Gå til innhold

Hva er poenget med hybrid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har i tillegg en veldig liten drivstofftank. Og kjører man i 100 kmt bruker man jo kun bensin. Hvorfor ikke bare kjøpe en ren el-bil eller en vanlig bil som går på bensin eller diesel? 

Anonymkode: 8f5c1...e0e

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

De har i tillegg en veldig liten drivstofftank. Og kjører man i 100 kmt bruker man jo kun bensin. Hvorfor ikke bare kjøpe en ren el-bil eller en vanlig bil som går på bensin eller diesel? 

Vet ikke. Lurer på der samme

Anonymkode: 936d6...afe

Skrevet

Det er mange som ikke kjører i 100-soner til vanlig. Noen kan kjøre elektrisk til jobb, men supplere med bensin på lengre turer. For noen kan steget rett på elbil være preget av rekkeviddeangst, og det kan derfor være et alternativ til det.

Skrevet

Det er ikke overalt det er mulig å lade. Vi har hytte et sted der bilen blir stående en uke i kulda mil fra folk.

Anonymkode: 13692...f56

Skrevet

Vi har en plug-in hybrid. I hverdagen kjører vi nesten utelukkende på el. Vi har vel tanket 1 full tank per halvår på hverdagskjøring. Vi har stort sett Norgesferier. Da kjører vi både til hytten, mitt hjemsted og mannens hjemsted. Da er  det greit med forbrenningsmotor. Til vårt bruk er hybriden super. Eneste kjipe er at vi til tross for 97% kjøring på el betaler vi full pris i bomringen. 

Anonymkode: ef75d...9bb

Skrevet

De bruker som regel mye mindre bensin enn bensinbiler, så selv om man kjører på bensin er det en del å spare. 

Skrevet

Vi har hybrid som vi bruker i hverdagen. Kjøring til jobb, barnehage og skole. Kjører nesten utelukkende på strøm. Kan kjøre ca 4 mil på strøm, og det rekker for vårt bruk. Bensin på lengre turer 

Vi fyller bensin noen få ganger i halvåret.. 

Anonymkode: cff6e...87c

Skrevet

En annen fordel med hybrid fremfor ren bensinbil er at den bruker mye mindre drivstoff når den står på tomgang. Fordi alt av oppvarming (og avkjøling om sommeren) går på strøm så går motoren bare en 5 minutter hver time om sommeren, 5 minutter hver halvtime om vinteren.

Anonymkode: da0c3...720

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg bodde ganske kort fra arbeidsplassen min når bilen ble kjøpt. Den brukte sjeldent drivstoff på vei til jobben, kun når jeg akselerte. Nå kjører jeg inn til Oslo fra tid til annen, og ligger jeg greit i fartsgrensa så kobler den innimellom inn strøm slik at jeg enten kjører helt på strøm eller 50/50

Anonymkode: 194ae...fbd

Skrevet

Her er det 1 km med 80 sone til jobb, ellers 40-60.

Ikke ut på motorveien hverken når jeg skal handle eller kjøre til fritidsaktiviteter 

Men kjører til fjellet jevnlig, uten lademulighet.

Anonymkode: fd3b6...d39

Skrevet

Vi har en hybrid.
Den gamle bilen av samme merke og modell brukte 0,8 l pr. mil, hybriden bruker 0,5.

Det fine med denne bilen i forhold til ren bensin bil er at den bruker batteriet når vi akselerer slik at den er mye raskere da.

Vi vurderte en ren elbil, men eldste er 15, og skal snart begynne å øvelseskjøre, og da ønsker vi en bil med manuelt gir  slik at han skal lære seg å bruke det. Fins ikke elbiler med manuelt gir.

Anonymkode: c6651...1a3

Skrevet

Vi har plugin hybrid. Kan kjøre i både 80 km/t og 100 km/t på el? 

Anonymkode: 6f56f...3ee

Skrevet

Min søster kjøpte hybrid kun pga st vi ikke får lada på hytta. Det er ladestssjon ikke så langt unna, men når vi hørte naboene klage over at de måtte stå timesvis i ladekø så ble elektrisk helt utelukket. De kjører frem og tilbake på jobb når de er på hytta og legge inn lange svbrekk for lading blir ikke mulig med fler små barn som har sine aktiviteter også. 

Vi kan ikke ha elbil her vi bor, så om vi må kjøpe ny bil blir det hybrid. Vi har ingen lademulighet hjemme, borettslag osv. Så det betyr vi hadde vært avhengi av ladestasjoner og der har vi ikke tid til å bruke endel tid. Eller det er ene datter som kjører bil og hun er ikke helt frisk, så bruke den lille energien hun har til å sitte i bilen for å lade er uaktuelt. Samtidig upraktisk når vi er på hytta. Hun har nå svigermor som hybrid bil nå (hu fikk ikke lov å kjøre med sønnens bil idag morres, hun mente det var for dårlige dekker på den) Den går helt fint for om den går tom for strøm så kan hu bruke bensin, mindre energityv for henne å fylle bensin enn å sitte i en bil og lade. Jada, noen sier det er avslappende og en kan gjøre litt ting samtidig, men fungerer ikke slikt for de som ikke har nok energi til dagen engang. Naboen hadde elbil, men den ble byttet ut når han regnet ut hvor mye tid han brukte på å sitte i bilen for å lade i løpet av en uke. Han ble veldig overraskende hvor mye tid han brukte på det. Han skjønte hvorfor kjærrings sa hanvsr lite hjemme. 

Anonymkode: 2c265...721

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...