Gå til innhold

Oppsigelsestid på jobb, noen råd til meg?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg ville jobbet ut oppsigelsestiden og gjort jobben så profft som mulig. Ville vært glad inni meg fordi jeg vet det snart er over og ny jobb venter.

Anonymkode: 43b6f...adb

Men det hjelper ikke dersom HI er ved å bli utbrent.
Er man ved å bli utbrent må man gå til legen, og gjøre tiltak for å komme tilbake til arbeidslivet.
Er det den gamle jobben som er skylden i at HI er ved å bli utbrent (dersom det er det det er), er det best at HI blir sykemeldt frem til ny jobb slik at hun kan komme seg, og være frisk når hun starter i ny jobb.

Tar man ikke tak i slike ting tidlig nok kan det potensielt bli langvarig.

HI må til legen NÅ, ikke bite tenna sammen

Anonymkode: 380a5...609

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ok. Jeg har ansvar for å skrive sluttattester på en stor arbeidsplass (3000 + ansatte) og vi har klare regler for hva som skal stå i en attest og det er ikke lov å skrive slik informasjon. I hvilken bransje har du hatt alle disse arbeidsforholdene da?

Anonymkode: 123df...e85

Spørsmålet er vel hvilken bransje du jobber i. 

Anonymkode: a4068...720

Du risikerer at arbeidsgiver bestrider sykemeldingen din. Arbeidsgiver vil da ikke utbetale sykepenger i arbeidsgiverperioden.

Hentet fra nav: 

Her ser du eksempler på situasjoner som kan gi arbeidsgiveren grunnlag for å trekke sykmeldingen i tvil:

hvis sykmeldingen kommer i forbindelse med permittering, streik, konkurs, oppsigelse, arbeidskonflikt, livskriser, vanskelige livssituasjoner eller ferie

Anonymkode: d1e48...ec4

Jeg har sjef fra helvete og nå har jeg endelig sagt opp. Det er så godt å vite at jeg skal vekk. Har en måned igjen og jeg bruker tiden på jobb til å surfe, lage fotobøker og diverse. Svarer på de mailene jeg må - bortsett fra det gir jeg faen. Har blitt behandla som dritt i mange år og nå gir jeg faen. 

Anonymkode: 1a316...7a1

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du risikerer at arbeidsgiver bestrider sykemeldingen din. Arbeidsgiver vil da ikke utbetale sykepenger i arbeidsgiverperioden.

Hentet fra nav: 

Her ser du eksempler på situasjoner som kan gi arbeidsgiveren grunnlag for å trekke sykmeldingen i tvil:

hvis sykmeldingen kommer i forbindelse med permittering, streik, konkurs, oppsigelse, arbeidskonflikt, livskriser, vanskelige livssituasjoner eller ferie

Anonymkode: d1e48...ec4

Kjøre vene. Arbeidsgiver kan sikkert forsøke, men er symptomene til HI reelle så vil det være god nok grunn for sykemelding og arbeidsgiver fremstå som trakasserende. Folk har tatt selvmord eller fått alvorlige fysiske plager av slike situasjoner du beskriver her. 

Anonymkode: 9a20d...708

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nei, hun har sagt opp, det betyr ikke at hun har ny jobb å gå til 

Anonymkode: 9a20d...708

Hun snakker om sykemelding for å være klar til oppstart i ny jobb

Anonymkode: 23bcf...136

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...