tar mer energi enn å pakke ned de tingene. Du trenger bare pakke klær, hygieneting plikter far å holde ved samvær. Anonymkode: 7556e...51b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #30 Del Skrevet 27. november 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Så lar du hvert barn ha en liten bag/handlenett hengende på rommet sitt og hver fredag ber du ihvertfall eldste ga 2 sett undertøy, sokker, gensere og bukser oppi. Til de yngste gjør du det Det tar et halvt minutt, ingenting å stresse seg opp over. Jeg skjønner at du er litt overveldet av alt du føler du må gjøre, men av og til er det greit å bare gjøre ting uten å tenke og gruble så mye. Dine følelser av håpløshet tar mer energi enn å pakke ned de tingene. Du trenger bare pakke klær, hygieneting plikter far å holde ved samvær. Anonymkode: 7556e...51b Jeg gjorde det før hver fredag, orket ikke det. Derfor kjøpte jeg inn til han. Men får bare gå tilbake til det igjen Takk for tips ❤️ Anonymkode: 8301c...d53 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #31 Del Skrevet 27. november 2022 20 hours ago, Anonym bruker said: Han betaler bidrag, noe han ikke er happy med. Jeg har kjøpt inn klær barnet skal gå med når barnet er hos han. I dag sier eksen at barnet ikke lengre ønsker å gå med de klærene. Eksen sier jeg må kjøpe klær asap. Jeg sa at jeg kan dessverre ikke det i dag pga planer. Han og barnet kjøper klær, som barnet skal bruke hos han. Deretter sender han meg kvittering. 900 kr. Dette må jeg betale. Jeg sier at vi kan dele på det. Evt levere noen av klærene tilbake. Jeg syns det var mye penger. Han nekter! Han sender meg linker på at jeg må betale alt. Hvem er urimelig? Anonymkode: 8301c...d53 begge Anonymkode: 50e62...e69 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #32 Del Skrevet 27. november 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Ja åpenbart har du bitre følelser og synes alt ved far er fælt. Det må du jobbe med Anonymkode: 07fa2...73b Det er slik jeg også oppfatter det. Anonymkode: 83fe4...65c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #33 Del Skrevet 27. november 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Dessverre! Der tar du feil ! 😅 Anonymkode: 8301c...d53 Tror det er spot on, jeg. Gå i deg selv. Skjerp deg. Anonymkode: 83fe4...65c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #34 Del Skrevet 27. november 2022 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Tror det er spot on, jeg. Gå i deg selv. Skjerp deg. Anonymkode: 83fe4...65c Du kan skjerpe deg. Anonymkode: dea06...739 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #35 Del Skrevet 27. november 2022 Du skal ikke trenge å kjøpe dobbelt opp. Måten han gjorde det på er ikke greit Anonymkode: a5125...58e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #36 Del Skrevet 27. november 2022 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Tror det er spot on, jeg. Gå i deg selv. Skjerp deg. Anonymkode: 83fe4...65c Hvorfor skulle jeg være bitter? Jeg har ingen grunn til å være bitter. Anonymkode: 8301c...d53 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875393 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #37 Del Skrevet 27. november 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du skal ikke trenge å kjøpe dobbelt opp. Måten han gjorde det på er ikke greit Anonymkode: a5125...58e Jeg sa til han at vi kan dele på regningen. Men han vil at jeg betaler alt. Syns det var rart Anonymkode: 8301c...d53 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #38 Del Skrevet 27. november 2022 Jeg får 6000 kr for 4 barn. Er det mye? Anonymkode: 8301c...d53 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #39 Del Skrevet 27. november 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg får 6000 kr for 4 barn. Er det mye? Anonymkode: 8301c...d53 Kommer jo an