Gå til innhold

Det er jo ikke de mest ressurssterke som pynter til jul i november?

Anbefalte innlegg

Så ærlige må man jo kunne være? Av alle som poster ‘klarte ikke å vente’ bilder av juletre, pepperkakehus og julefilmer finner man ikke ledere og andre ressurspersoner.

Jeg tror at mange av dem blir inspirert av  bloggere som poster delikate bilder av julepynta hus og spiller Bjelleklang, og ikke helt skjønner at de har en selgerjobb og MÅ være tidlig ute slik at vi skal bite på og kjøpe all slags ræl man ‘må ha!’  

Anonymkode: 0704c...da6

Fortsetter under...

Har ikke pyntet med noe som helst selv , men en av de mest ressurssterke damene jeg kjenner har både pyntet tre og bakt pepperkaker. Hun har åpnet huset sitt for gatas barn for pynting og juleverksted. Som alle andre år. Hun begynner tidlig slik at alle får vært med. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Vil si meg enig😊

Anonymkode: 94e5c...1ca

Delvis enig jeg også. De uføre venninnene mine var ferdige med pakkekalender i september…..

Anonymkode: 56f62...5f9

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Delvis enig jeg også. De uføre venninnene mine var ferdige med pakkekalender i september…..

Sikkert fordi de har tid til å bli fort ferdig med å lage pakkekalender. Det er ikke mer ressurssterkt å fly rundt som en hodeløs høne på kjøpesenteret 24. desember klokka 10 og lete etter de siste julegavene.

Anonymkode: 4f578...a2f

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Så ærlige må man jo kunne være? Av alle som poster ‘klarte ikke å vente’ bilder av juletre, pepperkakehus og julefilmer finner man ikke ledere og andre ressurspersoner.

Jeg tror at mange av dem blir inspirert av  bloggere som poster delikate bilder av julepynta hus og spiller Bjelleklang, og ikke helt skjønner at de har en selgerjobb og MÅ være tidlig ute slik at vi skal bite på og kjøpe all slags ræl man ‘må ha!’  

Kvalmt innlegg! 

Anonymkode: 1c0b4...8c6

Her jeg bor er det motsatt. De som er ledere og har mest (det er det du kaller ressurssterk?) penger, er de første til å pynte og bake og «koser oss med gløgg og noe rødt» søsteren min og mannen er begge ledere, og der er huset julepyntet til første søndag i advent.

Jeg tror det egentlig kommer litt an på hva folk liker jeg. Noe elsker julepynt, jeg blir drittlei etter et par uker. Her kommer alt opp 22. desember og forsvinner 1. januar

Anonymkode: ffadd...c84

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Sikkert fordi de har tid til å bli fort ferdig med å lage pakkekalender. Det er ikke mer ressurssterkt å fly rundt som en hodeløs høne på kjøpesenteret 24. desember klokka 10 og lete etter de siste julegavene.

Anonymkode: 4f578...a2f

De har all tid i verden å gjøre juleting på dagtid i nov - des mens vi andre er på jobb. 
Problemet er at de har altfor god tid og starter derfor med julegaver og annet altfor tidlig.

Akkurat det har jeg ingen formening om, men hva så om de du anser som mest ressurssterke venter med pynting til 23.12?  Personlig drar jeg ikke på besøk til julepynten hjem i første halvdel av desember. Det ødelegger for meg, men folk må jo få lov til å ha den pynten de vil hjemme hos seg selv  yavgrngig av hvor mye penger de har og hvor mange bøker de har lest.

Anonymkode: b33ee...d11

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Akkurat det er jo bare smart. Særlig om du er ufør og kanskje har cekdlende form rr det jo lurt å gjøre sånt ferdig slik at de er sikker på å slippe å stresse med det om formen blir dårlig i november. Hc Jan være galt i det?

Annonse

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Man er ikke automatisk ressurssvak selv om man er arbeidsufør, altså. 

Så slem og fordømmende mange er. Jeg synes det er helt latterlig å pynte til jul før 23. desember. Men kan jo ikke si at de med andre meninger er ressurssvake. De som hadde pakkekalenderen ferdig tidlig i min vennekrets er de mest strukturerte. 
Kan vi ikke bare bli litt snillere med hverandre. Alle typer mennesker er her inne. 

Anonymkode: 15d62...27a

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så slem og fordømmende mange er. Jeg synes det er helt latterlig å pynte til jul før 23. desember. Men kan jo ikke si at de med andre meninger er ressurssvake. De som hadde pakkekalenderen ferdig tidlig i min vennekrets er de mest strukturerte. 
Kan vi ikke bare bli litt snillere med hverandre. Alle typer mennesker er her inne. 

Anonymkode: 15d62...27a

Er du seriøs?
Du oppfordrer alle til å være snille, men sier at alle som pynter til jul før den 23. desember er latterlige?!

🤦🏼‍♀️

Vel, jeg har doktorgrad og pyntet hus i dag mens jeg var hjemme med sykt barn. Treet kommet ikke opp før lille julaften, men det er koselig å pynte til 1. advent! Er det tidlig? 

Anonymkode: 6ee99...7af

Jeg tipper at "ledere og slikt" ikke bruker så mye tid på å pynte og ordne til jul, hverken nå eller i desember. Det har de ikke tid til. Regner med at de handler alle gaver på nett sent på kvelden i starten av desember og overlater pynting av tre til ungene 😊

Anonymkode: ebce3...e05

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Utfra det du skriver og din logikk antar jeg du hadde full julepynt allerede i august...

Anonymkode: 5c227...d56

Jeg er leder og må gjøre ting når det er tid. I fjor var det tidlig i november. Året før var det sent desember. I år ble det tatt frem mye i dag. For i dag har jeg helt fri. Aner ikke når neste fridag kommer.
Julegaver til andre enn husstanden ble handlet i sommerferien. Samme med pakkekalenderene. Resten av gavene handles på nett når ønskelistene er ferdige. Julevasken blir satt bort, og julekakene kjøpes. Men i dag har jeg kost meg med julemusikk og julepyntingen. 

Skal dog sies at det er ikke enorme mengder vi pleier å ha fremme. Røde lys, puter og blomster. Og julelandsbyen ungene har samlet opp gjennom året. Og selvfølgelig stjerner. 

Håper på å få tid til pepperkakerhus neste uke, og at krysser fingre for at mannen får tid til å få opp julelysene snart. Den fritid som kommer i desember vil jeg ha til å slappe av.

Anonymkode: 5a44c...fe1

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er leder og må gjøre ting når det er tid. I fjor var det tidlig i november. Året før var det sent desember. I år ble det tatt frem mye i dag. For i dag har jeg helt fri. Aner ikke når neste fridag kommer.
Julegaver til andre enn husstanden ble handlet i sommerferien. Samme med pakkekalenderene. Resten av gavene handles på nett når ønskelistene er ferdige. Julevasken blir satt bort, og julekakene kjøpes. Men i dag har jeg kost meg med julemusikk og julepyntingen. 

Skal dog sies at det er ikke enorme mengder vi pleier å ha fremme. Røde lys, puter og blomster. Og julelandsbyen ungene har samlet opp gjennom året. Og selvfølgelig stjerner. 

Håper på å få tid til pepperkakerhus neste uke, og at krysser fingre for at mannen får tid til å få opp julelysene snart. Den fritid som kommer i desember vil jeg ha til å slappe av.

Anonymkode: 5a44c...fe1

Da er vi to. Jobb, frister og andre ting tukler med kalenderen, det skjer når det er tid. 

Velkommen i gjengen som bipolar ressurssterk 😅🤭 Ett år innafor og ett år utafor. Spiller ingen rolle hva andre kaller det, så lenge de ikke betaler regningene mine, kan de bry seg blå i fleisen for min del. 

Anonymkode: 0119e...24c

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

For ei sladderkjerring du er. Sitte der midt på formiddagen og bry seg om hva andre gjør, som ikke passer DEG. Og da må du selvfølgelig komme med noe oppgulp om hva DU mener er riktig. 
Har du ikke en jobb? 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er du seriøs?
Du oppfordrer alle til å være snille, men sier at alle som pynter til jul før den 23. desember er latterlige?!

🤦🏼‍♀️

Hun sier ikke det. Hun sier at hun synes det er latterlig å gjøre, ikke at alle som gjør det er latterlige. De fleste gjør jo ting som kan kalles latterlig i noen tilfeller.

WaltzingMathilda skrev (2 minutter siden):

For ei sladderkjerring du er. Sitte der midt på formiddagen og bry seg om hva andre gjør, som ikke passer DEG. Og da må du selvfølgelig komme med noe oppgulp om hva DU mener er riktig. 
Har du ikke en jobb? 

Det er jo oppskriften på ressurssterk må du vite. Meske seg i hvor teite alle andre er en torsdag formiddag 🤭

Anonymkode: 0119e...24c

WaltzingMathilda skrev (29 minutter siden):

Har du ikke en jobb? 

Det er vanskelig for deg å finne andre grunner til at man kan være her inne på dag enn at man ikke har jobb? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...