Anonym bruker Skrevet 22. november 2022 #1 Skrevet 22. november 2022 Og showet den gang, i 2018, ble lagt ut på Youtube også. Altså, hva i h... får en tilsynelatende voksen mann til å kalle en 16-årig jente for fitte for selv å tjene penger på sin såkalte "humor"? Nå skriver denne den gang 16-åringen kronikk i dagbladet. https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/8Jpzew/da-jeg-var-16-aar-kalte-dag-soeraas-meg-en-fitte-fra-scenen-fredag-fikk-han-vikariere-for-atle-antonsen Dag Sørås kommer med et tilsvar til det hun skriver. Og det viser virkelig hvor elendige holdninger denne mannen har! Han gjentar mye det samme som han gjorde den gangen. Det han holdt på med i 2018 var ikke humor. Det han holder på med nå er ikke humor. Det han holder på med er et generelt problem for norske komikere, spesielt de mannlige, og det har vært det i årevis. Nå er det på tide at "humor-"Norge tar et oppgjør med seg selv, og finner tilbake til en form for væremåte både privat og som yrkesutøvere som ikke går utover andre. Den typen humor som Sørås og Antonsen og flere har stått for er en type "humor" hvor det er om å gjøre å gjøre narr av andre (for å fremheve og heve seg selv), og de er så feige at hvis de får påpekt at noe de har sagt og gjort er uakseptabelt, så tar de ikke ansvar for det, men forsøker seg gjerne rett på "humor" som i realiteten bare er pinlige hersketeknikker fra "komikere" som ikke greier å produsere eget, originalt stoff. Oppegående personer tråkker ikke på andre på en krenkende måte for så å kalle det humor! Det er nok nå! Anonymkode: 806ae...b83
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #2 Skrevet 23. november 2022 Nå er det nok om dette! Anonymkode: 53d6e...ae1
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #3 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Og showet den gang, i 2018, ble lagt ut på Youtube også. Altså, hva i h... får en tilsynelatende voksen mann til å kalle en 16-årig jente for fitte for selv å tjene penger på sin såkalte "humor"? Nå skriver denne den gang 16-åringen kronikk i dagbladet. https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/8Jpzew/da-jeg-var-16-aar-kalte-dag-soeraas-meg-en-fitte-fra-scenen-fredag-fikk-han-vikariere-for-atle-antonsen Dag Sørås kommer med et tilsvar til det hun skriver. Og det viser virkelig hvor elendige holdninger denne mannen har! Han gjentar mye det samme som han gjorde den gangen. Det han holdt på med i 2018 var ikke humor. Det han holder på med nå er ikke humor. Det han holder på med er et generelt problem for norske komikere, spesielt de mannlige, og det har vært det i årevis. Nå er det på tide at "humor-"Norge tar et oppgjør med seg selv, og finner tilbake til en form for væremåte både privat og som yrkesutøvere som ikke går utover andre. Den typen humor som Sørås og Antonsen og flere har stått for er en type "humor" hvor det er om å gjøre å gjøre narr av andre (for å fremheve og heve seg selv), og de er så feige at hvis de får påpekt at noe de har sagt og gjort er uakseptabelt, så tar de ikke ansvar for det, men forsøker seg gjerne rett på "humor" som i realiteten bare er pinlige hersketeknikker fra "komikere" som ikke greier å produsere eget, originalt stoff. Oppegående personer tråkker ikke på andre på en krenkende måte for så å kalle det humor! Det er nok nå! Anonymkode: 806ae...b83 Og måten han omtalte de som ikke ville eller kunne vaksinere seg mot korona på. Det var ikke måte på hets mot dem. Direkte mobbing, han var stygg og slem. Anonymkode: de0d9...4de
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #4 Skrevet 23. november 2022 Hvem bryr seg Anonymkode: 5e0ee...49d
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #5 Skrevet 23. november 2022 Hvis hatten passer... Anonymkode: e6c70...716
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #6 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Og showet den gang, i 2018, ble lagt ut på Youtube også. Altså, hva i h... får en tilsynelatende voksen mann til å kalle en 16-årig jente for fitte for selv å tjene penger på sin såkalte "humor"? Nå skriver denne den gang 16-åringen kronikk i dagbladet. https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/8Jpzew/da-jeg-var-16-aar-kalte-dag-soeraas-meg-en-fitte-fra-scenen-fredag-fikk-han-vikariere-for-atle-antonsen Dag Sørås kommer med et tilsvar til det hun skriver. Og det viser virkelig hvor elendige holdninger denne mannen har! Han gjentar mye det samme som han gjorde den gangen. Det han holdt på med i 2018 var ikke humor. Det han holder på med nå er ikke humor. Det han holder på med er et generelt problem for norske komikere, spesielt de mannlige, og det har vært det i årevis. Nå er det på tide at "humor-"Norge tar et oppgjør med seg selv, og finner tilbake til en form for væremåte både privat og som yrkesutøvere som ikke går utover andre. Den typen humor som Sørås og Antonsen og flere har stått for er en type "humor" hvor det er om å gjøre å gjøre narr av andre (for å fremheve og heve seg selv), og de er så feige at hvis de får påpekt at noe de har sagt og gjort er uakseptabelt, så tar de ikke ansvar for det, men forsøker seg gjerne rett på "humor" som i realiteten bare er pinlige hersketeknikker fra "komikere" som ikke greier å produsere eget, originalt stoff. Oppegående personer tråkker ikke på andre på en krenkende måte for så å kalle det humor! Det er nok nå! Anonymkode: 806ae...b83 Det er dessverre ikke så vanlig at komikere gjør sånne ting. Var selv på ett show der komikeren kallet en gjest for hore å brukte flere minutter bare på slenge dritt om henne. Når jeg klaget til de som hadde booket komikeren så får bare til svar at de ikke kan sette krav til hva som er greit å si eller ikke. De mener det bare er humor. Men hvis vi skal få en slutt på at komikere slenger dritt til gjester så må det jo få en konsekvens når komikere gjør sånt. Anonymkode: deff0...6c4
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #7 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Og måten han omtalte de som ikke ville eller kunne vaksinere seg mot korona på. Det var ikke måte på hets mot dem. Direkte mobbing, han var stygg og slem. Anonymkode: de0d9...4de Det er jo ikke humor, det er å forsøke å opphøye seg selv ved å tråkke på andre og ved å skape polarisering, hvor kun de som liker å snakke ned andre, tråkke på andre, latterliggjøre andre er "inne", alle andre blir stemplet som kjedelige, uten humor osv. Denne typen humor er ikke intelligent, den er ikke nyskapende. Den er enkel, billig og viser at de som velger å tjene penger på den måten har en del manglende sider hva empati og samfunnsforståelse, ev. at de bare er egoistiske. Denne typen "komikere" begynner å bli et samfunnsproblem, da de forsøker å gjøre det stuerent å tråkke på andre, drite ut andre, latterliggjøre andre og skape splid. Det er det motsatte av hva humor bør være. En studie fra august 2022 viste at "Personer med høyt nivå av machiavellisme og psykopati foretrekker humor karakterisert av hån og latterliggjøring.". https://nhi.no/psykisk-helse/psykisk-egenpleie/humor-og-den-morke-triaden/ "Den mørke triaden viser til personlighetstrekk som har det til felles at de bruker andre mennesker til sin fordel. Dette kan være personer som søker beundring og spesialbehandling (narsissisme), personer som er ufølsomme og mangler evne til empati (psykopati), og personer som manipulerer og utnytter andre (machiavellisme)." 👆 Dette kjennetegner altfor mange av dagens "komikere". Anonymkode: 806ae...b83
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #8 Skrevet 23. november 2022 Nå er det vel ikke diskriminerende at en komiker som kaller menn for jævla kuk og jævla dildo kaller damer for jævla fitte. At man ikke liker fyren er greit, men å ta utsagnet ut av kontekst ved å ikke nevne dette faktum er skikkelig lavmål. Anonymkode: 50f8f...1f9
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #9 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er dessverre ikke så vanlig at komikere gjør sånne ting. Var selv på ett show der komikeren kallet en gjest for hore å brukte flere minutter bare på slenge dritt om henne. Når jeg klaget til de som hadde booket komikeren så får bare til svar at de ikke kan sette krav til hva som er greit å si eller ikke. De mener det bare er humor. Men hvis vi skal få en slutt på at komikere slenger dritt til gjester så må det jo få en konsekvens når komikere gjør sånt. Anonymkode: deff0...6c4 Regner med at du ville skrive Uvanlig Men ja, jeg er helt enig, det må få konsekvenser når komikere holder på på denne måten. Sørås viste nå med sitt tilsvar at han ikke har endret siden han mente det var greit å latterliggjøre en 16-åring og kalle henne fitte fra scenen og legge ut "showet" på youtube for hele verden å se. Antonsen har vært beryktet langt utover "komiker-miljøet" i mange, mange år, for svært ubehagelig og uakseptabel adferd i fylla - og alle som har forsøkt å si fra, de har blitt latterliggjort, forklart at de ikke forstår humor m.m. Og det er mange flere komikere som kunne blitt ramset opp som har akkurat samme historie både på og utenfor scenen. Jeg er ikke i miljøet, men har to venner som er anerkjente innen sine fag. Begge har i mange år unngått komikerne i jobbsammenheng og privat, og begge har valgt å ikke ta godt betalte jobber med flere av de største komikerne. Årsaken er at de sier de ikke kan stå for mange av de holdningene disse "komikerne" viser både på scenen og privat. De jobber selvstendig og sier de ikke vil ha sitt gode rykte knyttet opp mot disse "komikerne". Anonymkode: 806ae...b83
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #10 Skrevet 23. november 2022 Han er ikke min type komiker, og det å kalle kvinner for firte er skikkelig lavmål. Og helst bør man ikke tulle med ungdom. Men samtidig synes jeg tilsvaret hans er helt ok. Det gir mening. Jeg var også slik som 16, og kan se tilbake på min unge selv med godhet og litt lattermildhet Antonsen og han dørvakt-plageren er i en annen møkkaliga. Anonymkode: f135c...8ad
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #11 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Nå er det vel ikke diskriminerende at en komiker som kaller menn for jævla kuk og jævla dildo kaller damer for jævla fitte. At man ikke liker fyren er greit, men å ta utsagnet ut av kontekst ved å ikke nevne dette faktum er skikkelig lavmål. Anonymkode: 50f8f...1f9 Nei, det er ikke lavmål. Her er det en "komiker" som går etter et barn, rakket ned på og latterliggjorde henne gjentatte ganger fra scenen og kalte henne fitte. En voksen mann gjør ikke slik, uansett kontekst. For å gjøre det er omtrent så lavmål som det går an å bli! Det er forøvrig din bagatellisering av at Sørås kalte en 16-årig jente, et barn, for fitte. For ved å si som du gjør her er du med på å normalisere det som er en helt uakseptabel oppførsel fra ham og slike som ham. Sørås viser i sitt tilsvar at han fortsetter på samme måte, tar null ansvar for at han angrep et navngitt barn fra scenen den gang, og han fortsetter å tråkke på henne i et forsøk på å heve seg selv. Anonymkode: 806ae...b83
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #12 Skrevet 23. november 2022 TJa, hva skal man si? Mye som blir sagt og gjort er også for meg langt over streken, det være seg av komikere eller andre kjendiser som har jobbet for sin status som nettopp dette og av den grunn faktisk har et ansvar for å fremstå som forbilder. Men på den andre side,- hvor langt skal vi la ting gå? Uansett hva man sier eller gjør risikerer man at noen blir krenket eller at potensielt noen kunne ha blitt krenket.... VI er vokst opp med ord og uttrykk og handlinger som ikke var ment som rasistiske, krenkende eller noe annet,- og plutselig er det galt. Man bør jo da selvfølgelig prøve å tilpasse seg,- men det er lett å "glemme" eller "forglemme seg".... Når det gjelder handling,- fester med tema "cowboy og indianer" eller "Hore og hallik" (da skulle man gejrne bytte om på stereotype kjønn), dette var jo ikke for å gjøre narr av noen. Men for å ha det gøy, og vi dummet oss selv ut og lo av hverandre. Inge som syntes indianere så rare ut (snarere tvert imot), eller mente cowboyer var noen idioter, eller at horer var noe morsomt som fantes og halliker var noe kult eller noe sånt.... Vi visste jo historin om utrydding av indianere, at cowboy var et hardt yrke og ikke helt eller anithelt som i filmene, vi visste at horer ofte er offer for menneskehandel og lever et forferdelig liv og at halliker er kyniske mennesker som tjener seg rik på menneskers svakheter.... ALikevel var det greit å kle seg ut som stereotyper innenfor disse sjangrene,- fordi vi gjorde det ikke med baktanke om å gjøre narr! Når man ikke kan kle seg ut som kjendis,- eller superhelt,-om denne har annen etnisitet,- så blir det enda snevrere. Jeg skjønner folk gir opp, og jeg skjønner folk gjør feil. Tilbake til kjendiser/komikere. Ja, de bør passe seg bedre enn "hvermannsen",- men det er jo også mennesker og det er så lett å gjøre/si feil i denne krenketiden vi er inne i,- og kanskje tenker noen at man likesågodt kan dra den helt ut og bare smelle til så det synger etter,- bare for å (mislykket???) prøve få frem at man overdriver tullepraten/handlingen. Jeg vet ikke? Også må man også tenke på NÅR ting ble sagt og gjort (2018, vet ikke om Metoo var kommet så langt da. Husker ikke),- og begynne å straffe folk for ting som ble sagt og gjort "før vi visste bedre",- hvor langt tilbake skal vi gå,- og vi må huske oss selv. Jeg har vært indianer, cowboy, del av Boney M, hallik og annet som nå er krenkende på karneval i ungdom og ung voksen alder. Hvem er kjent nok for å bli straffet,- og hvor langt tilbake i tid skal vi kunne "straffe" da særlig kjendiser for å kalt en annen hore, neger ( og dette ikke ble brukt i vedkommendes dagligtale, men slengt ut under et show, på fylla, i sinne ved en krangle ol enkeltstående tilfeller ), eller kledd seg ut som en annen kjendis med annen etnisitet..... Å jobbe med å endre holdninger er vel og greit,- men å bruke krefter på å lete etter feil fra "før i tiden",- det blir litt feil for min del. Det er jo en GRUNN til at man vil ha endringer,- fordi det ikke VAR eller ER bra nok. og da må man ta tak i det som ikke ER bra og se fremover,- og ikke da det ikke VAR bra. Jobb med nåtid og fremtid,- og bruk fortiden som eksempel på hva vi ikke vil ha/ikke vil tilbake til. (sett bort fra at det ikke var straffbare handlinger da som nå som ble gjort, selvsagt!) Anonymkode: d8f0d...014
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #13 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Han er ikke min type komiker, og det å kalle kvinner for firte er skikkelig lavmål. Og helst bør man ikke tulle med ungdom. Men samtidig synes jeg tilsvaret hans er helt ok. Det gir mening. Jeg var også slik som 16, og kan se tilbake på min unge selv med godhet og litt lattermildhet Antonsen og han dørvakt-plageren er i en annen møkkaliga. Anonymkode: f135c...8ad Er det virkelig helt ok å ikke ta selvkritikk for at han brukte en navngitt 16-åring og latterliggjøre henne og kalle henne fitte? En person med god humor kunne laget et fantastisk show med å se tilbake på seg selv og sin egen ungdom og egne tanker og følelser og meninger den gangen. Men det er jo ikke det han gjør. Han latterliggjør en navngitt 16-åring, fordi det var lettvint for ham. Anonymkode: 806ae...b83
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #14 Skrevet 23. november 2022 Just now, Anonym bruker said: Er det virkelig helt ok å ikke ta selvkritikk for at han brukte en navngitt 16-åring og latterliggjøre henne og kalle henne fitte? En person med god humor kunne laget et fantastisk show med å se tilbake på seg selv og sin egen ungdom og egne tanker og følelser og meninger den gangen. Men det er jo ikke det han gjør. Han latterliggjør en navngitt 16-åring, fordi det var lettvint for ham. Anonymkode: 806ae...b83 Jeg ville ikke gjort, og jeg hadde neppe ledd av det. Men denne saken blir peanuts ved siden av de andre. Hadde han hatt pr-rådgiver hadde han lagt seg flat. Anonymkode: f135c...8ad
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #15 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): TJa, hva skal man si? Mye som blir sagt og gjort er også for meg langt over streken, det være seg av komikere eller andre kjendiser som har jobbet for sin status som nettopp dette og av den grunn faktisk har et ansvar for å fremstå som forbilder. Men på den andre side,- hvor langt skal vi la ting gå? Uansett hva man sier eller gjør risikerer man at noen blir krenket eller at potensielt noen kunne ha blitt krenket.... VI er vokst opp med ord og uttrykk og handlinger som ikke var ment som rasistiske, krenkende eller noe annet,- og plutselig er det galt. Man bør jo da selvfølgelig prøve å tilpasse seg,- men det er lett å "glemme" eller "forglemme seg".... Når det gjelder handling,- fester med tema "cowboy og indianer" eller "Hore og hallik" (da skulle man gejrne bytte om på stereotype kjønn), dette var jo ikke for å gjøre narr av noen. Men for å ha det gøy, og vi dummet oss selv ut og lo av hverandre. Inge som syntes indianere så rare ut (snarere tvert imot), eller mente cowboyer var noen idioter, eller at horer var noe morsomt som fantes og halliker var noe kult eller noe sånt.... Vi visste jo historin om utrydding av indianere, at cowboy var et hardt yrke og ikke helt eller anithelt som i filmene, vi visste at horer ofte er offer for menneskehandel og lever et forferdelig liv og at halliker er kyniske mennesker som tjener seg rik på menneskers svakheter.... ALikevel var det greit å kle seg ut som stereotyper innenfor disse sjangrene,- fordi vi gjorde det ikke med baktanke om å gjøre narr! Når man ikke kan kle seg ut som kjendis,- eller superhelt,-om denne har annen etnisitet,- så blir det enda snevrere. Jeg skjønner folk gir opp, og jeg skjønner folk gjør feil. Tilbake til kjendiser/komikere. Ja, de bør passe seg bedre enn "hvermannsen",- men det er jo også mennesker og det er så lett å gjøre/si feil i denne krenketiden vi er inne i,- og kanskje tenker noen at man likesågodt kan dra den helt ut og bare smelle til så det synger etter,- bare for å (mislykket???) prøve få frem at man overdriver tullepraten/handlingen. Jeg vet ikke? Også må man også tenke på NÅR ting ble sagt og gjort (2018, vet ikke om Metoo var kommet så langt da. Husker ikke),- og begynne å straffe folk for ting som ble sagt og gjort "før vi visste bedre",- hvor langt tilbake skal vi gå,- og vi må huske oss selv. Jeg har vært indianer, cowboy, del av Boney M, hallik og annet som nå er krenkende på karneval i ungdom og ung voksen alder. Hvem er kjent nok for å bli straffet,- og hvor langt tilbake i tid skal vi kunne "straffe" da særlig kjendiser for å kalt en annen hore, neger ( og dette ikke ble brukt i vedkommendes dagligtale, men slengt ut under et show, på fylla, i sinne ved en krangle ol enkeltstående tilfeller ), eller kledd seg ut som en annen kjendis med annen etnisitet..... Å jobbe med å endre holdninger er vel og greit,- men å bruke krefter på å lete etter feil fra "før i tiden",- det blir litt feil for min del. Det er jo en GRUNN til at man vil ha endringer,- fordi det ikke VAR eller ER bra nok. og da må man ta tak i det som ikke ER bra og se fremover,- og ikke da det ikke VAR bra. Jobb med nåtid og fremtid,- og bruk fortiden som eksempel på hva vi ikke vil ha/ikke vil tilbake til. (sett bort fra at det ikke var straffbare handlinger da som nå som ble gjort, selvsagt!) Anonymkode: d8f0d...014 Jeg er enig i en del av det du skriver. Men denne saken er ikke bare å "lete etter feil fra før i tiden", den er aktuell og viktig fordi de velger en komiker med lignende uakseptable historikk som Antonsens når de måtte finne en arvtaker etter Antonsen. Og ikke minst - Sørås sitt tilsvar til kronikken viser at han er minst like ille i dag, han fortsetter å forsvare det han gjorde, tar ingen selvkritikk for at han valgte å latterliggjøre en navngitt 16-årig jente fra scenen og kalle henne en fitte, og på toppen av det velger han å latterliggjøre henne i dag og forsøke å heve seg selv langt over henne. Han gjorde henne tross alt en tjeneste, mener han... Komi-Norge må ta et oppgjør med hva de holder på med, hvordan de jobber og hvordan de faktisk ikke sprer humor, men negativitet i stor grad, men kamuflerer det bak "humor". Anonymkode: 806ae...b83
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #16 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Jeg ville ikke gjort, og jeg hadde neppe ledd av det. Men denne saken blir peanuts ved siden av de andre. Hadde han hatt pr-rådgiver hadde han lagt seg flat. Anonymkode: f135c...8ad Han burde ikke trenge en pr-rådgiver for å oppføre seg voksent, for å beklage, og for å ikke forsvare hans angrep på en 16- årig jente... Trenger man en pr-rådgiver for å gjøre det, da er man ikke profesjonell og ikke særlig medmenneskelig. Anonymkode: 806ae...b83
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #17 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det er dessverre ikke så vanlig at komikere gjør sånne ting. Var selv på ett show der komikeren kallet en gjest for hore å brukte flere minutter bare på slenge dritt om henne. Når jeg klaget til de som hadde booket komikeren så får bare til svar at de ikke kan sette krav til hva som er greit å si eller ikke. De mener det bare er humor. Men hvis vi skal få en slutt på at komikere slenger dritt til gjester så må det jo få en konsekvens når komikere gjør sånt. Anonymkode: deff0...6c4 Hvor mange ganger skal du fortelle historien om han som sa hore på scenen? Anonymkode: 2c185...945
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #18 Skrevet 23. november 2022 Spurte han om alderen hennes før han sa det tror dere? Altså, ei på 16 kan se ut som ei på 25 Anonymkode: af551...961
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #19 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Hvor mange ganger skal du fortelle historien om han som sa hore på scenen? Anonymkode: 2c185...945 Så mange ganger det passer meg. Den er veldig aktuell nå når det er snakk om hvordan komikere slipper unna med alt. Anonymkode: deff0...6c4
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #20 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Spurte han om alderen hennes før han sa det tror dere? Altså, ei på 16 kan se ut som ei på 25 Anonymkode: af551...961 Nå har jeg ikke sett klippet men har vært veldig mye på standup. Å når en komiker snakker med en gjest så begynner de ofte med å spørre hva personen heter og hvor gammel de er,hvis de ser ung ut. Anonymkode: deff0...6c4
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #21 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Spurte han om alderen hennes før han sa det tror dere? Altså, ei på 16 kan se ut som ei på 25 Anonymkode: af551...961 Han snakket ikke til henne direkte, om jeg har forstått det riktig. Hun hadde skrevet en kronikk som han hånte og latterliggjorde. Gjorde seg til storkar på bekostning av en ungdom som våget å heve stemmen. Og så klager man på at ungdommen, og jenter spesielt, ikke deltar i den offentlige debatten. Anonymkode: 2c185...945
Anonym bruker Skrevet 24. november 2022 #22 Skrevet 24. november 2022 Savner KLM jeg, og alle de «gamle» humoristene som var lune og tøyset litt med ting. Som Harald-Steen Junior sketsjen med «du kan ikke se den grense under vann» Og stand-up komikere som byr på seg selv og driter seg selv ut.. De er nesten borte nå. De som står nå er hårsåre selv, og bruker andre folk til å drive humor på. Liker det IKKE! Anonymkode: eb787...d66
Anonym bruker Skrevet 24. november 2022 #23 Skrevet 24. november 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Savner KLM jeg, og alle de «gamle» humoristene som var lune og tøyset litt med ting. Som Harald-Steen Junior sketsjen med «du kan ikke se den grense under vann» Og stand-up komikere som byr på seg selv og driter seg selv ut.. De er nesten borte nå. De som står nå er hårsåre selv, og bruker andre folk til å drive humor på. Liker det IKKE! Anonymkode: eb787...d66 De tidligere humoristene, de skapte, var kreative, de spøkte om situasjoner, tok ting på kornet, uten å drite ut andre. Det var med på å skape et samhold, de fleste kunne kjenne seg igjen i humoren og le av det. Dagens "komikere" driter ut, latterliggjør, skaper splid. Nå er det om å gjøre å være mest mulig kontroversiell, å provosere, og å bruke andre ved å drite ut andre, for å oppheve seg selv, få oppmerksomhet selv. Og de gjør det på en måte som gjør at få tør si imot, for sier man dem imot blir man latterliggjort. Selvinnsikt og empati er totalt mangelvare hos de fleste komikere i dag. Jeg er for å få endret dette. Anonymkode: 806ae...b83
Anonym bruker Skrevet 24. november 2022 #24 Skrevet 24. november 2022 On 11/23/2022 at 12:32 AM, Anonym bruker said: Og showet den gang, i 2018, ble lagt ut på Youtube også. Altså, hva i h... får en tilsynelatende voksen mann til å kalle en 16-årig jente for fitte for selv å tjene penger på sin såkalte "humor"? Nå skriver denne den gang 16-åringen kronikk i dagbladet. https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/8Jpzew/da-jeg-var-16-aar-kalte-dag-soeraas-meg-en-fitte-fra-scenen-fredag-fikk-han-vikariere-for-atle-antonsen Dag Sørås kommer med et tilsvar til det hun skriver. Og det viser virkelig hvor elendige holdninger denne mannen har! Han gjentar mye det samme som han gjorde den gangen. Det han holdt på med i 2018 var ikke humor. Det han holder på med nå er ikke humor. Det han holder på med er et generelt problem for norske komikere, spesielt de mannlige, og det har vært det i årevis. Nå er det på tide at "humor-"Norge tar et oppgjør med seg selv, og finner tilbake til en form for væremåte både privat og som yrkesutøvere som ikke går utover andre. Den typen humor som Sørås og Antonsen og flere har stått for er en type "humor" hvor det er om å gjøre å gjøre narr av andre (for å fremheve og heve seg selv), og de er så feige at hvis de får påpekt at noe de har sagt og gjort er uakseptabelt, så tar de ikke ansvar for det, men forsøker seg gjerne rett på "humor" som i realiteten bare er pinlige hersketeknikker fra "komikere" som ikke greier å produsere eget, originalt stoff. Oppegående personer tråkker ikke på andre på en krenkende måte for så å kalle det humor! Det er nok nå! Anonymkode: 806ae...b83 å så grusomt Anonymkode: 37665...3c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå