Gå til innhold

Folk som deler for mye for fort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du det er slitsomt?

Jeg synes det.

Feks: en mamma jeg aldri har møtt før. Kommer i prat. Hun forteller om bruddet med eksen og om alvorlig psykisk sykdom hos ene barnet

Feks: en mamma som etter et glass vin på mammakveld med mødre hun nesten ikke har kontakt med, forteller om at hun og mannen har bodd på foreldrehjem og blitt observert av barnevernet i 6 uker- 2 ganger.

Feks: en mamma du aldri har møtt og per dags dato ikke vet navnet på som forteller åpent om at de bor på hemmelig adresse og hvorfor. 

Jeg synes helt ærlig at det er vanskelig å forholde meg til sånne. Forstår at de ikke har så mange venner å dele med, men forstår ikke at de deler før de kjenner noen litt bedre

Anonymkode: a748e...097

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes de fleste av disse høres slitsomme ut. Men hun som bor på hemmelig adresse, det kan hende hun er taktisk, fordi hvis foreldrene til barnas venner vet at de må bo på hemmelig adresse, er det nok større sannsynlighet for at de tenker seg om rundt deling av "uskyldige" bilder i some.

Anonymkode: 7cd4c...086

Skrevet

De eksemplene var ganske ekstreme.

Jeg deler ganske mye selv, men hadde absolutt ikke delt så personlige ting så tidlig.

Anonymkode: 0fcfc...fc8

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er slitsomt. Folk er forskjellige, og det koster meg ikke mye å jatte med. 

Anonymkode: a19b0...fd4

Skrevet

Det skal en del til før jeg synes det blir for mye. Det er verre med folk som ikke deler noenting, de er slitsomme. 

Skrevet

Akkurat de tilfellene der blir litt for ekstreme og veldig selvsentrerte. Jeg kan fint dele fort, men mer overfladisk. «Er skilt, flytta ut da og da, sliter litt på jobb» men aldri i nærheten av det du beskriver her. Det er sånne ting jeg deler med min aller beste venn og kun henne 

Anonymkode: 1cb57...435

Skrevet

Hun med hemmelig add skjønner jeg, for av ulike grunner bør enkelte vite om dette. Ulike grunner til hemmelig add, men for noen grunner må ed i barnet omkrets være litt kritiske til hvs de sier og deler. Slikt var enklere før i tiden når det ikke var så lett å dele ett uskyldig bilde på sosiale media som det er idag. 
Vi hadde en nabogutt når ungene var små som bodde på hemmelig add. Vi fikk vite hvorfor både pga at vi var naboer og ungene våre lekte sammen. Det var såpass at jeg tittet ut vindu hver gang gutten skulle hjem om det var biler i gårdsplassen deres, om det var det så ringte jeg mor og sjekket. Faren fant de etter noen år og de ble flyttet dagen etter. 

Anonymkode: ed943...6c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hun med hemmelig add skjønner jeg, for av ulike grunner bør enkelte vite om dette. Ulike grunner til hemmelig add, men for noen grunner må ed i barnet omkrets være litt kritiske til hvs de sier og deler. Slikt var enklere før i tiden når det ikke var så lett å dele ett uskyldig bilde på sosiale media som det er idag. 
Vi hadde en nabogutt når ungene var små som bodde på hemmelig add. Vi fikk vite hvorfor både pga at vi var naboer og ungene våre lekte sammen. Det var såpass at jeg tittet ut vindu hver gang gutten skulle hjem om det var biler i gårdsplassen deres, om det var det så ringte jeg mor og sjekket. Faren fant de etter noen år og de ble flyttet dagen etter. 

Barnet hennes er 10 år yngre enn mitt barn, så vi skal ikke ha noe med hverandre å gjøre noen gang. Traff henne bare tilfeldig på et arrangement. Ved popcornmaskinen

Anonymkode: a748e...097

Skrevet

Ja, det blir litt intenst. Jeg er også en som nok deler litt for mye til litt for mange, men på ingen måte på det nivået du nevner altså. I mitt tilfelle ønsker jeg ikke å dele så mye, men det ramler ut der og da og så angrer jeg etterpå. Jeg skal utredes for adhd, og dette er visst et av tegnene på mulig adhd (manglende impulskontroll på hva man sier).

Anonymkode: 7fe0d...71d

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Tenk så opprivende for den lille familien, bryte opp og forsvinne fra alt kjent på dagen. Alt for at en syk person har fått oppheng på dem. 

Anonymkode: 4b0dc...f03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...