Gå til innhold

Vinterjakke-trøbbel for ungdomsskolejente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tipper på at det er frykt for å velge feil som ligger bak. Trist, siden hun tidligere har gitt blaffen i hva andre sier. Nå er det plutselig alt som betyr noe.. 

Ingen jakker er aktuelle. Og nå MÅ hun ha en vinterjakke! Jeg gidder ikke kjøpe en jakke som ikke blir brukt.

Andre med ungdommer som er vanskelige på dette området? 

Anonymkode: 1173f...b91

Fortsetter under...

Skrevet

Min 16 åring bryr seg lite om hva andre synes heldigvis. Jakka i merke Twentyfour passer fra i fjor og hun var kjempe glad for det. Hun likte den så godt☺️😅k

Det er vanskelig det der. Husker jeg var sånn selv🙈

Anonymkode: a5e1a...6b8

Skrevet

Har hun en bestevenninne som hun kan få lik jakke som? Det er lett for oss å blåse av slike problemstillinger, men det er ikke lett å være ung og trenge å passe inn. Be henne se på de andre i klassen, hva har de?

Anonymkode: 12f27...25b

Skrevet

En puffer jakke er vel ganske safe, veldig mange ungdommer har det.

Min 14 åring har denne fra Bik Bok, men hun er bare 165 cm så den blir litt lenger enn på modellen.

https://bikbok.com/no/p/ebba-pufferjakke-svart-yttertoy-jakker-dame/7337604_F990

Det er jo ikke en teknisk jakke, og ikke varm nok når vi skal på fjellet. Men til og fra skolen fungerer den supert.

Du får puffer jakker til flere tusen kroner også da, så det går an å kjøpe en dyr modell.

Anonymkode: 1ed96...f77

Skrevet

La henne fryse til hun er villig til å bruke jakke.

Anonymkode: aecc8...206

Skrevet

Sånn er det her også bare at hun ønsker seg en veldig dyr jakke

Anonymkode: 7019a...76c

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

La henne fryse til hun er villig til å bruke jakke.

Mange av oss liker ungene våre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Mange av oss liker ungene våre. 

Ja. Tror du ikke jeg gjør det? Så lenge hun har mulighet til å få ny jakke hvis hun bare sier hva hun vil ha og kanskje også mulighet til å låne en gammel jakke av mor eller far om det "plutselig" blir kaldt en dag, er det ikke synd på en jente om hun fryser litt. Barn og unge (og sansynlig vis en del voksne også) trenger å lære at de bør forberede seg litt på fremtiden, at de må ta noen sjanser og tåle at ikke alt er perfekt.

Skrevet

Min på 16 har også pufferjakke, likner veldig på Bik-Bok sin.

Anonymkode: f39ee...51b

Skrevet

Alt etter hvor i landet du bor, men her jeg bor er det ofte surt og kaldt. Så vi gikk for en jakke som kan brukes i all slags vær( regn, sludd, snø, storm osv). 
kostet litt, men trenger til gjengjeld bare 1 jakke og kan ha den noen år. 
sjekk ut sportoutlet f eks , bra jakker med god vannsøyle

Anonymkode: 77319...d41

Skrevet

Kjøp en billig nøytral jakke frem til hun vet hva hun vil ha. Hun går neppe ut døra uten jakke i minusgrader. Jeg kjøpte en sort boblejakke til min jente, litt tynnere variant da, fordi hun dessverre bryr seg mer om hun ser tjukk ut enn hva andre går med. 

Evt når jeg tenker meg om  ser mange ungdommer i joggesko og hettegenser hele vinteren. Det er en fase. Jeg var blåfrossen på lårene etter å ha brukt stramme miss sixty bukser på vinteren i min ungdom. Jeg lever😊

Anonymkode: 9a695...4ca

Skrevet

Hun kan jo bare vente. Blir det kaldt nok ordner det seg selv.

Annonse

Skrevet

Da kan hun jo bare gå å fryse. Hadde ikke giddet å bruke tid på slike ting. 

