Gå til innhold

Kjøpe gaver for andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper dere julegaver for andre? Dvs. velger ut og kjøper? Jeg kan godt besørge gaver for slektninger, men oftere og oftere blir jeg bedt om å velge ut også, noe jeg ikke har lyst til. Hos oss i nærmeste familie er ikke julegaver viktig. Vi setter mye mer pris på at andre har tenkt på oss. Det trenger ikke koste noe, et kort med noen ord er mer enn nok. Da blir det feil med en sum på konto der jeg blir bedt om å kjøpe noe og brorparten av gavene til ungene under treet er kjøpt av meg. 
Slektninger vet at vi synes dette. Alt av gaver settes pris på så de trenger ikke være redd for hva de gir og de trenger ikke bruke lang tid å velg ut. De har selv aldri fått kritikk for gavene de har kjøpt, men de blir skremt av venner de har der barnebarna blir sure og fra media med alle artiklene om køer for å bytte og hva som er bra gaver. 

Hvordan gjør dere det? Velger dere gaver for slektninger eller velger disse gavene de skal gi bort selv?  

Anonymkode: d44a9...2b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine svigerforeldre gar aldri kjøpt en gave, hverken til jul, bursdag, bryllupet vårt eller konfirmasjonen til ungene. Det har vi måttet ordne selv. De blir også fornærmet om ikke "deres gave" skiller seg ut på gavekortet slik at de fremstår godt. Det er lenge siden vi sluttet å legge vekt på det. 

Anonymkode: 27c2d...593

Skrevet

Gjør meg ingenting å handle for svigerfar som bor på sykehjemmet, alle andre får handle selv.

Anonymkode: 34cef...cbf

Skrevet

Jeg handler for farmor fordi hun er selektivt for dårlig til å gjøre det selv . At jeg får penger av «alle andre» med beskjed om å ordne er en uting syns jeg. 

Anonymkode: a1836...319

Skrevet

Jeg handler gjerne for de i familien som er for gamle til å styre med det, men jeg sørger for at de er delaktige ved å ringe eller snappe og spørre om de vil gi bort blå bukse eller rød bukse, termos eller hodelykt osv. Da blir det litt mer fra dem og de vet hva som ligger under treet. 

Skrevet

Jada, her må vi bruke tid på å handle gaver til barna fra halve slekta. Hvor mye omtanke er det i å vipse foreldrene penger og overlate hele julestria til dem? Er en uting, synes jeg. Vi har friske foreldre med all tid i verden, se burde kunne handle selv.

Anonymkode: 0720f...b8d

Skrevet

Jeg liker å få penger til å handle gaver til ungene. Der er jo jeg som vet best hva de trenger og hva de ønsker seg. Blir mye ræl når gamle tanter drar på shopping selv.

Anonymkode: 43eb1...f3e

Skrevet

Det er noen som ønsker at jeg ordner gaver til barna for dem, for de "får ikke til" å bestille på nett. Og kanskje jeg bare kan pakke inn, da? For det er jo fort gjort, sant? Så sitter de der da, og vet ingenting om hva ungene egentlig får fra dem, og jeg har fått dobbelt så mye å gjøre.

Anonymkode: fc59b...238

Skrevet

I fjor tror jeg at jeg ordnet julegaver fra hele slekta med unntak av søstra mi. Er noe stort tull, så i år har jeg gitt klar beskjed om at de får ordne det selv. Fordelen med fjoråret, var at ungene kun fikk ting de ønsket seg kg ikke alt mulig tull. Men det får heller være. Når du har fire barn, er det en stor jobb å velge ut gaver, handle og pakke inn fra alle samme i tillegg til de noen og tjue gavene jeg må ordne til andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...