Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #1 Skrevet 20. november 2022 Hvorfor tok du det og hvilken effekt hadde det? Anonymkode: 83ecf...83f
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #2 Skrevet 21. november 2022 Overgangsalder. Må jo da ha hormonspiral også da. Eller ta piller. For det er jo to hormoner som tuller. Det funker som tusan. Ikke en eneste hetetokt. Nytt liv, jeg var sterkt plaget. Anonymkode: 9045f...125
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #3 Skrevet 21. november 2022 Du må slett ikke ha piller eller spiral i tillegg, jeg har ikke det. Fikk det pga overgangsalder. Hjalp veldig godt på hetetokter, søvnbesvær og sånt krøll. Anonymkode: 1055e...18e
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #4 Skrevet 21. november 2022 Jeg har ikke østrogenplaster, men spray. Får også testosteron jeg tar daglig, i liten dose selvsagt. Fjernet eggstokker og eggledere forebyggende da jeg var 32 år, så får hormonbehandling for å unngå overgangsalder. Anonymkode: b037b...5df
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #5 Skrevet 21. november 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Du må slett ikke ha piller eller spiral i tillegg, jeg har ikke det. Fikk det pga overgangsalder. Hjalp veldig godt på hetetokter, søvnbesvær og sånt krøll. Anonymkode: 1055e...18e Det er i tilfelle en kunstfelt fra fastlegen din. Med mindre du er hysterektomert (dvs fjernet livmoren din) bør du ha gestagen for beskyttelse av endometriet (livmorslimhinnen) din. Ellers kan du utvikle celleforandringer i livmoren og i verste fall livmorkreft! Anonymkode: a59fc...e51
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #6 Skrevet 21. november 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Du må slett ikke ha piller eller spiral i tillegg, jeg har ikke det. Fikk det pga overgangsalder. Hjalp veldig godt på hetetokter, søvnbesvær og sånt krøll. Anonymkode: 1055e...18e Selvsagt ikke. Men man bør. Bare østrogen uten gestagen øker risiko for hjerte og karsykdom i tillegg kreft. Rart du bare får østrogen. Ville tatt det opp med legen. Anonymkode: 9045f...125
Anonym bruker Skrevet 22. november 2022 #7 Skrevet 22. november 2022 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Overgangsalder. Må jo da ha hormonspiral også da. Eller ta piller. For det er jo to hormoner som tuller. Det funker som tusan. Ikke en eneste hetetokt. Nytt liv, jeg var sterkt plaget. Anonymkode: 9045f...125 Hjalp det og på søvn, lite energi og nedstemthet? Eller du hadde gjerne ikke det, Anonymkode: 83ecf...83f
Anonym bruker Skrevet 22. november 2022 #8 Skrevet 22. november 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hjalp det og på søvn, lite energi og nedstemthet? Eller du hadde gjerne ikke det, Anonymkode: 83ecf...83f Ja. Det funka. Ble helt som før igjen. Verste var jo natta, sov vanvittig dårlig. Anonymkode: 9045f...125
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå