Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #1 Skrevet 23. november 2022 Synes dere synd på andre som ikke kan gi like mye? Er det synd i barna som ikke får for tusenvis til jul? Anonymkode: 06abd...a23
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #3 Skrevet 23. november 2022 Nei. Hvorfor skal jeg synes synd i barn som har foreldre som ikke har skaffet seg en godt betalt jobb? Jeg gir mitt barn akkurat det jeg vil uten å bruke ett sekund på å tenke på andres barn. Anonymkode: daaef...465
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #4 Skrevet 23. november 2022 Nei, selvfølgelig ikke. Og til deg rett over her: Slutt 'a. Anonymkode: 3dfdf...d01
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #5 Skrevet 23. november 2022 Gi meg en grunn for hvorfor ikke? Anonymkode: 06abd...a23
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #6 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Gi meg en grunn for hvorfor ikke? Anonymkode: 06abd...a23 Helt ærlig? Fordi jeg egentlig er fan av å ikke kjøpe så voldsomt dyre gaver. Barn og ungdommer har gått av å ikke bli påspandert svindyre gaver. Det er en uting, synes jeg. Men så har jeg ett barn. Og en mann som er vant til dyre gaver - og mange gaver. Derfor kommer jeg litt til kort, og bruker mange tusen av uføretrygden min på gaver til tenåringsjenten. Det er ikke noe problem egentlig, og jeg har en takknemlig datter, men hadde det vært opp til meg hadde hun fått en gave til 1000,- og ikke 10 000,-. Anonymkode: 3dfdf...d01
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #7 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Nei. Hvorfor skal jeg synes synd i barn som har foreldre som ikke har skaffet seg en godt betalt jobb? Jeg gir mitt barn akkurat det jeg vil uten å bruke ett sekund på å tenke på andres barn. Anonymkode: daaef...465 En kan ha godt betalt jobb men likevel ikke ønsker å bruke mange tusen kroner på julegave til barnet. Anonymkode: 865e8...990
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #8 Skrevet 23. november 2022 Nei. Jeg gir det jeg ønsker og så får andre sørge for sine. Anonymkode: 8fc78...fd8
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #9 Skrevet 23. november 2022 Nei. Mine unger får lite utover det nødvendige iløpet av året. Til jul kjøper jeg gaver for mange tusen kroner. De får 2-3 gaver fra venninner utenom de jeg kjøper og jeg unner de litt julegaver❤️ Anonymkode: 43f08...5c2
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #10 Skrevet 23. november 2022 Vi gir barna dyre gaver, men vi gir ikke noe bare for å gi noe. Det de får er «etter behov». De får sesongkort til alpinanlegget og nødvendige oppgraderinger av -klær og skiutstyr, fordi vi har hytte like ved alpinanlegg og langrennsløyper. Ser vi bort fra de tusenlappene som går til ovennevnte får de gaver for 1500-2500 eller deromkring. Litt avhengig av hva vi kjøper. Ting de ønsker seg men ikke nødvendigvis trenger som f.eks. sneakers, merkeklær, fotballmerch, og gaming-relaterte greier, utstyr til annen idrett… Jeg tenker absolutt på at de ikke skal være de barna som skiller seg ut og «får alt», vi sikter oss inn et sted midt på. Heldigvis er ikke hytte og utstyr til vinteridrett så synlig i det daglige her vi bor, så med unntak av det tror jeg vi treffer ganske godt. Anonymkode: 5a835...f11
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #11 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Nei. Hvorfor skal jeg synes synd i barn som har foreldre som ikke har skaffet seg en godt betalt jobb? Jeg gir mitt barn akkurat det jeg vil uten å bruke ett sekund på å tenke på andres barn. Anonymkode: daaef...465 Kynisk sagt. Alle har ikke godt betalte jobber. Tror du ikke deres barn og ønsket seg nyeste iPhone f.eks? Anonymkode: 06abd...a23
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #12 Skrevet 23. november 2022 Nei. Jeg tenker ikke så mye på andres barn egentlig. Anonymkode: 14348...4a3
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #13 Skrevet 23. november 2022 Nei, det driter jeg i. Anonymkode: f1562...c79
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #14 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Kynisk sagt. Alle har ikke godt betalte jobber. Tror du ikke deres barn og ønsket seg nyeste iPhone f.eks? Anonymkode: 06abd...a23 Som man reder så ligger man. Anonymkode: f1562...c79
kjøllefjord Skrevet 23. november 2022 #15 Skrevet 23. november 2022 Vi har alt vi trenger. Deler alt overskudd på mine 2 sønner. Bryr meg lite om hva andre får til. Har jobbet hardt for jobb og utdannelse . Vi har god inntekt, men tro meg, vi har ofret litt...
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #16 Skrevet 23. november 2022 kjøllefjord skrev (4 minutter siden): Vi har alt vi trenger. Deler alt overskudd på mine 2 sønner. Bryr meg lite om hva andre får til. Har jobbet hardt for jobb og utdannelse . Vi har god inntekt, men tro meg, vi har ofret litt... Jepp. Og de som ikke har god inntekt har neppe ofret noe som helst 🤔 Anonymkode: 8fc78...fd8
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #17 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Kynisk sagt. Alle har ikke godt betalte jobber. Tror du ikke deres barn og ønsket seg nyeste iPhone f.eks? Anonymkode: 06abd...a23 Selvfølgelig vil de det, men som en konsekvens av foreldrenes valg når det kommer til jobb så får de ikke iPhone. Mitt barn har en mor som har jobbet ekstremt mye før jeg fikk barn, og hadde god utdannelse pg kommet langt opp karrieremessig før jeg fikk barn. Som en konsekvens av mine valg og alt jeg har offret for å få den jobben jeg har kan jeg kjøpe akkurat det jeg ønsker å gi i gave til barnet mitt, og andres barn bruker jeg ingen tid på. Anonymkode: daaef...465
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #18 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig vil de det, men som en konsekvens av foreldrenes valg når det kommer til jobb så får de ikke iPhone. Mitt barn har en mor som har jobbet ekstremt mye før jeg fikk barn, og hadde god utdannelse pg kommet langt opp karrieremessig før jeg fikk barn. Som en konsekvens av mine valg og alt jeg har offret for å få den jobben jeg har kan jeg kjøpe akkurat det jeg ønsker å gi i gave til barnet mitt, og andres barn bruker jeg ingen tid på. Anonymkode: daaef...465 Du prøver for hardt. Du mangler fullstendig klasse. Anonymkode: 8fc78...fd8
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #19 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig vil de det, men som en konsekvens av foreldrenes valg når det kommer til jobb så får de ikke iPhone. Mitt barn har en mor som har jobbet ekstremt mye før jeg fikk barn, og hadde god utdannelse pg kommet langt opp karrieremessig før jeg fikk barn. Som en konsekvens av mine valg og alt jeg har offret for å få den jobben jeg har kan jeg kjøpe akkurat det jeg ønsker å gi i gave til barnet mitt, og andres barn bruker jeg ingen tid på. Anonymkode: daaef...465 Min mann og jeg har høy utdannelse og jobb med mye ansvar. Men vi er idealistisk anlagt og går ikke etter lønn, men etter arbeidsplasser hvor vi får gjøre noe som føles meningsfylt. Vi har derfor langt lavere lønn enn vi kunne hatt. Uavhengig av det ville jeg aldri gitt barna mine gaver til flerfoldige tusen til jul. Det er etter mitt skjønn sløsete, materialistisk og dårlig oppdragelse. Anonymkode: 0d2d5...42d
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #20 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Selvfølgelig vil de det, men som en konsekvens av foreldrenes valg når det kommer til jobb så får de ikke iPhone. Mitt barn har en mor som har jobbet ekstremt mye før jeg fikk barn, og hadde god utdannelse pg kommet langt opp karrieremessig før jeg fikk barn. Som en konsekvens av mine valg og alt jeg har offret for å få den jobben jeg har kan jeg kjøpe akkurat det jeg ønsker å gi i gave til barnet mitt, og andres barn bruker jeg ingen tid på. Anonymkode: daaef...465 Ser du ned på andre som ikke har gjort det så bra som deg? Eller det svarte du gjerne på. Bruker ingen tid på det. Anonymkode: 06abd...a23
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #21 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Som man reder så ligger man. Anonymkode: f1562...c79 Alle har ikke gode lønninger og er to. Anonymkode: 06abd...a23
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #22 Skrevet 23. november 2022 Nei jeg tenker ikke på andres barn. Går du rundt å tenker på hav andre ukjente barn får til jul? Anonymkode: c66e5...e97
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #23 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Nei jeg tenker ikke på andres barn. Går du rundt å tenker på hav andre ukjente barn får til jul? Anonymkode: c66e5...e97 Jeg tenker ikke på det, men barn tenker på hva andre får kontra dem og foreldre kan gjerne føle på å ikke kunne gi sitt det de ønsker. Anonymkode: 06abd...a23
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #24 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kynisk sagt. Alle har ikke godt betalte jobber. Tror du ikke deres barn og ønsket seg nyeste iPhone f.eks? Anonymkode: 06abd...a23 Vi har godt betalte jobber og svært romslig økonomi. Ingen av mine barn har noensinne fått den nyeste iPhone. Selv om det er den de ønsker seg. Ikke vi voksne heller for den saks skyld. Det varierer litt hva vi gir til barna. Noen år får de mer enn andre. I år får eldste en dyr gave - hun ønsker seg dobbeldyne og da kjøper jeg god kvalitet. I tillegg får hun to sengesett. Det betyr ikke at de andre får like dyr gave i år. Neste gang er det de som får litt mer. Jeg har ikke dårlig samvittighet, men tenker over at vi er privilegerte. Jeg gir også «julegaver» til veldedige organisasjoner før jul. Anonymkode: b654b...5ef
Himmel og hav Skrevet 23. november 2022 #25 Skrevet 23. november 2022 Nei. Vi gir det vi ønsker å gi og etter hva de trenger. Hva andre barn eller voksne får til jul aner jeg ikke. Avisene er jo nå fulle av artikler om familier som ikke gir hverandre gaver til jul så om jeg hører om noen som har gitt ungene en klementin til jul så antar jeg ikke automatisk at det er pga. dårlig økonomi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå