Gå til innhold

Liker dere helg eller ukedag best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor? 

Anonymkode: 488b0...fa5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helg for da kan vi sove lenge. 10 åringen sover lett til 10-11 så da gjør jeg det også.

Å deilig å ha mye tid med sønnen min uten å måtte tenke på idiotiske lekser å sånt tull! 

Anonymkode: 4c85b...3ed

Skrevet

Helg eller hverdag, mener du sikkert. 

Hverdagene er viktige og en forutsetning for å kunne roe ned og kose seg i helga. Men klart, helgedagene, og særlig morgnene, er som regel deilige. Når du vet at du faktisk bare kan snu deg rundt og sove en time til. 

Anonymkode: 22c7d...df1

Skrevet

Jeg liker hverdagene best, men setter pris på helgedager også.

Anonymkode: 02219...122

Skrevet

Helg, uten tvil! Både jeg og ungene kan være hjemme ilag hele dagen, og bare kose oss🥰 

Anonymkode: 495f0...8ee

Skrevet

Jeg liker alle dager jeg får. Akkurat som med årstidene er det vekslingen som er fin.

Skrevet

Helgedagene er jo friere og dermed "bedre",- men uten hverdager hadde man jo heller ikke satt pris på helg/fridager,- så de er vel egentlig like bra i mine øyne....?

Anonymkode: d1053...19b

Skrevet

Helg, definitivt. Hverdagene er ok når jeg har hjemmekontor, herregud så effektiv jeg er når jeg slipper alle disse avbruddene med tusen spørsmål. 

Drømmen er å vinne i Lotto, så jeg aldri mer må være en lønnsslave eller forholde meg til frister. 

Anonymkode: 3a14e...e5a

Skrevet

Helg. Da kan vi gjøre det vi vil. Hverdagen er også fin, men lekser ødelegger mye. 

Anonymkode: 6ba06...05a

Skrevet

Før: hverdag.

Nå: helg.

Forklaring: alene med småbarn/barnehagebarn gjorde helgene lange og tunge. Dagene med jobb og barnehage var fine. Jobbet redusert, så leverte i bhg 09.00 og hentet de 14.30. Så vi hadde mye tid sammen likevel ❤️

Nå er barna større og helgene er enklere. Koseligere og mer meningsfulle. Hverdagen består av opp tidlig, skole/jobb, matpakker, lekser, aktiviteter osv. 

Anonymkode: 00a43...13f

Skrevet
sug lut skrev (5 timer siden):

Jeg liker alle dager jeg får. 

Så fint og sant sagt ❤️ 

Skrevet
sug lut skrev (5 timer siden):

Jeg liker alle dager jeg får. Akkurat som med årstidene er det vekslingen som er fin.

Likte dette. 

Skrevet

Vanskelig å si...Jobber turnus. så helg kan jeg ha på torsdag liksom og jobber på helg...men jeg trives jo på jobb og liker ukedager og helger der jeg har det bra på jobb. mne ikke de helgene og kveldene jeg vet det er en belastning for familien at jeg jobber...

men helg uten at jeg jobber og ingen har tusen planer  og vi kan gjøre som vi vil er jo helt knall!

Anonymkode: 3b544...b6a

Skrevet

Begge deler, de går hånd i hånd. Bare helgedager ville blitt kjedelig på sikt, og bare hverdager ville blitt slitsomt. Det er vekslingen som gjør at både hverdag og helg blir bra. 

Anonymkode: 726fc...77c

Skrevet

Jeg har jobbet turnus frem til nylig og da må jeg si jeg likte hverdager best. Med fri noen formiddager og noen fridager midt i uka så fikk jeg både litt alenetid og jeg kunne holde tritt med hus og ting. Ikke alltid like lett når det er unger rundt beina og ørten ting som skjer. Nå har ungene blitt store og de er ikke på skolen slik som før. Coronatiden har liksom ikke helt slutta for de har fortsatt litt hjemmeskole, langdager her og der som betyr fridager osv. Så de dagene innimellom der jeg startet seint og var alene skjer sjeldent nå. Disse dagene var vel som mange nyter helger for meg, de betydde litt alenetid og jeg saamlet ny energi til hektiske dager. 
Nå som jeg kun jobber dagtid og ikke helger har helgen blitt mye kosligere. Hverdagene er faktisk veldig lange, merkelig hvor mye mer tid jeg føler jeg har når jeg er feridg fire hver dag. Også er det veldig rart og deilig å kunne planlegge ting i helgene, det kunne jeg sjeldent før selv om jeg egentlig skulle ha fri siden det var så ofte jeg ble ringt etter og jeg klarte sjeldent å si nei. Det var så få som kunne alt, så jeg viste hvor slitsomt det ble for de andre eller for ett kaos jeg kom til på mandagen. 

Anonymkode: 99e22...df3

Skrevet

Kommer an på om jeg har jobbhelg eller ikke. Liker fridager best

Anonymkode: d90a4...ddb

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Coronatiden har liksom ikke helt slutta for de har fortsatt litt hjemmeskole

Hvorfor det? Det er vel ingen steder som opererer med hjemmeskole nå lenger?

Anonymkode: 789df...fda

Skrevet
On 11/25/2022 at 12:05 AM, Anonym bruker said:

Og hvorfor? 

liker begge deler godt :) deilig med rutiner i hverdagen,men deilig med helger og ferier med avslapping og kos

Anonymkode: c1af3...837

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...