Gå til innhold

Mannen er helt «fjern»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i lange tider irritert meg grønn over at han glemmer alt han sier han skal fikse. Da mener jeg alt. «Gjør dette i morgen» og han glemmer. Alltid. Uten unntak. 

Nå de siste ukene glemmer han iløpet av minutter! Snakket med han på tlf istad på vei til et kurs. Snakka om kurset (igjen) og etter 5 min inn i et annet tema spør han hvilket kurs jeg skal på. Dette var kl 12:45. Jeg kommer hjem, vi spiser middag og klokken 16 spør han «hva var kurset om?». Så dro vi til byen, jeg har sagt 3 ganger at jeg ville finne en kjole på en spesifikk butikk. Han spør hvilken butikk. Fant ikke den kjolen jeg var ute etter og sjekka en annen butikk som fører samme merke (floyd) hvorpå jeg utbryter «åja de har floyd her ja!» og han sier «floyd? Er det denne butikken?» 

Altså si meg, burde han dra til legen? Dette er jo ikke normalt? Eller?

Anonymkode: 07611...bc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg synes faktisk han bør dra til legen. Spesielt siden du merker en markant forverring. Hvis han tillater det, bør du være med ham og forklare hvordan du oppfatter det.

Anonymkode: f7928...1bf

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg synes faktisk han bør dra til legen. Spesielt siden du merker en markant forverring. Hvis han tillater det, bør du være med ham og forklare hvordan du oppfatter det.

Anonymkode: f7928...1bf

Takk for svar! 

jeg har i en ukes tid vært litt sånn «jammen herregud, følg med da» men idag har jeg virkelig stussa på det og syns det virka merkelig. Skal snakke med han skikkelig 

Skrevet

Han er en mann, og var nok i den tomme skuffen sin. Han er ikke interessert i slike detaljer. Snakker du om hans interesser husker han alt. Om du ønsker å få en mann til å være like påkoblet som deg må du finne deg en kvinne å leve med.😉

Anonymkode: c4aac...a89

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Han er en mann, og var nok i den tomme skuffen sin. Han er ikke interessert i slike detaljer. Snakker du om hans interesser husker han alt. Om du ønsker å få en mann til å være like påkoblet som deg må du finne deg en kvinne å leve med.😉

Anonymkode: c4aac...a89

Hvordan får hun en mann til å være påkoblet ved å leve med en kvinne 🤔

Anonymkode: e0ec0...3df

Skrevet

Det kan jo hende han er i en stressende situasjon som gjør at han ikke har plass til triviell informasjon.. 

Kan han bekymre seg over noe? Være overarbeidet? Deprimert?

Uansett fint med en samtale med lege ved endringer. 

Anonymkode: 535b5...951

Skrevet

Du må få han til legen, HI!

Jo før jo heller - ikke utsette det!

Dette kan være alt mulig, fra "bare" stress, til diabetes og tidlig demens, bare for å nevne noe.

Støtter forslaget om at du bør være med ham, slik at du kan forklare hvordan du opplever situasjonen!

Ikke ta sorger på forhånd, men er det noe som trenger behandling, så er det viktig at han kommer i rask behandling slik at situasjonen ikke unødvendig blir forverret.

Anonymkode: 50b59...47e

Skrevet

Han har hjemmekontor, spiller mer kabal enn han jobber og er på ingen måte utslitt 😅 men jeg blir oppriktig bekymra for den psykiske helsen hans når han glemmer absolutt alt. HAN spør meg om noe, jeg svarer, også spør han om det samme etter 5 minutter. Det handler ikke om at han ikke er interessert. Dette over var bare eksempler fra idag. Det har vært sånn i noen uker 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Han har hjemmekontor, spiller mer kabal enn han jobber og er på ingen måte utslitt 😅 men jeg blir oppriktig bekymra for den psykiske helsen hans når han glemmer absolutt alt. HAN spør meg om noe, jeg svarer, også spør han om det samme etter 5 minutter. Det handler ikke om at han ikke er interessert. Dette over var bare eksempler fra idag. Det har vært sånn i noen uker 

Det er en såpass markant endring av adferd og det har nå vart noen uker, så få ham til lege!

Tror jeg ville fått ham til å bestille legetime på nett mens du så på, slik at han ikke glemmer eller "glemmer" det også.

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Sånn har min vært i 20 år, blitt verre og verre med åra da.

Anonymkode: 7ba7a...755

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Sånn har min vært i 20 år, blitt verre og verre med åra da.

Hvor gammel er han? Og glemmer han ting du sa for 5 min siden?

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Det er en såpass markant endring av adferd og det har nå vart noen uker, så få ham til lege!

Tror jeg ville fått ham til å bestille legetime på nett mens du så på, slik at han ikke glemmer eller "glemmer" det også.

Akkurat det ville han nok «glemt». Får ikke bestilt på nett her, men skal sende han mld når de åpner 👌 Han har jo helt panikk for å dra til legen med helt åpenbare problemer, så sånne diffuse plager ville han nok utsatt ja

Skrevet

Hvor gammel er han? Og glemmer han ting du sa for 5 min siden?

Først hører han det ikke. Om han hører jeg sa noe kan han si hæ for så å ikke få det med seg 3 ganger. Ikke verdt bryet egentlig å gjenta for han glemmer det med en gang, om han ikke rekker skrive det på en av sine millioner av gule lapper som er overalt. Han er nesten 50. 

Han husker det han vil da, og hører det han vil. Men det han ikke er interessert i som det meste jeg sier så går det ikke inn. Slitsomt.

Skrevet

Hørtes ut som eksmannen da han var utro. Klarte ikke å tenke med det andre hodet. Funket ikke i det hele tatt på hjemmebane.

Anonymkode: 4cf60...0ba

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Først hører han det ikke. Om han hører jeg sa noe kan han si hæ for så å ikke få det med seg 3 ganger. Ikke verdt bryet egentlig å gjenta for han glemmer det med en gang, om han ikke rekker skrive det på en av sine millioner av gule lapper som er overalt. Han er nesten 50. 

Han husker det han vil da, og hører det han vil. Men det han ikke er interessert i som det meste jeg sier så går det ikke inn. Slitsomt.

Åja, men sånn er ikke min. Han glemmer 90% av det han skal huske. Han glemmer å hente barn på trening, han glemmer foreldremøte, han glemmer at jeg ber han ta med en ting fra kjøkkenet, glemmer ting han skal gjøre på jobb etc… Og sånn har han vært lenge. Men nå har det blitt helt ekstremt. Nesten 50 her og…

Skrevet

Hørtes ut som eksmannen da han var utro. Klarte ikke å tenke med det andre hodet. Funket ikke i det hele tatt på hjemmebane.

Anonymkode: 4cf60...0ba

Tanken har streifa meg! Men han er jo aldri andre steder enn hjemme, så noe fysisk utro er han ikke. Men utover det kan jeg jo aldri vite 

Skrevet

Har du testet ting han lidenskapelig interesserer seg for? Legger merke til at faren min får med seg veldig lite, men blir det snakk om fotball, da er det plutselig null problem å huske eller følge med. 

Anonymkode: d8a0f...d63

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Har du testet ting han lidenskapelig interesserer seg for? Legger merke til at faren min får med seg veldig lite, men blir det snakk om fotball, da er det plutselig null problem å huske eller følge med. 

Anonymkode: d8a0f...d63

Nei, men han har ingenting han brenner for eller liker. At han er glemsk og ikke husker viktige ting som skal skje frem i tid er jeg vant med. Men vi snakker minutter nå…

Skrevet

Poenget er når dette ikke er noe han bruker at det er nytilkommet eller markant verre burde han snakke med legen. Drit i alle som har en mann som har vært sånn i alle år. Dette er nytilkommet og skal sjekkes. Kan være ingenting og kan være mye. Det er på lik linje som hvis du fant en kul i brøstet ditt. 

Fint at du tar tak 👍

Anonymkode: 32f10...535

Skrevet

Skriv det ned så du får se det reelle omfanget av det, og det ikke bare er noe du føler. Gjør det i 14 dager- 1mnd eller så. Så kan du evt vurdere om du skal kontakte fastlegen hans og vise ham det du finner. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Poenget er når dette ikke er noe han bruker at det er nytilkommet eller markant verre burde han snakke med legen. Drit i alle som har en mann som har vært sånn i alle år. Dette er nytilkommet og skal sjekkes. Kan være ingenting og kan være mye. Det er på lik linje som hvis du fant en kul i brøstet ditt. 

Fint at du tar tak 👍

Anonymkode: 32f10...535

Forsåvit godt poeng! Skal følge med en dag eller to til. Spurte han istad om det var sånn at han faktisk glemte eller bare ikke fulgte med, og da ble han ganske rar. Akkurat som han skjønte at dette nok ikke var helt normalt 😕 

Skrevet
LillaGorilla♥♥ skrev (5 minutter siden):

Skriv det ned så du får se det reelle omfanget av det, og det ikke bare er noe du føler. Gjør det i 14 dager- 1mnd eller så. Så kan du evt vurdere om du skal kontakte fastlegen hans og vise ham det du finner. 

Tenker ikke han skal få så lang tid siden det allerede har vedvart noen uker. Men skal notere ned og snakke med han og be han kontakte legen :) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Åja, men sånn er ikke min. Han glemmer 90% av det han skal huske. Han glemmer å hente barn på trening, han glemmer foreldremøte, han glemmer at jeg ber han ta med en ting fra kjøkkenet, glemmer ting han skal gjøre på jobb etc… Og sånn har han vært lenge. Men nå har det blitt helt ekstremt. Nesten 50 her og…

Og han gidder du å være gift med?

Anonymkode: ae6ef...659

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Tenker ikke han skal få så lang tid siden det allerede har vedvart noen uker. Men skal notere ned og snakke med han og be han kontakte legen :) 

Jeg synes ikke du/han bør vente, dette er såpass vesentlig endring og det har allerede vedvart i flere uker. Så få ham til å kontakte lege i morgen. Det kan jo være ventetid hos legen også. Venter dere kan det være han ikke får time før etter nyttår.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hittil er det vel bare du som er blitt krenket fordi du ble korrigert av Hi etter at du først var frekk henne.

Tydelig at du ikke forstår hva HI snakker om og hvor stor endring som har skjedd med hennes mann. Hi har all grunn til å være bekymret for ham. Hadde du forstått det burde du ikke kommet med de svarene du har gjort.

Nå tok han det faktisk opp selv. At han følte han ikke var helt påkoblet. Og at han kjente på et snev av bekymring, så vi har blitt enig om å se det an et par dager også ringe legen om det ikke bedrer seg. Han sa han har slitt med søvnen den siste uka, som jo kan være en naturlig forklaring på hvorfor han er sånn 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...