Gå til innhold

Sliten og utslitt, sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så ufattelig sliten. Har en datter som tidligere i høst var syk i en lengere periode, noe som tok voldsomt på. Nå i ettertid har jeg ikke helt følt at jeg har kommet meg tilbake til normalen. Føler meg sliten,  trøtt, mangel på energi, både på jobb og hjemme. I tillegg har jeg en mann som sliter med en del sykdom som man ikke finner ut av, noe som gjør at han ikke får bidratt med så mye hjemme, i forhold til husarbeid og alt som skal ordnes med unger, o. l.

Har i det siste følt mer og mer på at jeg trenger avkobling og fri for å prøve å komme meg igjen. Kjenner jeg ikke har overskudd til de hjemme, om jeg i tillegg skal være på jobb dagtid.

Har time hos legen på torsdag for å snakke om dette. Vet ikke om sykemelding er det rette, ei heller om dette er rette kriterier for å sykemledes?

Føler jo på en måte at det er for lite grunnlag å sykemledes på, men tenker at jeg fort kan gå på en hardere smell senere om jeg presser meg.

Er jo tross alt bare i midten av 30åra,  og burde kanskje tåle mer.

Anonymkode: b39e7...589

Skrevet

Det er ikke løsningen på problemene dine, men det kan være en god mulighet til å hente deg inn igjen! 

Snakk med legen, forklar situasjonen og hør hva hn sier! Jeg trengte en pause pga altfor store påkjenninger over tid. Det var sykdom i nær familie samtidig med pågående samlivsbrudd og et barn som ble utsatt for grov mobbing, psykisk og fysisk. Jeg ble hasteoperert pga sprekt blindtarm og familiemedlemmet døde kort tid etter. Jeg fikk ikke puste _noen_ sted... Jeg dro til legen og sa jeg trengte en timeout. Og når jeg hadde fått tilbake litt krefter startet jeg behandling hos dps for å ta tak i de virkelige problemene. Dra til legen, og finn ut av det! Lykke til! :)

Anonymkode: 17581...f7b

Skrevet

Be om 1-2 uker og se om det hjelper. Hvis ikke er du nok allerede utbrent og bør få en lengre sykemelding. Jeg ventet for lenge og gikk på en skikkelig smell og har vært sykemeldt i snart 1 år nå (holder på å trappe opp).

Anonymkode: 60fe4...dea

Skrevet

Ja, jeg tror du bør prøve det. 

Også må dere se på løsninger som hjelper på det lengre perspektivet. Vaskehjelp? Matkasse? 

Du må få ned totalbelastningen

Anonymkode: 3864e...884

Skrevet

Jeg kan relatere, ble sykmeldt i sommer grunnet høyt press over lang tid og mye som raknet på en gang. En av situasjonene var knyter til arbeidsplassen. 

Noe som er viktig å tenke gjennom er hvor du skal med dette. Lengre fravær kan være svært uheldig, men kortere fravær hvor en bruker fristilt tid til å gjøre nødvendige endringer for en hverdagen fremover du vet du kan stå i er veldig nyttig. For min del handlet denne tiden om å sortere ansvar. Jeg har som veldig mange andre damer litt lett for å ta innover ansvar som ikke er mitt. 

Hvis du bruker denne tiden på å sortere, få på plass gode rutiner og vaner, da tror jeg for en del det kan være helt riktig. 

Anonymkode: 94a06...b83

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kan relatere, ble sykmeldt i sommer grunnet høyt press over lang tid og mye som raknet på en gang. En av situasjonene var knyter til arbeidsplassen. 

Noe som er viktig å tenke gjennom er hvor du skal med dette. Lengre fravær kan være svært uheldig, men kortere fravær hvor en bruker fristilt tid til å gjøre nødvendige endringer for en hverdagen fremover du vet du kan stå i er veldig nyttig. For min del handlet denne tiden om å sortere ansvar. Jeg har som veldig mange andre damer litt lett for å ta innover ansvar som ikke er mitt. 

Hvis du bruker denne tiden på å sortere, få på plass gode rutiner og vaner, da tror jeg for en del det kan være helt riktig. 

Knyter=knyttet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...