Gå til innhold

Kan jeg forsatt ha blitt svindlet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ufattelig dum og naiv å er nå redd for følgene det kan få. Jeg var med på en konkurranse på facebook fra en stor matvarekjede der en kunne vinne en adventskalender. Siden jeg har dårlig råd så tenkte jeg å prøve å vinne den til sønnen min.  Jeg ble igår tagget i tråden å beskjed om at jeg hadde vunnet! Jeg fortalte til barnet mitt at jeg hadde vunnet en kalender til han å da ble han veldig glad!

Stusset litt på at jeg måtte gå inn på en link for å få premien men tenkte at det kanskje var for å velge nærmeste butikk så jeg kunne hente premien der. Etter hvert skjønner jeg at noe er galt for det står at jeg må laste ned en app å da går jeg ut av sidene med en gang. Jeg har ikke gitt noe infomasjon på de sidene jeg trykket på. Kan jeg forsatt bli svindlet? 

Anonymkode: 80430...4ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel bare ta kontakt med matvarekjeden der gjelder og spørre om det er reelt?

Anonymkode: 3c478...7a4

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du kan vel bare ta kontakt med matvarekjeden der gjelder og spørre om det er reelt?

Anonymkode: 3c478...7a4

Ja har gjort det. De bekrefter at det er svindel for de mer aldri vinneren om å gå inn på en link for å få premien. 

Skrevet

Dette var de to sidene jeg var innpå. Å det siste er bildet av appen de ville jeg skulle laste ned.

Screenshot_20221123-082425_Gallery.jpg

Screenshot_20221123-082440_Gallery.jpg

Screenshot_20221123-082445_Gallery.jpg

Skrevet

Så lenge du ikke lastet ned appen tror jeg du er trygg. Meld gjerne fra til Datahjelperne på FB 🤔

Anonymkode: a48b1...196

Skrevet

Vpn er vel bare en tilkobling?

Anonymkode: 65d44...d4a

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Vpn er vel bare en tilkobling?

Anonymkode: 65d44...d4a

Jeg er helt grønn når det gjelder tekniske ting så jeg har ikke peiling 🙈

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg har ufattelig dum og naiv å er nå redd for følgene det kan få. Jeg var med på en konkurranse på facebook fra en stor matvarekjede der en kunne vinne en adventskalender. Siden jeg har dårlig råd så tenkte jeg å prøve å vinne den til sønnen min.  Jeg ble igår tagget i tråden å beskjed om at jeg hadde vunnet! Jeg fortalte til barnet mitt at jeg hadde vunnet en kalender til han å da ble han veldig glad!

Stusset litt på at jeg måtte gå inn på en link for å få premien men tenkte at det kanskje var for å velge nærmeste butikk så jeg kunne hente premien der. Etter hvert skjønner jeg at noe er galt for det står at jeg må laste ned en app å da går jeg ut av sidene med en gang. Jeg har ikke gitt noe infomasjon på de sidene jeg trykket på. Kan jeg forsatt bli svindlet? 

Så lenge du ikke har gitt fra deg informasjon som passord og bankid, så er du ikke blitt svindlet. Det er mange konkurranser om dagen, men hvis du undersøker litt, så ser man om det er kjedens offisielle side eller juks. 

Anonymkode: 92115...99f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...