Anonym bruker Skrevet 24. november 2022 #26 Skrevet 24. november 2022 Er jobben uniformert så synes jeg at ee kan ha slike regler. Men, jeg tenker at i dagens samfunn så er det litt bakstreversk å ikke ha uniformer med mulighet for å få hijab som hører til uniformen. Å dekke håret synes jeg er uproblematisk. Å dekke munn og nese er egentlig ikke noe jeg forstår. Etter to år med covid og munnbind. 😂 Religiøst hodeplagg er ikke bare svart/hvitt. Jeg ser jo at det muligens ikke er frivillig selv om de tror det. Og at ved å akseptere og anerkjenne at muslimske kvinner bruker hodeplagg opprettholder det regimet som bruker tvang og straff. Jeg synes dette er et vanskelig tema. Jeg har venninner som bruker hodeplagg. Hun ene innimellom og hun andre alltid. Der vet jeg det er frivillig. Begge har familie der noen bruker og andre ikke. Har diskutert dette med å slutte å bruke hodeplagg i solidaritet ovenfor de som ikke har et valg med de. Begge har vurdert å kutte det ut. Men mange i Norge som forbanner hodeplagg gjør det ikke pga kvinneundertrykkelse. Det er rett og slett rasistisk motivert og så skjuler de seg bak kvinnefrigjøring. Det gjør meg kvalm. Anonymkode: c6070...d87
Anonym bruker Skrevet 24. november 2022 #27 Skrevet 24. november 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Men da kan man ikke skille på folk, så alle religioner og kulturer må få kunne ha på det som gjelder for dem. Eller mener du at man skal gjøre forskjell på folk? Anonymkode: 23063...c04 Nå var jeg litt usikker på hva du mente. Jeg var enig i innlegget til hun som skrev at hijab er uproblematisk. I samme innlegg skrev hun: «… hva blir det neste? … Forbudt med visse klesplagg eller frisyrer?» Da svarte jeg at det faktisk er krav til frisyrer i endel yrker. Anonymkode: 18227...efd
sug lut Skrevet 24. november 2022 #28 Skrevet 24. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nå var jeg litt usikker på hva du mente. Jeg var enig i innlegget til hun som skrev at hijab er uproblematisk. I samme innlegg skrev hun: «… hva blir det neste? … Forbudt med visse klesplagg eller frisyrer?» Da svarte jeg at det faktisk er krav til frisyrer i endel yrker. Anonymkode: 18227...efd For ikke å snakke om antrekksbestemmelser generelt.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2022 #29 Skrevet 24. november 2022 Tenker å gå rundt med det kvinne undertrykkende plagget har ingenting med uniformen å gjøre. Litt dumt å havne i en konfrontasjon med noen også går du med selve symbolet på undertrykt på hodet. Ingen kriminelle vil ha respekt for deg da eller lystre deg. Anonymkode: 1dd21...12f
Anonym bruker Skrevet 24. november 2022 #30 Skrevet 24. november 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Tenker å gå rundt med det kvinne undertrykkende plagget har ingenting med uniformen å gjøre. Litt dumt å havne i en konfrontasjon med noen også går du med selve symbolet på undertrykt på hodet. Ingen kriminelle vil ha respekt for deg da eller lystre deg. Anonymkode: 1dd21...12f Anbefaler deg å følge muslimske snapper og få et skikkelig innblikk i hva den hijaben er for, står for og brukes til! Jeg har til gode å se en eneste en som bruker den pga tvang. Og jeg kjenner ingen muslimske kvinner som bruker det Anonymkode: 3958b...78b
Anonym bruker Skrevet 24. november 2022 #31 Skrevet 24. november 2022 Er det ikke mer alvorlige ting å engasjere seg i enn hva noen har på hodet? En hijab hindrer ingen i å gjøre jobben sin, så hva skulle være problem med å la noen bruke dem i jobbsammenheng. Anonymkode: 9113d...fb0
Himmel og hav Skrevet 24. november 2022 #32 Skrevet 24. november 2022 For meg var det ganske logisk at hijab ikke var greit, men jeg tenkte pga sikkerhet. På samme måte som det ikke er lurt å ha langt, løst hår som noen kan gripe tak i, skjerf eller smykker rundt halsen som noen kan dra i og kvele deg med. Jeg har hatt jobb der det var utageringsproblematikk daglig og første bud var jo å ikke kle seg på en måte som kunne skape problemer for deg om noen grep tak i deg.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2022 #33 Skrevet 24. november 2022 Himmel og hav skrev (3 minutter siden): For meg var det ganske logisk at hijab ikke var greit, men jeg tenkte pga sikkerhet. På samme måte som det ikke er lurt å ha langt, løst hår som noen kan gripe tak i, skjerf eller smykker rundt halsen som noen kan dra i og kvele deg med. Jeg har hatt jobb der det var utageringsproblematikk daglig og første bud var jo å ikke kle seg på en måte som kunne skape problemer for deg om noen grep tak i deg. Men en hestehale eller fletter er jo minst like utsatt som en hijab, likevel ser vi politibetjenter med nettopp dette. Anonymkode: 9113d...fb0
Himmel og hav Skrevet 24. november 2022 #34 Skrevet 24. november 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Men en hestehale eller fletter er jo minst like utsatt som en hijab, likevel ser vi politibetjenter med nettopp dette. Anonymkode: 9113d...fb0 Det er vanskelig å ta noens hestehale, snurre den rundt halsen på dem og stramme til. Da skal du ha veldig langt hår. Det er ikke vanskelig med et stort sjal som allerede er snurret rundt.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2022 #35 Skrevet 24. november 2022 Men skal man tillate hijab, må man også godta andre plagg. Anonymkode: 23063...c04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå