Gå til innhold

Å skaffe valp uten mulighet til å ta valpekurs.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du må sosialisere valpen (f.eks. "playdates" med rolige, voksne hunder), ta den med på ulike tung du vil at den skal tåle, som buss, tog, gå i en by osv. og du bør bruke tid på å få på plass innkalling og byttehandel/slipp. Dette er viktigere kommandoer enn gøye triks.

Anonymkode: 11bf3...483

Det viktigste på valpekurset er sosialiseringen til valpen og å lære den å høre på deg selv om det er andre hunder i nærheten.

Øv på det, godbiter, innkalling, sosialisering og det går gjerne bra.

Husk at valper skal sove og hvile mye, det er viktigere å lære valpen å roe seg enn å aktivisere den hele tiden.

Flere dyrebutikker kjører digitale valpekurs.

Anonymkode: d6796...999

Valpekurs er mer opplæring av eierne enn av valpen. 
Så lenge familien er konsekvente og rolige i treningen, valpen får sosial omgang med både hunder og mennesker, og eksponeres for ulike miljøer og situasjoner, så trengs det ikke valpekurs. 
Bare les og lær så mye at dere har tilstrekkelig kunnskap når dere får valpen hjem. 

Anonymkode: b41cc...191

Takk for svar. Vi er ganske grønne på det å ha valp og jeg kjenner at jeg begynner å bli nervøs nå når tiden for overtagelse nærmer seg. Vi har lest MYE, snakket med folk med peiling og er nok klare i teorien, men så kjenner jeg på nervene når det gjelder om vi blir gode nok hunde-foreldre. Vil vi klare å oppdra den bra nok, vil vi klare å gi nok mental trening osv. Kjærlighet, omsorg og stell skal den få nok av, bekymringen går som sagt på den mentale biten. 

hi

Anonymkode: 6eb00...9ea

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...