Gå til innhold

Ville du brukt 5000 på en julegave til barnet ditt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det spørs jo helt på alder og hva det er. Vi kjøpte et huskestativ i Hagen i bursdagsgave… dette koster 4000 kr. Hvis barnet skal ha billappen kan det hende vi hadde bidratt med det til jul osv . Så ja absolutt. Men jeg drar ikke å kjøper LOL dukker til 5000 kr nei.

Mye sånne spørsmål her nå om akkurat dette ??

Alle prioriterer forskjellig, folk har forskjellig økonomi osv. ikke verre enn det. Naboen kjøper seg kanskje bil til 1 mill, mens jeg kjører en 19 år gammal Toyota. So? Hva er poenget?

Anonymkode: f68f7...8bb

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det spørs jo helt på alder og hva det er. Vi kjøpte et huskestativ i Hagen i bursdagsgave… dette koster 4000 kr. Hvis barnet skal ha billappen kan det hende vi hadde bidratt med det til jul osv . Så ja absolutt. Men jeg drar ikke å kjøper LOL dukker til 5000 kr nei.

Mye sånne spørsmål her nå om akkurat dette ??

Alle prioriterer forskjellig, folk har forskjellig økonomi osv. ikke verre enn det. Naboen kjøper seg kanskje bil til 1 mill, mens jeg kjører en 19 år gammal Toyota. So? Hva er poenget?

Anonymkode: f68f7...8bb

Jeg har ikke sett andre slike tråder, beklager hvis det ble måsete. 

Jeg spør fordi hvis det er helt hull i hodet vil jeg ikke gjøre det, vil ikke ha bortskjemte barn. Men akkurat denne gaven tenkte jeg var en god sak. 

Hi 

Anonymkode: 3310e...ef3

Usikker. Nå har ikke jeg råd til det så det hadde jo ikke blitt, men om det var noe barnet mitt virkelig ønsket seg og visste det ble brukt og jeg hadde råd så kunne jeg gjerne gjort det. 

Anonymkode: b415e...ebf

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis det handlet om en fornuftig hobby barnet har, og du hadde råd til det? 

Selvfølgelig. Hvorfor skulle jeg ikke det? 

Anonymkode: f48ea...8a1

Annonse

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Jeg har ikke sett andre slike tråder, beklager hvis det ble måsete. 

Jeg spør fordi hvis det er helt hull i hodet vil jeg ikke gjøre det, vil ikke ha bortskjemte barn. Men akkurat denne gaven tenkte jeg var en god sak. 

Hi 

Barn blir ikke bortskjemte av å være med på hobbyer, veldig sunt å være med på en aktivitet. Hjelper barnet på mange måter. En investering om du vil. 

Barnet mitt hadde ikke blitt bortskjemt av å få leker til 3000 heller. Å være bortskjemt er noe negativt. Jeg har fine oppegående barn. Priviligerte er de som får så dyre gaver. 

Bare fordi man har god økonomi sier ingenting om personligheten. Du aner ikke om de gir mye til veldedighet osv. 

Anonymkode: f48ea...8a1

Ja, det har vi gjort mange ganger. Skiutstyr og sykkel er jo typiske jul- og bursdagsgaver og da kommer man fort opp i slike summer. De har også fått iPad, ps2 og Nintendo opp gjennom årene. 

Anonymkode: c4d04...57f

Jeg gir barnet mitt gaver for 20000, og det er ting til hobbyen hennes hun bruker all sin fritid på. Hun har egen hest og satser på sprang,  og får 15 privattimer hos en ridelærer som har spesialisert seg på sprangtrening. Hun får ny hjelm, sikkerhetsvest, vinterridejakke, vinterridehansker og vinterridebukse. I tillegg får hun en pose med nye børster til hesten, vinterdekken og nytt hodelag da det hun har begynner å bli dårlig og er ikke sikkert lenger.

Anonymkode: eb936...05a

Annonse

Ja om det var noe barnet hadde hatt glede av i noen år så. Nå har jeg 5 barn så har ikke økonomi til gaver til 5000 kr hver. Jeg kan kjøpe noe til fks 1000 kr til han på 19 og noe for 400 til hun på 4. De minste barna vet jo ikke hva ting koster enda😉 

Anonymkode: 641f5...d4e

Ja. I fjor fikk 12-åringen julegave til 7.000,-. Hun ønsket å starte på «neste steg» i aktiviteten hun går på, noe som medførte kjøp av mye ekstra utstyr. Hun fikk dette utstyret som julegave. 

Anonymkode: 3311f...906

Selvfølgelig, mer også, om det er noe fornuftig og nyttig for barnet eller ungdommen. I år har vi brukt mer enn 5000 på parkski til en ungdom, som er på et nivå hvor det riktige utstyret gjør stor forskjell. 

Anonymkode: 36e65...e96

Ja. 

Forutsatt at vi hadde råd til det, selvfølgelig. Og at det var noe barnet trengte, ville komme til å bruke og virkelig få glede av etc. Det måtte ha en form for nytteverdi. Ikke bare noe som var kult å ha i tre måneder eller noe sånn. Og at barnet ikke forventet at det var prisnivået for fremtidens gaver. Og at neste gang kunne det være et annet søsken som fikk en gave til den prisen. 

Anonymkode: b4422...82f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...