på hva han og du tjener. Jeg fikk 5700 for ett barn Anonymkode: a5125...58e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #40 Del Skrevet 27. november 2022 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Jeg får 6000 kr for 4 barn. Er det mye? Anonymkode: 8301c...d53 Kommer jo an på hva han og du tjener. Jeg fikk 5700 for ett barn Oj. Det var mye for 1 barn. Anonymkode: 8301c...d53 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #41 Del Skrevet 27. november 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Så lar du hvert barn ha en liten bag/handlenett hengende på rommet sitt og hver fredag ber du ihvertfall eldste ga 2 sett undertøy, sokker, gensere og bukser oppi. Til de yngste gjør du det Det tar et halvt minutt, ingenting å stresse seg opp over. Jeg skjønner at du er litt overveldet av alt du føler du må gjøre, men av og til er det greit å bare gjøre ting uten å tenke og gruble så mye. Dine følelser av håpløshet tar mer energi enn å pakke ned de tingene. Du trenger bare pakke klær, hygieneting plikter far å holde ved samvær. Anonymkode: 7556e...51b Til det understrekede: Jeg tror det er en god del i dette, ikke minst den følelsen av håpløshet og kanskje det å være veldig sliten. Her er det jo en far som tydeligvis ikke helt takler egne barn, og som ikke takler mer enn ett barn om gangen. Derfor har han samvær kun med ett barn hver helg. Dette fører jo til at HI alltid har barna alene, må være alene om alt, bortsett fra i helgene hvor hun "bare" har tre av barna, mens det fjerde er hos far. Når far holder på slik Hi fortalte i hovedinnlegget så er det tydelig både at samarbeidet og samværsordningen egentlig ikke fungerer særlig bra, og at far - som tydeligvis har mindre evner til både det ene og det andre - forsøker å gjøre tilværelsen langt vanskeligere for hun som faktisk er så oppegående at hun tar ansvar for barna, i motsetning til hva han gjør. Da har jeg ingen problemer med å forstå at enhver "ekstra" ting som hun må gjøre, kun fordi far lager problemer, er med på å slite henne ut og tidvis kan føles uoverkommelig, selv om de hver for seg kanskje er bagateller. Totalbelastningen for Hi blir enorm når hun må forholde seg til en så ufunksjonell barnefar i tillegg til å få hverdagen til å gå rundt, spesielt når han i tillegg egentlig forsøker å sabottere hennes økonomi. Så all forståelse til Hi når det kommer til det. Det sagt, tror jeg eneste løsningen er å gjøre som du sier, rett og slett ikke bruke energi på irritasjonen, bare gjøre det, og finne en løsning som gjør at det er enkel rutine og svært kjapt gjort å pakke nødvendige klær. Hi, jeg synes forslaget om å ha en samværsbag hengende for hvert barn er bra. Der kan du alltid ha to-tre truser og sokker, og når du vasker noe som du vet skal bli med barnet til helgen, da legger du det oppi. Og så tar du klær etter vær og sesong og anledning i tillegg kvelden før eller samme dag barnet skal til far. Gjør det kjapt og effektivt. Når barnet kommer tilbake - rydd bagen samme dag, legg i nytt undertøy og sokker, så er det på plass til neste gang. Om noen av barna har spesielle behov, så kan du lage en liste for hvert barn, slik at du slipper å tenke på hva som må være med, du bare går gjennom listen og plukker det som skal med. Da slipper du å bruke så mye tankekapasitet hver gang. Og husk - barna dine er veldig heldige som har nettopp deg som mor, siden du tydeligvis er en langt mer kapabel forelder enn det deres far er. Husk at du er sterk, ikke la deg herse med. Ang. bidrag - er det privat ordning eller er det Nav som har satt bidraget? Jeg synes 6 000 for fire barn høres lite ut, så er det en privat ordning dere har, søk Nav om at de regner ut bidrag og at det går gjennom dem! Anonymkode: 33c16...6ec Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #42 Del Skrevet 27. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Oj. Det var mye for 1 barn. Anonymkode: 8301c...d53 Han tjener dobbelt så mye som meg og har ikke samvær Anonymkode: a5125...58e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #43 Del Skrevet 27. november 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg får 6000 kr for 4 barn. Er det mye? Anonymkode: 8301c...d53 Jeg får 2500 for to barn Anonym bruker skrev (1 time siden): Til det understrekede: Jeg tror det er en god del i dette, ikke minst den følelsen av håpløshet og kanskje det å være veldig sliten. Her er det jo en far som tydeligvis ikke helt takler egne barn, og som ikke takler mer enn ett barn om gangen. Derfor har han samvær kun med ett barn hver helg. Dette fører jo til at HI alltid har barna alene, må være alene om alt, bortsett fra i helgene hvor hun "bare" har tre av barna, mens det fjerde er hos far. Når far holder på slik Hi fortalte i hovedinnlegget så er det tydelig både at samarbeidet og samværsordningen egentlig ikke fungerer særlig bra, og at far - som tydeligvis har mindre evner til både det ene og det andre - forsøker å gjøre tilværelsen langt vanskeligere for hun som faktisk er så oppegående at hun tar ansvar for barna, i motsetning til hva han gjør. Da har jeg ingen problemer med å forstå at enhver "ekstra" ting som hun må gjøre, kun fordi far lager problemer, er med på å slite henne ut og tidvis kan føles uoverkommelig, selv om de hver for seg kanskje er bagateller. Totalbelastningen for Hi blir enorm når hun må forholde seg til en så ufunksjonell barnefar i tillegg til å få hverdagen til å gå rundt, spesielt når han i tillegg egentlig forsøker å sabottere hennes økonomi. Så all forståelse til Hi når det kommer til det. Det sagt, tror jeg eneste løsningen er å gjøre som du sier, rett og slett ikke bruke energi på irritasjonen, bare gjøre det, og finne en løsning som gjør at det er enkel rutine og svært kjapt gjort å pakke nødvendige klær. Hi, jeg synes forslaget om å ha en samværsbag hengende for hvert barn er bra. Der kan du alltid ha to-tre truser og sokker, og når du vasker noe som du vet skal bli med barnet til helgen, da legger du det oppi. Og så tar du klær etter vær og sesong og anledning i tillegg kvelden før eller samme dag barnet skal til far. Gjør det kjapt og effektivt. Når barnet kommer tilbake - rydd bagen samme dag, legg i nytt undertøy og sokker, så er det på plass til neste gang. Om noen av barna har spesielle behov, så kan du lage en liste for hvert barn, slik at du slipper å tenke på hva som må være med, du bare går gjennom listen og plukker det som skal med. Da slipper du å bruke så mye tankekapasitet hver gang. Og husk - barna dine er veldig heldige som har nettopp deg som mor, siden du tydeligvis er en langt mer kapabel forelder enn det deres far er. Husk at du er sterk, ikke la deg herse med. Ang. bidrag - er det privat ordning eller er det Nav som har satt bidraget? Jeg synes 6 000 for fire barn høres lite ut, så er det en privat ordning dere har, søk Nav om at de regner ut bidrag og at det går gjennom dem! Anonymkode: 33c16...6ec Det kan være flere årsaker til at han bare har et barn om gangen. Etter bruddet kan det hende HI har huset med plass til alle og far har en liten hybel der det ikke er plass til alle barna samtidig. Det kan være mange andre grunner enn at han ikke virker. For om han ikke virker, så bør ikke noen av barna være det, og det er også HI sitt ansvar Anonymkode: 07fa2...73b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #44 Del Skrevet 27. november 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Det kan være flere årsaker til at han bare har et barn om gangen. Etter bruddet kan det hende HI har huset med plass til alle og far har en liten hybel der det ikke er plass til alle barna samtidig. Det kan være mange andre grunner enn at han ikke virker. For om han ikke virker, så bør ikke noen av barna være det, og det er også HI sitt ansvar Anonymkode: 07fa2...73b Uansett er det et faktum at denne faren ikke er i stand til å ta seg av egne unger - og da er det også et faktum at det blir svært mye mer på Hi. Dette takler hun jo, men far, når han holder på som nå, gjør belastningen hennes langt større, ikke bare praktisk, men også emosjonelt og økonomisk. Da er det til His og barnas beste at hun greier å sette riktige grenser for far nå. Det er helt klart at han enten ikke kan noe om regelverket, eller at han bruker det økonomiske for å skape problemer for Hi. Kan heller ikke se bort fra at han er klar over at han skaper splid mellom Hi og ungene ved at han fremstår som forelder hvor ungene får hva de vil, mens Hi ikke gjør det. Kun han og ev. Hi vet hvorfor han gjør som han gjør, men dette er dessverre ikke helt uvanlig etter et samlivsbrudd, at den ene bruker penger for å sette ungene opp mot den andre forelderen. Hi får ev. avklare hvorfor far ikke har mer samvær. Det viktige nå er at HI får satt grenser slik at han ikke kan fortsette som han nå gjorde. Anonymkode: 33c16...6ec Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #45 Del Skrevet 27. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Uansett er det et faktum at denne faren ikke er i stand til å ta seg av egne unger - og da er det også et faktum at det blir svært mye mer på Hi. Dette takler hun jo, men far, når han holder på som nå, gjør belastningen hennes langt større, ikke bare praktisk, men også emosjonelt og økonomisk. Da er det til His og barnas beste at hun greier å sette riktige grenser for far nå. Det er helt klart at han enten ikke kan noe om regelverket, eller at han bruker det økonomiske for å skape problemer for Hi. Kan heller ikke se bort fra at han er klar over at han skaper splid mellom Hi og ungene ved at han fremstår som forelder hvor ungene får hva de vil, mens Hi ikke gjør det. Kun han og ev. Hi vet hvorfor han gjør som han gjør, men dette er dessverre ikke helt uvanlig etter et samlivsbrudd, at den ene bruker penger for å sette ungene opp mot den andre forelderen. Hi får ev. avklare hvorfor far ikke har mer samvær. Det viktige nå er at HI får satt grenser slik at han ikke kan fortsette som han nå gjorde. Anonymkode: 33c16...6ec Likevel mener du det er et faktum at far ikke er i stand til å ta seg av barna. Uten å vite noe mer enn at han handlet klær til et barn fordi mor ikke hadde tid. Anonymkode: 07fa2...73b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #46 Del Skrevet 27. november 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Til det understrekede: Jeg tror det er en god del i dette, ikke minst den følelsen av håpløshet og kanskje det å være veldig sliten. Her er det jo en far som tydeligvis ikke helt takler egne barn, og som ikke takler mer enn ett barn om gangen. Derfor har han samvær kun med ett barn hver helg. Dette fører jo til at HI alltid har barna alene, må være alene om alt, bortsett fra i helgene hvor hun "bare" har tre av barna, mens det fjerde er hos far. Når far holder på slik Hi fortalte i hovedinnlegget så er det tydelig både at samarbeidet og samværsordningen egentlig ikke fungerer særlig bra, og at far - som tydeligvis har mindre evner til både det ene og det andre - forsøker å gjøre tilværelsen langt vanskeligere for hun som faktisk er så oppegående at hun tar ansvar for barna, i motsetning til hva han gjør. Da har jeg ingen problemer med å forstå at enhver "ekstra" ting som hun må gjøre, kun fordi far lager problemer, er med på å slite henne ut og tidvis kan føles uoverkommelig, selv om de hver for seg kanskje er bagateller. Totalbelastningen for Hi blir enorm når hun må forholde seg til en så ufunksjonell barnefar i tillegg til å få hverdagen til å gå rundt, spesielt når han i tillegg egentlig forsøker å sabottere hennes økonomi. Så all forståelse til Hi når det kommer til det. Det sagt, tror jeg eneste løsningen er å gjøre som du sier, rett og slett ikke bruke energi på irritasjonen, bare gjøre det, og finne en løsning som gjør at det er enkel rutine og svært kjapt gjort å pakke nødvendige klær. Hi, jeg synes forslaget om å ha en samværsbag hengende for hvert barn er bra. Der kan du alltid ha to-tre truser og sokker, og når du vasker noe som du vet skal bli med barnet til helgen, da legger du det oppi. Og så tar du klær etter vær og sesong og anledning i tillegg kvelden før eller samme dag barnet skal til far. Gjør det kjapt og effektivt. Når barnet kommer tilbake - rydd bagen samme dag, legg i nytt undertøy og sokker, så er det på plass til neste gang. Om noen av barna har spesielle behov, så kan du lage en liste for hvert barn, slik at du slipper å tenke på hva som må være med, du bare går gjennom listen og plukker det som skal med. Da slipper du å bruke så mye tankekapasitet hver gang. Og husk - barna dine er veldig heldige som har nettopp deg som mor, siden du tydeligvis er en langt mer kapabel forelder enn det deres far er. Husk at du er sterk, ikke la deg herse med. Ang. bidrag - er det privat ordning eller er det Nav som har satt bidraget? Jeg synes 6 000 for fire barn høres lite ut, så er det en privat ordning dere har, søk Nav om at de regner ut bidrag og at det går gjennom dem! Anonymkode: 33c16...6ec Dette synes jeg var godt skrevet. Mange her har kommet med unødvendige krasse kommentarer. For en jobb å ta seg av 4 barn alene, noen i bleiealder! Far tar kun 1 barn av gangen i helg. Alle hverdager har mor ansvar for 4 barn og alle helger ansvar for 3. Anonymkode: 54cb4...cb3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #47 Del Skrevet 27. november 2022 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Likevel mener du det er et faktum at far ikke er i stand til å ta seg av barna. Uten å vite noe mer enn at han handlet klær til et barn fordi mor ikke hadde tid. Anonymkode: 07fa2...73b Når en far ikke greier å ha mer enn ett barn om gangen, så ja, da mener jeg at han ikke er i stand til å ta seg av barna - uansett hva som ligger bak akkurat det. Han handlet klær til et barn som hadde klær, men hadde lyst på nye klær. Og derfor handlet han klær til barnet - og krevde i ettertid at mor skulle betale for det, selv om hun allerede har betalt for klær for barnet hos far. Anonymkode: 33c16...6ec Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #48 Del Skrevet 27. november 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Til det understrekede: Jeg tror det er en god del i dette, ikke minst den følelsen av håpløshet og kanskje det å være veldig sliten. Her er det jo en far som tydeligvis ikke helt takler egne barn, og som ikke takler mer enn ett barn om gangen. Derfor har han samvær kun med ett barn hver helg. Dette fører jo til at HI alltid har barna alene, må være alene om alt, bortsett fra i helgene hvor hun "bare" har tre av barna, mens det fjerde er hos far. Når far holder på slik Hi fortalte i hovedinnlegget så er det tydelig både at samarbeidet og samværsordningen egentlig ikke fungerer særlig bra, og at far - som tydeligvis har mindre evner til både det ene og det andre - forsøker å gjøre tilværelsen langt vanskeligere for hun som faktisk er så oppegående at hun tar ansvar for barna, i motsetning til hva han gjør. Da har jeg ingen problemer med å forstå at enhver "ekstra" ting som hun må gjøre, kun fordi far lager problemer, er med på å slite henne ut og tidvis kan føles uoverkommelig, selv om de hver for seg kanskje er bagateller. Totalbelastningen for Hi blir enorm når hun må forholde seg til en så ufunksjonell barnefar i tillegg til å få hverdagen til å gå rundt, spesielt når han i tillegg egentlig forsøker å sabottere hennes økonomi. Så all forståelse til Hi når det kommer til det. Det sagt, tror jeg eneste løsningen er å gjøre som du sier, rett og slett ikke bruke energi på irritasjonen, bare gjøre det, og finne en løsning som gjør at det er enkel rutine og svært kjapt gjort å pakke nødvendige klær. Hi, jeg synes forslaget om å ha en samværsbag hengende for hvert barn er bra. Der kan du alltid ha to-tre truser og sokker, og når du vasker noe som du vet skal bli med barnet til helgen, da legger du det oppi. Og så tar du klær etter vær og sesong og anledning i tillegg kvelden før eller samme dag barnet skal til far. Gjør det kjapt og effektivt. Når barnet kommer tilbake - rydd bagen samme dag, legg i nytt undertøy og sokker, så er det på plass til neste gang. Om noen av barna har spesielle behov, så kan du lage en liste for hvert barn, slik at du slipper å tenke på hva som må være med, du bare går gjennom listen og plukker det som skal med. Da slipper du å bruke så mye tankekapasitet hver gang. Og husk - barna dine er veldig heldige som har nettopp deg som mor, siden du tydeligvis er en langt mer kapabel forelder enn det deres far er. Husk at du er sterk, ikke la deg herse med. Ang. bidrag - er det privat ordning eller er det Nav som har satt bidraget? Jeg synes 6 000 for fire barn høres lite ut, så er det en privat ordning dere har, søk Nav om at de regner ut bidrag og at det går gjennom dem! Anonymkode: 33c16...6ec Takk gode deg for et flott svar. Det stemmer på en prikk. Så deilig med forståelse! Det er godt. Far gjør ikke dette av ond vilje. Det vet jeg. Han gjør bare så godt han kan. Men det er likevel tungt å måtte stå i alt alene i tillegg til hans påfunn. Men jeg vet som sagt at han bare gjør så godt han kan. Tusen takk for tips. Det skal jeg jammen meg gjøre! Og lage lister. Takk❤️ Anonymkode: 8301c...d53 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #49 Del Skrevet 27. november 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Dette synes jeg var godt skrevet. Mange her har kommet med unødvendige krasse kommentarer. For en jobb å ta seg av 4 barn alene, noen i bleiealder! Far tar kun 1 barn av gangen i helg. Alle hverdager har mor ansvar for 4 barn og alle helger ansvar for 3. Anonymkode: 54cb4...cb3 Tusen takk ❤️ ja, det er slitsomt. Absolutt all oppfølging står på meg. I tillegg må jeg passe på hvordan de har det hos far og hva de trenger. Ofte en del påfunn kan du si 😆 men ikke noe ondt i det Anonymkode: 8301c...d53 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2022 #50 Del Skrevet 27. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Uansett er det et faktum at denne faren ikke er i stand til å ta seg av egne unger - og da er det også et faktum at det blir svært mye mer på Hi. Dette takler hun jo, men far, når han holder på som nå, gjør belastningen hennes langt større, ikke bare praktisk, men også emosjonelt og økonomisk. Da er det til His og barnas beste at hun greier å sette riktige grenser for far nå. Det er helt klart at han enten ikke kan noe om regelverket, eller at han bruker det økonomiske for å skape problemer for Hi. Kan heller ikke se bort fra at han er klar over at han skaper splid mellom Hi og ungene ved at han fremstår som forelder hvor ungene får hva de vil, mens Hi ikke gjør det. Kun han og ev. Hi vet hvorfor han gjør som han gjør, men dette er dessverre ikke helt uvanlig etter et samlivsbrudd, at den ene bruker penger for å sette ungene opp mot den andre forelderen. Hi får ev. avklare hvorfor far ikke har mer samvær. Det viktige nå er at HI får satt grenser slik at han ikke kan fortsette som han nå gjorde. Anonymkode: 33c16...6ec ❤️🙏❤️ Anonymkode: 8301c...d53 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435974-er-det-jeg-eller-eksen-som-er-urimelig/page/2/#findComment-149875521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå