Gå til innhold

Mannen er helt «fjern»

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Nå tok han det faktisk opp selv. At han følte han ikke var helt påkoblet. Og at han kjente på et snev av bekymring, så vi har blitt enig om å se det an et par dager også ringe legen om det ikke bedrer seg. Han sa han har slitt med søvnen den siste uka, som jo kan være en naturlig forklaring på hvorfor han er sånn 

Anonymkode: 07611...bc1

Veldig bra at han tok det opp selv, det gjør nok prosessen enklere.

Dårlig søvn siste uken kan forklare symptomene siste uken, men ikke de ukene før dette. Pass på at dere også nevner det med søvn til legen (men at det kom etter at symptomene med veldig glemskhet hadde vart en stund), det kan også være et tegn på hva som ev. er galt.

Her bør legen gå bredt ut med kartlegging, tenker jeg.

Følg det opp med mannen om et par dager, og er det ikke bedre, så bestiller dere legetime før helgen.

Om du husker det, oppdater gjerne når dere får svar.

Anonymkode: 50b59...47e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Veldig bra at han tok det opp selv, det gjør nok prosessen enklere.

Dårlig søvn siste uken kan forklare symptomene siste uken, men ikke de ukene før dette. Pass på at dere også nevner det med søvn til legen (men at det kom etter at symptomene med veldig glemskhet hadde vart en stund), det kan også være et tegn på hva som ev. er galt.

Her bør legen gå bredt ut med kartlegging, tenker jeg.

Følg det opp med mannen om et par dager, og er det ikke bedre, så bestiller dere legetime før helgen.

Om du husker det, oppdater gjerne når dere får svar.

Ja, skal snakke mer om dette i morgen. (En unge kom hjem og en annen måtte hentes). Det var nesten «betryggende» at han selv sa det kanskje var bekymringsverdig, så slipper jeg å være den kjipe kona som mener han er sånn uten at han føler det selv. Skal prøve å huske å oppdatere :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Ja, skal snakke mer om dette i morgen. (En unge kom hjem og en annen måtte hentes). Det var nesten «betryggende» at han selv sa det kanskje var bekymringsverdig, så slipper jeg å være den kjipe kona som mener han er sånn uten at han føler det selv. Skal prøve å huske å oppdatere :)

Lykke til :)

Selv om det er viktig at du/dere tar tak i dette raskt, så husk at det også er mye det kan være som ikke er bekymringsverdig. Men fordi det også er noen ting det er viktig å få sjekket tidlig er det viktig at dere får gjort akkurat det. Ta det på høyeste alvor, men ikke kast bort tid på å bekymre dere før det ev. er grunn til det.

En annen ting du kanskje bør ta opp når dere går til legen, det er å spørre legen hvordan det er å kjøre bil når mannen glemmer så fort, om det er noe risiko i det. Ville ikke tatt det opp med mannen din på forhånd, for det spørsmålet kan gjøre at han blir redd for å gå til legen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Lykke til :)

Selv om det er viktig at du/dere tar tak i dette raskt, så husk at det også er mye det kan være som ikke er bekymringsverdig. Men fordi det også er noen ting det er viktig å få sjekket tidlig er det viktig at dere får gjort akkurat det. Ta det på høyeste alvor, men ikke kast bort tid på å bekymre dere før det ev. er grunn til det.

En annen ting du kanskje bør ta opp når dere går til legen, det er å spørre legen hvordan det er å kjøre bil når mannen glemmer så fort, om det er noe risiko i det. Ville ikke tatt det opp med mannen din på forhånd, for det spørsmålet kan gjøre at han blir redd for å gå til legen.

Takk :) 

jeg er ikke sånn voldsomt bekymra, men nok til at jeg tenker han kan dra til legen iløpet av en ukes tid. Heldigvis så virka det som han selv tar det på alvor så da skal jeg minne han på å ta tak i det :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tanken har streifa meg! Men han er jo aldri andre steder enn hjemme, så noe fysisk utro er han ikke. Men utover det kan jeg jo aldri vite 

Hvis han aldri er noe annet sted enn hjemme, og jobber hjemme også, så kan han vel være deprimert? Høres jo fryktelig stusselig ut. 

Anonymkode: 535b5...951

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hvis han aldri er noe annet sted enn hjemme, og jobber hjemme også, så kan han vel være deprimert? Høres jo fryktelig stusselig ut. 

Anonymkode: 535b5...951

Ja jeg vet! Men han er innmari introvert, og jeg har tematisert det mange ganger, men han sier han trives sånn. Han har ingen kompiser her heller, men det har han ikke hatt siden vi møttes for 17 år siden så det er litt «seint» å bli deprimert for det nå. Men jeg har absolutt tatt det opp med han altså. Han sier han får det han trenger av mine venner når vi er på noe sosialt, så må nesten bare stole på det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...