Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #1 Skrevet 21. november 2022 Dere som lager julekalender til barna deres - henger dere den opp 1. desember eller noen dager før slik at de kan gå og glede seg? Alt man skal lure på😅 Anonymkode: 5d8f0...0e3
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #2 Skrevet 21. november 2022 Vi har de oppe nå, men det mest riktige er kanskje at de kommer opp natt til 1.12 Anonymkode: 048fd...5ee
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #3 Skrevet 21. november 2022 Kvelden før. Den tar mye plass 😄så det holder. Anonymkode: e9ee4...eb5
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #4 Skrevet 21. november 2022 Den henges opp sent på kvelden før 1. desember. Anonymkode: e93d2...022
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #5 Skrevet 21. november 2022 To ting. Barn med pakkekalender er bortskjemt, det er en uting! Den henges opp kvelden før. Anonymkode: 991e3...c20
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #6 Skrevet 21. november 2022 Den henges opp noen dager før, og fylles opp med gaver natt til 1.desember. Men sånn rent praktisk sett fylles den opp når de er ute av huset en gang siste dagen i november Anonymkode: 3dba1...a23
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #7 Skrevet 21. november 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): To ting. Barn med pakkekalender er bortskjemt, det er en uting! Den henges opp kvelden før. Anonymkode: 991e3...c20 Hvorfor er de mer bortskjemt enn de som får f.eks en legokalender? Prisen er den samme, eller faktisk litt billigere for pakkekalenderen.... Anonymkode: 3dba1...a23
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #8 Skrevet 21. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): To ting. Barn med pakkekalender er bortskjemt, det er en uting! Den henges opp kvelden før. Anonymkode: 991e3...c20 Du er dørgende kjedelig. Og det unner jeg ingen å ha til mor. Anonymkode: e9ee4...eb5
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #9 Skrevet 21. november 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du er dørgende kjedelig. Og det unner jeg ingen å ha til mor. Anonymkode: e9ee4...eb5 Vet ikke om barna er enige i det, gitt. Anonymkode: 991e3...c20
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #10 Skrevet 21. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): To ting. Barn med pakkekalender er bortskjemt, det er en uting! Den henges opp kvelden før. Anonymkode: 991e3...c20 Helt enig med deg. Pakkekalender er en uting og det er ikke en slik kalender jeg har. Men ingen her har nevnt pakkekalender så hvorfor kommenterer du det? hi Anonymkode: 5d8f0...0e3
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 21. november 2022 #11 Skrevet 21. november 2022 Gavene blir pakket inn og lagt i hver sin kurv senest kvelden før første dag i desember. Hyggelig tradisjon som gutta fortsatt setter pris på😊.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #12 Skrevet 21. november 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): To ting. Barn med pakkekalender er bortskjemt, det er en uting! Den henges opp kvelden før. Anonymkode: 991e3...c20 I vår pakkekalender er det mange aktiviteter som vi ville ha gjort i desember likevel. Er også ting de trenger(sokker, truser, ny tannbørste/tannkrem) Henges opp kvelden før etter at barna har lagt seg Anonymkode: 483e9...f56
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #13 Skrevet 21. november 2022 Natt til 1. desember Anonymkode: 0a8e2...f44
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #14 Skrevet 21. november 2022 Kjipe folk som skal rakke ned på pakke kalender. Anonymkode: 048fd...5ee
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #15 Skrevet 21. november 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): To ting. Barn med pakkekalender er bortskjemt, det er en uting! Den henges opp kvelden før. Anonymkode: 991e3...c20 😂😂😂 Bra du kan reglene da i alle fall Vi henger opp når barnet har lagt seg. Jeg sitter gjerne oppe og pakker inn de siste gavene og hører på julemusikk. Kjempekoselig og en skikkelig start på jula for min del. Anonymkode: 42ba3...e57
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #16 Skrevet 21. november 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): 😂😂😂 Bra du kan reglene da i alle fall Vi henger opp når barnet har lagt seg. Jeg sitter gjerne oppe og pakker inn de siste gavene og hører på julemusikk. Kjempekoselig og en skikkelig start på jula for min del. Anonymkode: 42ba3...e57 Kvelden før 1.12 da - enig med skeptikeren der 😄 Anonymkode: 42ba3...e57
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #17 Skrevet 21. november 2022 Natt til 1.desember. Anonymkode: 08c60...8df
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #18 Skrevet 21. november 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): To ting. Barn med pakkekalender er bortskjemt, det er en uting! Den henges opp kvelden før. Anonymkode: 991e3...c20 Woho, da får du fnatt av meg, mine barn får BÅDE legokalender og pakkekalender. Legokalenderen er i pakke 1, så de henges opp kvelden før 1. desember. Anonymkode: 9299b...159
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #19 Skrevet 21. november 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): To ting. Barn med pakkekalender er bortskjemt, det er en uting! Den henges opp kvelden før. Anonymkode: 991e3...c20 Haha Du ass. Anonymkode: d7f8d...601
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #20 Skrevet 21. november 2022 Jeg hang de opp på fredsg, det er ikke normalt for å si det slik. Mormor kom med to baljer de lå i, siden plassen her ikke er enorn hang jeg de opp for da kunne en kalender gå i retur til mormor og en til en svigersønn. Da var dunkene på gulvet borte. Holder med slle posene julegavene nå er i. Normaltsett så blir de hengt opp en dag eller to før 1des. Anonymkode: 4c653...a35
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #21 Skrevet 21. november 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hvorfor er de mer bortskjemt enn de som får f.eks en legokalender? Prisen er den samme, eller faktisk litt billigere for pakkekalenderen.... Anonymkode: 3dba1...a23 Om du bruker under 10kr per dag er pakkekalender billigere. Fortell meg gjerne hva du har i gavekalender som koster under 10kr/dagen? Jeg gir hverken pakkekalender ELLER Lego-kalender til mine barn. De får en sjokoladekalender på deling. Så 12 sjokolader hver (altså annenhver dag hver). De får også totalt 4 julegaver hver i jula (til sammen fra alle de får gave fra som jeg vet om, det kan jo hende det kommer en gave eller to jeg ikke vet om). Inkludert gaven fra oss foreldrene. Prøver å få ned mengde av pakker i desember (og ellers i året også). Mindre materialisme, mindre ting, mindre kjøping, bedre for miljøet og ikke minst bedre for personligheten. Da jeg har liten fikk jeg VELDIG mange pakker til jul, og pakkekalender. Og jeg var nok ganske bortskjemt og utakknemlig… Hatet også at jeg måtte feike at jeg ble glad for og likte mange av gavene jeg fikk for at ikke familien skulle bli lei seg. Anonymkode: 30c8d...779
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #22 Skrevet 21. november 2022 Jeg synes det er koselig med pakkekalender, hadde det selv når jeg var liten 😊 . Elsker å lage pakkekalender til jenta mi. Prisen er sikkert dyrere enn en ferdig kalender. Men mange av tingene hadde hun fått uansett som, julegenser, nisseklær, sokker, julepysj, forkle, kjevle, godteri på 3 lørdager, popcorn/chips på 3 fredager, biletter til jul i kongeparken. Dette er 13 ting hun hadde fått uansett, men hun elsker å få ting pakket inn, samme hva det er egentlig, hun blir glad uansett. De 11 siste tingene er litt mer unødvendige, men morsomme ting som som badebombe, sprettball, spinner, jojo, prompepute, slim, og sånne ting. Prisen på disse småtingene er ca 300 kr. Så jeg synes det er en helt grei pris 🙂. Anonymkode: 75cf3...cf3
Anonym bruker Skrevet 22. november 2022 #23 Skrevet 22. november 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Om du bruker under 10kr per dag er pakkekalender billigere. Fortell meg gjerne hva du har i gavekalender som koster under 10kr/dagen? Jeg gir hverken pakkekalender ELLER Lego-kalender til mine barn. De får en sjokoladekalender på deling. Så 12 sjokolader hver (altså annenhver dag hver). De får også totalt 4 julegaver hver i jula (til sammen fra alle de får gave fra som jeg vet om, det kan jo hende det kommer en gave eller to jeg ikke vet om). Inkludert gaven fra oss foreldrene. Prøver å få ned mengde av pakker i desember (og ellers i året også). Mindre materialisme, mindre ting, mindre kjøping, bedre for miljøet og ikke minst bedre for personligheten. Da jeg har liten fikk jeg VELDIG mange pakker til jul, og pakkekalender. Og jeg var nok ganske bortskjemt og utakknemlig… Hatet også at jeg måtte feike at jeg ble glad for og likte mange av gavene jeg fikk for at ikke familien skulle bli lei seg. Anonymkode: 30c8d...779 Jeg klarer liksom ikke å se hvorfor det du beskriver skal være noe bedre enn noe annet. Mine barn får både pakkekalender og det ligger mange gaver under treet. Men de får lite gjennom resten av året, og de maser ikke om ting heller. Den ene av dem har hatt fast tradisjon med å spare lommepenger for å kjøpe julegaver til barneavdelingen på sykehuset Så jeg tviler på at det er skadelig om det spanderes litt ekstra til jul - hvis man har muligheten til det Anonymkode: 42ba3...e57
Anonym bruker Skrevet 22. november 2022 #24 Skrevet 22. november 2022 Jeg hang opp kalenderen i går. Her får de pakkekalender, og ungene sitrer av spenning når de går og ser på den! vi pynter juletreet på lørdag! Elsker tida før jul! Anonymkode: 8764d...a8f
Ekspatt Skrevet 22. november 2022 #25 Skrevet 22. november 2022 Etter leggetid natt til 1. desember, selvfølgelig. På samme måte som at jeg ikke pynter til nasjonaldag rundt 5. mai.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå