Gå til innhold

Barn som nekter å kle seg fornuftig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor er bambus varmere enn bomull? Bomull er jo et naturprodukt, det er ikke bambus lenger pga all den kjemiske behandlingen den må gjennom for å bli myk....

Men det er bare å la de styre selv. Noen unger hater å fryse, noen synes det er greit å fryse bare de ser bra/kul ut og atter andre er så varmblodige at de aldri fryser.

Når de blir såpass gamle at vi ikke lenger velger klær for dem må de finne denne balansen selv.

Jeg har en tenåring som begynte bruke vinterjakke denne uka, og en som har brukt det en måned alt.

Anonymkode: 0d5d2...c40

Anngående det med bambus,jeg aner ikke. Spurte bare i en annen tråd om hvilke sokker de anbefaler når det er minusgrader ute;å når han ikke tåler ull. Var flere som sa at bambus sokker var varme å bruke.

Anonymkode: 426c8...699

Jeg hadde pakket bort overgangsjakka og joggesko. Men om han selv ikke tar på stillongs så får det være opp til han. 

Her er gutta oftest flinkere enn jenta til å ta på stillongs. 

Anonymkode: 93ee6...e02

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg hadde pakket bort overgangsjakka og joggesko. Men om han selv ikke tar på stillongs så får det være opp til han. 

Her er gutta oftest flinkere enn jenta til å ta på stillongs. 

Anonymkode: 93ee6...e02

Nå tok han faktisk frivellig de varme skoene idag,han lærte vel igår når det var iskaldt. Ja sikkert greit å bare ta vekk overgangsjakken også.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Han er 11 år,ikke tenåring 

De glemte 11åringer er gult ut i stand både til å kjenne kulde og til å huske at klær hjelper mot å fryse.

Anonymkode: a87d5...b4e

Annonse

Klær gidder jeg faktisk ikke mase på når de er skolebarn. 14 åringen går i joggesko og ankelsokker hele året og går rundt og fryser selvsagt. 11 åringen kler seg alltid fornuftig. 9 åringen sliter med sesongovergang. Når han først vender seg til vintertøyet er det vanskelig å få det av igjen når våren kommer😅 han får lov til å finne ut av dette selv.  Jeg lurer med tykkere jakke/lue i sekken til hvis det er turdag og han insisterer på å gå feil kledt, men det er av hensyn til lærer og ikke til han😁

Anonymkode: aafde...e99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...