Gå til innhold

Hva er det beste og verste med jobben din?

Anbefalte innlegg

Det beste med jobben min er at dagene er så varierte. Jeg reiser over hele østlandet og noen ganger til andre steder i Norge. Jeg har en viktig rolle for å sikre rettssikkerhet til de som ikke snakker norsk og jeg får sett med egne øyne hvordan myndighetene jobber. Rettssaler, politistasjoner og utlendingsmyndighetenes lokaler er min arbeidsplass. Lønna er også veldig bra.

Det verste med jobben min er at jeg ikke kan ha et ordinært arbeidsforhold med betalte feriedager og sykedager og den forutsigbarheten det gir.

Jeg er statsautorisert tolk.

Anonymkode: ae3a8...877

Fortsetter under...

Det beste med jobben min er tiden jeg får tilbringe med så mange skjønne, herlige, kloke, morsomme og fantastisk ungdommer. I tillegg får jeg brukt hodet, vært kreativ, har skikkelig supre kollegaer og veldig varierte dager.

Det jeg ikke er så glad i er rettearbeidet, men det er nå en del av pakken. Så det jeg virkelig misliker er manglende reell innflytelse. At vi som har erfaringen og står oppi det hele, har så lite vi skulle sagt for å gjøre jobben vår godt nok. Vi mangler tillit, ressurser, folk, bøker, alt...

Er lærer i vgs.

Anonymkode: bcb72...f58

Det beste med jobben min er relasjonen til pasientene, det og kjenne at tiden vi bruker i lag gir mening, pasientene blir bedre, jobben føles ekstremt meningsfull. Veldig fine kollegaer. 

Det "verste" med jobben er all skrivearbeidet, ressurser som hele tiden fjernes, følelsen av å ha for lite tid til pasientene, og når det er behov for tvangsvedtak.

Jeg er psykiater i psykoseteam. 

Anonymkode: ce166...ad3

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det beste med jobben min er tiden jeg får tilbringe med så mange skjønne, herlige, kloke, morsomme og fantastisk ungdommer. I tillegg får jeg brukt hodet, vært kreativ, har skikkelig supre kollegaer og veldig varierte dager.

Det jeg ikke er så glad i er rettearbeidet, men det er nå en del av pakken. Så det jeg virkelig misliker er manglende reell innflytelse. At vi som har erfaringen og står oppi det hele, har så lite vi skulle sagt for å gjøre jobben vår godt nok. Vi mangler tillit, ressurser, folk, bøker, alt...

Er lærer i vgs.

Kunne skrevet akkurat det samme som over, bare byttet ut ungdommer med barn❤️

Er lærer på barneskolen.

Anonymkode: 4f92b...166

Beste: å få gi omsorg til pasienter og helsepersonell til en pasientgruppe  som er blant de svakeste av våre eldre. de  som ikke kan snakke for seg selv, der jeg må bruke alle sanser for å finne årsaken til sykdom, uro, ubehag. Også får jeg støtte pårørende på den måten de trenger det etter å ha vært gjennom et langt sykdomsforløp hos sine kjære som har gjort dem totalt utslitte.

Verste: dem må faktisk være å være endel av et system som så grundig kjøres på dunken av økonmien, ledere og elleville ideer om omorganiseringer som ikke ser at det viktigste vi trenger er tid til tå være, tid til å se, tid til å reflektere over hva vi ser.

er demenssykepleier på skjermet og forsterket skjermet enhet på sykehjem

Anonymkode: 0e759...14f

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er lærer i vgs.

Nøyaktig dette! 👆

Anonymkode: bdac3...87f

Det beste er at jeg får masse spennende utfordinger. Jeg blir kontaktet for å løse problemstllinger på mange forskjellige felt, og må bistå andre med utredninger. Jeg må tenke kjapt, og omstille meg hele tiden. Elsker det! I tillegg har jeg helt fantastiske kollegaer og koser meg skikkelig på jobb.

Det eneste negative er at jeg må jobbe mer enn 100% ofte, men det overlever jeg.

Er jurist i staten. 

Anonymkode: 197f9...a3b

Det jeg liker best ved jobben min er alle de morsomme kundene vi har innom, grundere er en egen type folk, mange kreative og løsningsorienterte. Alltid gøy å høre hvor mye artig de kan finne på, nye ideer og tanker. Liker også å utforske nye tekniske løsninger og der er det nok å sette seg inn i vår bransje. Faglig er det ingen grenser, vi har ett enormt fagfelt med mange forskjellige bransjer og regelverk deretter. Du blir aldri helt utlært, alltid noe nytt og konstant endringer. 

Misliker mye frister, null slingringsmonn ovenfor myndigheter som jeg opplever mer og mer rigide fremfor løsningsorientert. Det er ikke så mye service igjen der. Vi er også omfattet av egen risikoforskrift, underlagt Finanstilsynet og har siste årene fått absurd mengde skjemaer innen hvitvasking, risikovurdering, gdpr, kontrollhandlinger osv. Så er det alltid kjipt at mai som er årets fineste måned ofte byr på mange timer foran en pc i stedet for ute i hagen. Jeg har jobbet min andel røde dager for å komme i mål med alt. 

Autorisert regnskapsfører. 

Anonymkode: 89318...533

Det beste er gode kolleger og kontakten med søkerne. Det er så mange hyggelige mennesker og selv om jeg for det meste forholder meg til dem på telefon så er det trivelige møter. Det er fint å kunne bistå de som trenger det. Saksbehandlingsbiten er til tider litt rutinemessig og kjedelig, men så dukker det stadig opp nye problemstillinger som må diskuteres og som gjør det interessant. 

Det verste er de samtalene jeg har med folk som er fortvila, lei seg og ikke får endene til å møtes og der jeg ikke har annet enn råd og veiledning å tilby. Det er ikke spesielt festlig med de som kjefter og smeller eller kommer med trusler heller, men de er det på en måte lettere å legge bort når samtalen er over. Jeg forstår sinnet og frustrasjonen, men det de er sinte på er som regel lovverket og det er så langt utenfor min kontroll at jeg ikke kan hverken gjøre noe eller påvirke, så det er egentlig ikke meg de er sinte på. Datasystemer som ikke virker er også noe jeg river meg i håret av. 

Jeg er veileder i NAV med ansvar for Husbankens bostøtte. 

Anonymkode: 101bd...136

Beste med jobben er når eleven plutselig knekker koden og får til det den har strevd med lenge. Når de syns det er så gøy å jobbe at de ikke vil gå ut til friminuttet. Når vi synger sammen, med den stemmen vi har, og viser en himla innlevelse til Justin Bieber sin «Baby». Ler og tuller med mine 19 fine tiåringer. 

Det verste med jobben er de få, men særdeles høylytte foreldrene som tror skolen er et tilbud og ikke en plikt, de som tror at læreren skal stå på pinne for akkurat det ene barnet, de foreldrene som sender sms klokka 04, eller som ringer læreren søndag kveld kl 20, midt i legginga her i huset, for å si at lillegutt påå 10 år muligens kommer litt senere utpå dagen i morgen, for han skal prøve briller hos optiker. 

Gode grunner til å ringe lærer en søndag kveld (uten at det er avtalt med lærer i forkant: 

- Hvis nødetater har vært innblandet hos dere denne søndagen

Pasientene, kollegaene og arbeidsmiljøet er det beste. Det verste er arbeidsmengden. Drømmer om ei normal arbeidsuke (per nå er den gjennomsnittlig 43 timer, så jeg vurderer sterkt å si opp den "frivillig" utvidede arbeidstiden).

Sykehuslege.

Anonymkode: 95474...ea5

Annonse

Egentlig er alt best. Tematikken, friheten, lønna, kollegaene, lederne, utviklingsmulighetene.. listen er lang

Om jeg skal trekke frem det verste så er det for min del det å måtte stå på scenen og snakke om jobben min relativt ofte. Det kan gi et positivt rush i etterkant, men det koster meg ganske mye i forkant. 

Anonymkode: a67aa...04a

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Beste: å få gi omsorg til pasienter og helsepersonell til en pasientgruppe  som er blant de svakeste av våre eldre. de  som ikke kan snakke for seg selv, der jeg må bruke alle sanser for å finne årsaken til sykdom, uro, ubehag. Også får jeg støtte pårørende på den måten de trenger det etter å ha vært gjennom et langt sykdomsforløp hos sine kjære som har gjort dem totalt utslitte.

Verste: dem må faktisk være å være endel av et system som så grundig kjøres på dunken av økonmien, ledere og elleville ideer om omorganiseringer som ikke ser at det viktigste vi trenger er tid til tå være, tid til å se, tid til å reflektere over hva vi ser.

er demenssykepleier på skjermet og forsterket skjermet enhet på sykehjem

Anonymkode: 0e759...14f

♥️♥️♥️ du er så uendelig viktig ♥️♥️♥️

Dere andre også, altså. Men dette traff i hjertet på meg 

Anonymkode: a67aa...04a

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Fordi? Jeg er ekstremt flink i jobben min 

Anonymkode: b6c3f...0be

Fordi jeg antar at pasientene er en del

av yrket ditt? Og du er der for lønna. 

Blir som at jeg skal si at læreryrket er helt topp hadde det ikke vært for elevene. 

LME1001 skrev (11 minutter siden):

Fordi jeg antar at pasientene er en del

av yrket ditt? Og du er der for lønna. 

Blir som at jeg skal si at læreryrket er helt topp hadde det ikke vært for elevene. 

Pasientene er egentlig ikke en del av jobben min heldigvis. Må bare innom de av og til.

Anonymkode: b6c3f...0be

Det beste med jobben min er at jeg tjener bra, har gode kollegaer og varierte oppgaver. Det verste er at jeg ikke egentlig passer inn og føler meg ofte underlegen. Er Siv.ing i et stort selskap. 

Anonymkode: 51019...08c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...