Anonymkode: 9053d...814

Skrevet

Her var det north face hun ville ha, uten å få, i fjor. I år er det Vero moda som hun har fått.

Anonymkode: c7a2f...3f7

Skrevet

Her er det kjempevanskelig å passe inn… eller de føler det. Men den pufferjakka fra Bik Bok er vist godtatt av monsterjentene. Jeg ble overlykkelig når det var så billig jakke som skulle til. Har å Swims jakke til veldig kalde dager . Grusomt at de skal bry seg så veldig :(    

Anonymkode: 3ef82...770

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Her var det north face hun ville ha, uten å få, i fjor. I år er det Vero moda som hun har fått.

North face pufferjakke er kjempedyrt, og ettersom jeg forsto ble de utsolgt også så de var litt vanskelig å få tak i.

Men det er slett ikke alle som har råd til North face, og pufferjakker har de nå i alle billigmerkene, det er helt greit på ungdomsskolen her ihvertfall. Litt vittig da, at nesten alle sammen går i sånne litt korte store boblejakker, men er det det som er in så er det det som er in ;)

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

North face pufferjakke er kjempedyrt, og ettersom jeg forsto ble de utsolgt også så de var litt vanskelig å få tak i.

Men det er slett ikke alle som har råd til North face, og pufferjakker har de nå i alle billigmerkene, det er helt greit på ungdomsskolen her ihvertfall. Litt vittig da, at nesten alle sammen går i sånne litt korte store boblejakker, men er det det som er in så er det det som er in ;)

Det er alt for dyrt til at jeg har råd til det i alle fall, så jeg kjøpte det ikke.

Men i år er det denne som er populær:

https://nelly.com/no/produkt/vero-moda-vmuppsala-short-jacket-noos_239353-6063/?gclid=Cj0KCQiA4OybBhCzARIsAIcfn9m_eS4xVUJUVKsthkPbR1IbMBrGE399Iq2VWEZpsEhS6LgqX7OydRgaAp5rEALw_wcB#fo_c=663&fo_k=b70ad52ee9d7d0836debc8a677dac9c4&fo_s=gplano

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips!

Det er visst krise med boblejakker med slike «bilringer» på. Og det er jo det eneste vi ser i butikken. Hun mener - i likhet med det en over her sier - at hun ser tjukk ut i det. Det er nok noen som har kommet med kommentarer til henne tidligere år.

Det skjer så ofte - hun ønsker seg klær, eller kjøper sel. Kjempefornøyd! Så bruker hun det 1 dag på skolen, og nekter å bruke det igjen. Og jeg er så lei av å bruke masse penger på ting som ikke blir brukt. 

Hvor ble det av den trygge jenta mi, som syns hun var helt super som hun er?

Vi jobber med selvfølelse og selvtillit hjemme, men det eneste som betyr noe for tiden er hva andre sier

Skal sjekke ut lenkene dere har delt 😊

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det var ønske til datteren min. Heldigvis er det helt ok for henne å handle brukt, så vi fant en på Tise til en brøkdel av prisen.

Anonymkode: 0c047...56a

Skrevet

Vi har ordnet det ved at jentene får penger av oss, sifo-sats, og kjøper alle klær selv. Om de vil ha en dyr jakke må de spare en stund, men om de er økonomiske kan de bruke penger på andre ting. Vi har hatt avtalen siden de begynt på ungdomsskolen og det har løst alle klesproblemer.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi har ordnet det ved at jentene får penger av oss, sifo-sats, og kjøper alle klær selv. Om de vil ha en dyr jakke må de spare en stund, men om de er økonomiske kan de bruke penger på andre ting. Vi har hatt avtalen siden de begynt på ungdomsskolen og det har løst alle klesproblemer.

Det er ikke pengene som er problemet her. Hun bare liner ingen jakker. Hun har fått dra på shopping selv i flere runder for å finne jakke, men ingenting passer

Men ellers en veldig god ordning du presenterer 😊

HI

Skrevet

Bergans og Peak Performance funker fint for begge mine i ungdomsskolen 

Anonymkode: cb644...6a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...