Anonym bruker Skrevet 25. november 2022 #1 Skrevet 25. november 2022 Bare lurer, for jeg finner ikke en god forklaring via Google 😬 Anonymkode: c8b2c...3dc
Anonym bruker Skrevet 25. november 2022 #2 Skrevet 25. november 2022 Om du føler du har innskrekning av synsfeltet så kontakt legevakten, ikke sitt på nett. Anonymkode: 32978...c64
Anonym bruker Skrevet 26. november 2022 #3 Skrevet 26. november 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Om du føler du har innskrekning av synsfeltet så kontakt legevakten, ikke sitt på nett. Anonymkode: 32978...c64 Nei, altså, jeg lurer bare på hva det er. Leste det ett sted, men vet jo ikke hva det betyr 😅 Anonymkode: c8b2c...3dc
prekæs Skrevet 26. november 2022 #4 Skrevet 26. november 2022 Hvis netthinnen løsner, kan det virke som en gardin er trukket for synet ditt. Da er det hastverk for å beholde synet.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2022 #5 Skrevet 26. november 2022 prekæs skrev (8 minutter siden): Hvis netthinnen løsner, kan det virke som en gardin er trukket for synet ditt. Da er det hastverk for å beholde synet. Og hvis du ser "gardinen" har du egentlig ventet for lenge allerede. Jeg har sett mange med netthinneløsning og ingen har kommet så langt at de har sett noen gardin. Anonymkode: 83572...4e5
Anonym bruker Skrevet 26. november 2022 #6 Skrevet 26. november 2022 prekæs skrev (7 minutter siden): Hvis netthinnen løsner, kan det virke som en gardin er trukket for synet ditt. Da er det hastverk for å beholde synet. Takk. Da skjønner jeg retningen, ble bare sluset inn i diverse veiledere her når jeg googlet, så er jeg såpass konkret i tankerekka at jeg ble sittende å undre om det var i form av lin som bare gjør utsiden dosete eller som teater hvor deler blir borte (gardinverden min) 🙈 Anonymkode: c8b2c...3dc
Anonym bruker Skrevet 26. november 2022 #7 Skrevet 26. november 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Og hvis du ser "gardinen" har du egentlig ventet for lenge allerede. Jeg har sett mange med netthinneløsning og ingen har kommet så langt at de har sett noen gardin. Anonymkode: 83572...4e5 Så, dvs at man mister synet helt i deler av synsfeltet når det går så langt? Anonymkode: c8b2c...3dc
Anonym bruker Skrevet 26. november 2022 #8 Skrevet 26. november 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Så, dvs at man mister synet helt i deler av synsfeltet når det går så langt? Anonymkode: c8b2c...3dc Lysglimt, som blits eller lyn, er oftest det første tegnet på netthinneløsning. Skygger eller plutselig mye prikker/ flekker som flyter rundt inne i øyet er ofte andre tegn (men det er helt normalt at man har ting som flyter rundt, men kommer det plutselig mye skal man sjekke det opp). Hvis du mistenker netthinneløsning bør du slutte å Google og ta kontakt med enten optiker så fort de åpner i dag eller dra på legevakta med en gang. Veldig mange av de som lurer på om de har netthinneløsning har egentlig migreneaura. Da er det oftest en flimring, ikke lysglimt, som er helt borte etter ca 30 min (men kan også var bare et par min). Da kan man ofte få følelsen av at man mister synet helt i halve synsfeltet, men det kommer tilbake og hvis man lukket et og et øye vil man se det er på begge øynene. Er du usikker, så få det sjekket opp i dag! Anonymkode: 83572...4e5
Anonym bruker Skrevet 26. november 2022 #9 Skrevet 26. november 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Lysglimt, som blits eller lyn, er oftest det første tegnet på netthinneløsning. Skygger eller plutselig mye prikker/ flekker som flyter rundt inne i øyet er ofte andre tegn (men det er helt normalt at man har ting som flyter rundt, men kommer det plutselig mye skal man sjekke det opp). Hvis du mistenker netthinneløsning bør du slutte å Google og ta kontakt med enten optiker så fort de åpner i dag eller dra på legevakta med en gang. Veldig mange av de som lurer på om de har netthinneløsning har egentlig migreneaura. Da er det oftest en flimring, ikke lysglimt, som er helt borte etter ca 30 min (men kan også var bare et par min). Da kan man ofte få følelsen av at man mister synet helt i halve synsfeltet, men det kommer tilbake og hvis man lukket et og et øye vil man se det er på begge øynene. Er du usikker, så få det sjekket opp i dag! Anonymkode: 83572...4e5 Jeg mistenker det ikke altså, leste det i en artikkel og lurte veldig på hva det var, da selve beskrivelsen ikke ga så mye mening. Har akkurat lest om ett studie om psylocyben og depresjon, uten å være hverken deprimert eller spesielt kjent med fleinsopp 😅 Anonymkode: c8b2c...3dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå