Anonym bruker Skrevet 26. november 2022 #1 Skrevet 26. november 2022 For flere tusen kroner. Hva gir dere egentlig? Alt har blitt sinnsykt dyrt og jeg lurer oppriktig på hvordan man får til å kjøpe for noen hundrelapper?? Sykler, sparkesykkel, ski, akebrett etc regner jeg med at dere gir utenom jul / bursdag siden dere synes det er galskap med gaver til flere tusen. Anonymkode: 27d09...cfd
Anonym bruker Skrevet 26. november 2022 #2 Skrevet 26. november 2022 Jeg har ikke flere tusen å bruke. Det er feks klær eller toalettsaker til de eldste. Til de minste finner jeg leker på tilbud. Om de ønsker seg noe dyrt hender det vi er flere i familien som går sammen å spleiser så de kan få den tingen. Anonymkode: 4b0b1...7d2
sug lut Skrevet 26. november 2022 #3 Skrevet 26. november 2022 (endret) Alt du nevner har de også fått til jul. Men ellers, bøker, klær, pynt de ønsker seg til rommet, kniv og sportsøks og hodelykt og annet turutstyr, det er mengder av ting man kan ønske seg som ligger i hundrelappene, ikke tusenlappene. Endret 26. november 2022 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 26. november 2022 #4 Skrevet 26. november 2022 Seriøst?? Vi har 3 tenåringer og de får 500 kr hver til bursdag og jul. Noen ganger spleiser vi med besteforeldre, de er velsignet med 3 par. som gir 500 hver. Dette har ikke blitt diskutert, men har blitt slik av seg selv. Sykler , ski , skøyter etc kjøper vi brukt. I år får datter noen pyntegjenstander til rommet sitt, ene sønnen ett trådløst headsett og den andre får kontanter. Tidligere har de fått akematter. I tillegg får de ca 100 kr i spillpenger i gave fra hverandre. Anonymkode: b9512...c86
Anonym bruker Skrevet 26. november 2022 #5 Skrevet 26. november 2022 Når ungene var små var det veldig lett, da ønsket de seg ting i katalogen fra lekebutikken. Nå som de er tenåringer blir det av og til dyre gaver, som mobil, ski, sykkel o.l. mens andre år blir det billigere ting. Eldstemann fikk f.eks vinterdekk til bilen sin i fjor, det var dyrt, i år får han en genser til 700 kr. Anonymkode: 4545d...64d
Anonym bruker Skrevet 26. november 2022 #6 Skrevet 26. november 2022 Her gir jeg oftest penger og er det noe dyre ønsker må det spares. Anonymkode: 89700...d7e
Anonym bruker Skrevet 26. november 2022 #7 Skrevet 26. november 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Når ungene var små var det veldig lett, da ønsket de seg ting i katalogen fra lekebutikken. Nå som de er tenåringer blir det av og til dyre gaver, som mobil, ski, sykkel o.l. mens andre år blir det billigere ting. Eldstemann fikk f.eks vinterdekk til bilen sin i fjor, det var dyrt, i år får han en genser til 700 kr. Anonymkode: 4545d...64d Men da gir jo dere kjempedyre gaver. Du nevner mobiltelefon, ski, dekk …. Det er jo gaver for mange tusen! Jeg lurer på de som gir for under tusenlappen. Gjerne til tenåringer. Anonymkode: 27d09...cfd
Kathrine. Skrevet 26. november 2022 #8 Skrevet 26. november 2022 Hvorfor står det ikke; "Dere som ikke gir barna dyre julegaver" i overskriften? Irriterende å trykke seg inn på tråder som plutselig handler om noe annet enn det overskriften sier.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. november 2022 #9 Skrevet 26. november 2022 De kan få gavekort, ullundertøy, penger, bøker, sengetøy, mobildeksel, hodelykt, hengekøye osv. alt etter hva de ønsker seg. Ønsker de seg dyrere ting som jeg ikke har vilje eller evne til å gi dem, så får de penger de kan spare til det formålet.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2022 #10 Skrevet 26. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men da gir jo dere kjempedyre gaver. Du nevner mobiltelefon, ski, dekk …. Det er jo gaver for mange tusen! Jeg lurer på de som gir for under tusenlappen. Gjerne til tenåringer. Anonymkode: 27d09...cfd Noen ganger ja, men som regel ikke. Har fire barn mellom 13 og 22 år, og dyre gaver er mer unntaket enn regelen. Som sagt får eldstemann i år en genser... Mye sportsutstyr er enten arvet eller kjøpt brukt, da får de det ikke til jul og bursdag. De gangene vi har kjøpt nytt har de fått det til jul og bursdag. Oftest får de klær eller andre småting de ønsker seg. I fjor ønsket de to yngste seg ledlys f.eks. Anonymkode: 4545d...64d
Anonym bruker Skrevet 26. november 2022 #11 Skrevet 26. november 2022 Phillips one blade Anonymkode: 0b102...530
Anonym bruker Skrevet 26. november 2022 #12 Skrevet 26. november 2022 I år får barnet ski og skisko. Koster akkurat under 1000 kr på tilbud. Anonymkode: 64d59...20d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå