Gå til innhold

Etter at jeg sluttet å drikke alkohol

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alkohol er jo ingen helsedrikk.. Og kan forverrer betennelsestilstander. Mulig sover du bedre også. 

Det er mulig vitenskapen ikke klarer å gi deg et svar, men jeg hadde bare tenkt det har sammenheng. Hvorfor ikke? Godt jobba! 

Anonymkode: 673f6...fef

Det tror jeg ikke. Søsteren min er avholds pga revmatisk sykdom, hvis hun inntar alkohol har hun smerter i flere dager etterpå. 

Alkohol er gift. Det er faktisk en av de mest avhengighetsskapende stoffene innen rus med svært høy risikoprofil. Det er smått utrolig at det er den vi har valgt som lovlig rusmiddel. Den er langt mer skadelig enn flere av de som er ulovlig. Hvis en biter seg merke i det, spammes vi av inntrykk hvor alkohol knyttes opp mot kos. Du kan knapt se en serie i dag uten at noen tar en pils eller ett glass vin, mens de kryper opp i godstolen etter en lang arbeidsdag. Mad men, billions, The watcher… you name it. 

Anonymkode: e6367...6b4

Ikke umulig at det hjelper. Moren min har vært tidvis sykemeldt pga smerter i kroppen som legen ikke finne ut av. Hun mener hun skal bli utredet for ME fordi hun er så sliten og ikke orker noe. Hun ble slankeoperert for mange år siden og byttet ut mat med alkohol, så ikke rart hun er sliten... Hun drikker jo to flasker vin hver dag...

Anonymkode: 21fe1...0f3

Det er stor sjanse for at det at du har sluttet å drikke alkohol er årsaken til at du ikke har særlig smerter lenger. Som en annen over sier, alkohol trigger ofte veldig betennelser i kroppen, og noen tåler svært lite før tilstanden trigges ytterligere.

Alkohol kan også trigge urinsyrer i kroppen, som igjen vil gi økte smerter.

Noen kan få nyreproblemer av å drikke alkohol, og alkohol dehydrere også. Når nyrene påvirkes kan det også gi ryggsmerter. (Snakker da ikke om varig skade, men noen kan være mer sensitiv om nyrene allerede sliter, og kan derfor raskere kjenne smerter som kommer av at nyrene jobber mer. Har du drukket større mengder alkohol over lengre tid kan nyrene bli enda mer påvirket.)

Bra jobba å ha sluttet! :)

Anonymkode: aef15...700

Annonse

Jeg er enig i det mange sier her, alkohol kan føre til ryggsmerter, og det er avhengighetsskapende.

Syns likevel det er umulig å si noe om det at HI ikke lenger drikker alkohol har en sammenheng med mindre ryggsmerter så lenge HI ikke sier noe om hvor mye alkohol hun drakk før.

For eksempel dersom HI er alenemor og kun drakk et glass vin med ei venninne hver annen lørdag når barna var hos pappaen så vil det at hun har kunnet ut alkohol antagelig ikke være årsaken. Så små mengder har ingenting å si.
Dersom HI som moren til en annen her i tråden drakk 2 flasker vin om dagen så det det nok en god sannsynlighet for at det er årsaken til mindre smerter.

Anonymkode: 87a8a...a79

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Jeg er enig i det mange sier her, alkohol kan føre til ryggsmerter, og det er avhengighetsskapende.

Syns likevel det er umulig å si noe om det at HI ikke lenger drikker alkohol har en sammenheng med mindre ryggsmerter så lenge HI ikke sier noe om hvor mye alkohol hun drakk før.

For eksempel dersom HI er alenemor og kun drakk et glass vin med ei venninne hver annen lørdag når barna var hos pappaen så vil det at hun har kunnet ut alkohol antagelig ikke være årsaken. Så små mengder har ingenting å si.
Dersom HI som moren til en annen her i tråden drakk 2 flasker vin om dagen så det det nok en god sannsynlighet for at det er årsaken til mindre smerter.

Anonymkode: 87a8a...a79

Jeg pleide å drikke 1 liter øl hver dag 😱

Anonymkode: eef32...57d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...