Gå til innhold

Adventskalender-problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min aner ikke hva slags kalender han vil ha. Vi har snakket om dette i flere uker, og enda ikke landet. I fjor hadde han FIFA-kalender. Han vil ikke ha det i år. Ikke pakkekalender heller. Og ikke noe med godteri. Han vet han vil ha en kalender, men aner ikke hvilken.

Skal nevne at han er autist, og derfor ikke helt ser greia med dette, hvorfor jeg spør, hvorfor jeg lurer osv.

Hvilken kalender som ikke er pakkekalender har deres sønner på 12-13 år?

Anonymkode: e20f4...3a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 15-åring ville ha helt vanlig sjokoladekalender i år, sånn til 10 kr. Helt greit det 😊

Anonymkode: 66260...cb1

Skrevet

Da kjøper du en billig sjokoladekalender som vi hadde når vi var små. Det holder. 

Anonymkode: df2ba...70c

Skrevet

Kan dere ikke bare droppe det?

Anonymkode: b1b87...eba

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Da kjøper du en billig sjokoladekalender som vi hadde når vi var små. Det holder. 

Han vil ikke ha noe med godteri. Han er ikke så glad i konsistensen på mye godteri

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kan dere ikke bare droppe det?

Anonymkode: b1b87...eba

Nei, han vil ikle det heller. Og begge søsknene har jo

Skrevet

Flaxkalender

Anonymkode: e536c...f61

Skrevet

Vitenkalender fra Andreas wahl.

Anonymkode: e536c...f61

Skrevet

Enn Lego? F eks Harry Potter 

Min gutt hadde Lego city flere år, han har også hatt Pokemonkalender med miniatyrfigurer. Da bestilte jeg pakke med 24 figurer og pakket inn selv. 

Da han var mindre kjøpte jeg et puslespill med 200 brikker. Jeg la det til bilde før jeg delte opp i sammenhengende gruppe og pakket inn 24 grupper, og så la han en gruppe hver dag. 

For min har heller aldri likt godteri, og pakkekalender hadde en tendens til å bare bli for overveldende. Autisme hos ham også. 

Anonymkode: 36226...b33

Skrevet

Og det puslespillet limte vi på plate etterpå og hadde i ramme. Henger på rommet hans den dag i dag, for det er et kult bilde. Motivet er jo viktig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Enn Lego? F eks Harry Potter 

Min gutt hadde Lego city flere år, han har også hatt Pokemonkalender med miniatyrfigurer. Da bestilte jeg pakke med 24 figurer og pakket inn selv. 

Da han var mindre kjøpte jeg et puslespill med 200 brikker. Jeg la det til bilde før jeg delte opp i sammenhengende gruppe og pakket inn 24 grupper, og så la han en gruppe hver dag. 

For min har heller aldri likt godteri, og pakkekalender hadde en tendens til å bare bli for overveldende. Autisme hos ham også. 

Han er ferdig med lego. Pusler ikke heller. Det er liksom bare fotball som er interessant. Men FIFA-kalender vil han ikke ha

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, han spiller, men er ikke så interessert i figurene

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Han er ferdig med lego. Pusler ikke heller. Det er liksom bare fotball som er interessant. Men FIFA-kalender vil han ikke ha

Nei, da er det ikke så lett. Til syvende og sist vet jo du best.

Skrevet

Hvilket lag liker han? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hvilket lag liker han? 

Arsenal og Molde 

Skrevet

Mine to har marabou kalender (ren melkesjokolade, kjøpt på nett) og cola kalender (24 små bokser med cola tror jeg, kjøpt på Meny)

Ellers får du jo sokkekalender med 24 morsomme sokker, om han liker sånt.

Anonymkode: 7fcf0...107

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Mine to har marabou kalender (ren melkesjokolade, kjøpt på nett) og cola kalender (24 små bokser med cola tror jeg, kjøpt på Meny)

Ellers får du jo sokkekalender med 24 morsomme sokker, om han liker sånt.

Hvor får man tak i sokkekalender?

Skrevet

Jeg ville bare droppet det eventuelt pakket inn fotballkort iom at han liker det

Anonymkode: 72c17...a6b

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Arsenal og Molde 

Kanskje det går an å få kalender til de lagene? Vet ikke, bare en idé. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg ville bare droppet det eventuelt pakket inn fotballkort iom at han liker det

Anonymkode: 72c17...a6b

Men jeg kan ikke droppe det for et barn, og ikke for de to andre. Han hadde FIFA i fjor, og det vil han ikke ha igjen

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Hvor får man tak i sokkekalender?

Coolstuff, Zalando og Happysocks er vel de jeg har sett, men noen er veldig dyre.

Går jo fint an å lage selv også, 24 papirposer/kalenderposer fra Søstrene Grene og sokker fra HM for der er det vel 3 for 2 på sokker hele tiden.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Men jeg kan ikke droppe det for et barn, og ikke for de to andre. Han hadde FIFA i fjor, og det vil han ikke ha igjen

Kan du ikke droppe det når han ikke vil ha noen av alternativene som finnes? Man må vel lære at man må velge mellom tilgjengelige alternativer på alle områder i livet? 

Anonymkode: bf96e...c81

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Kan du ikke droppe det når han ikke vil ha noen av alternativene som finnes? Man må vel lære at man må velge mellom tilgjengelige alternativer på alle områder i livet? 

Anonymkode: bf96e...c81

Nei, jeg kan ikke det. Og det er ikke sånn at han ikke vil ha noe som helst. Han vil bare ikke ha de alternativene jeg har kommet med. Derfor spør jeg hva andre med barn på samme alder har. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, jeg kan ikke det. Og det er ikke sånn at han ikke vil ha noe som helst. Han vil bare ikke ha de alternativene jeg har kommet med. Derfor spør jeg hva andre med barn på samme alder har. 

Her ville min ene ikke ha noe i fjor. neivel da slapp han. da så han at vi andre hadde og lærte av det. vil fremdeles ikke ha noe mye, ser ikke poenget men skal nok ha en tilfeldig valgt sjokoladekalender.  Og så får han lære på den måten da... Søsteren ville ha en fra NIVEA til 300 ca. da setter jeg differansen mellom kalenderene inn på kontoen hans.  men det vet han ikke, men de har fått like mye...

Anonymkode: 9d9b3...4c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...