Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #1 Skrevet 20. november 2022 Hvilken diagnose ble satt? Anonymkode: e94e1...652
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #2 Skrevet 20. november 2022 Jeg ble diagnosert med depresjon og helseangst. Hadde symptomer som hjertebank, brystsmerter,tung pust og besvimelse. Jeg døde nesten, var en medfødt hjertefeil. Måtte gjennom en stor operasjon. Endte desverre opp med en permanent skade på hjertet som kunne vært unngått hvis jeg hadde blitt operert tidligere. Anonymkode: 38396...1ab
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #3 Skrevet 20. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg ble diagnosert med depresjon og helseangst. Hadde symptomer som hjertebank, brystsmerter,tung pust og besvimelse. Jeg døde nesten, var en medfødt hjertefeil. Måtte gjennom en stor operasjon. Endte desverre opp med en permanent skade på hjertet som kunne vært unngått hvis jeg hadde blitt operert tidligere. Anonymkode: 38396...1ab Klassisk eksempel på at kvinner ikke tas på alvor med sine symptomer Anonymkode: 101dd...d47
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #4 Skrevet 20. november 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg ble diagnosert med depresjon og helseangst. Hadde symptomer som hjertebank, brystsmerter,tung pust og besvimelse. Jeg døde nesten, var en medfødt hjertefeil. Måtte gjennom en stor operasjon. Endte desverre opp med en permanent skade på hjertet som kunne vært unngått hvis jeg hadde blitt operert tidligere. Anonymkode: 38396...1ab Trist å høre! Anonymkode: e94e1...652
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #5 Skrevet 20. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Klassisk eksempel på at kvinner ikke tas på alvor med sine symptomer Anonymkode: 101dd...d47 Ikke bare kvinner, samme skjedde med pappa. IBS og angst, sendt utallige ganger hjem med sobril og syrenøytraliserende. Behandlet som en hysterisk person. Faktisk diagnose er hjertesvikt. Tilliten ble i grunn videre svekket da han opplevde akkurat det samme i forbindelse med flimmer i etterkant. «Neida, du ser så frisk ut du, bare forsøk å ikke stresse sånn over alt du kjenner på», sendt hjem etter kontroll i forbindelse med hjerteoperasjon og påfølgende en runde med blålys inn til sykehus pga hjerteflimmer bare noen dager etter. Nok en gang sier de på sykehuset. Du skulle kommet inn før. Det er ikke så lett når førstelinje stopper deg på veien dit altså! Anonymkode: 7b7e9...409
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #6 Skrevet 20. november 2022 Søsteren min fikk diagnose «fyllesyke» oh hadde blodpropp i sentralnervesystemet. Hun satt i rullestol i 12, nesten 13 Jeg fikk diagnose blindtarmbetennelse, da de åpnet var blindtarmen uskadd, men de måtte fjerne den, og lymfene i magen var hovne. Anonymkode: 9e09c...4bb
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #7 Skrevet 20. november 2022 Jeg fikk diagnose myalgi og psykiske plager. Hadde en skjelettskade. Anonymkode: 92a03...886
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #8 Skrevet 20. november 2022 Barnet fekk diagnosen voksesmerter, var langt kommen leukemi . Anonymkode: 762ed...2e0
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #9 Skrevet 20. november 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Barnet fekk diagnosen voksesmerter, var langt kommen leukemi . Anonymkode: 762ed...2e0 Huff, håper det gikk bra❤️ Anonymkode: c787a...b3a
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #10 Skrevet 20. november 2022 Min mor ble kalt en «hysterisk storrøyker som ikke tok vare på helsen sin» da hun ble lagt inn med blødninger, magesmerter og generelt dårlig allmenntilstand. Hun hadde da hatt hjerteinfarkt fire år tidligere og hadde etter det slutter og røye og begynt å trene på helsestudio! Det viste deg at den «hysteriske storrøykeren» hadd kreft i bukhinnen og døde under ett år senere. Anonymkode: 26801...104
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #11 Skrevet 20. november 2022 Hadde sterke smerter i magen som kom og gikk. Var innom både lege og legevakt flere ganger i løpet av 3 uker. Fikk beskjed om at det var luft og at jeg ikke måtte kjenne etter så mye. Siste gang jeg var innom var smertene spredt seg til venstre skulder. Fikk også mensen, noe som var rart fordi jeg akkurat var ferdig. Svetten rant pga sterke smerter. Jeg klarte ikke stå oppreist. Ble avvist med beskjed om luft i magen var helt normalt, og jeg måtte slutte å henvende meg dit for smertestillende kunne jeg bare glemme å få. Jeg så jo helt forferdelig ut for jeg var så smertepåvirket, så legevakten trodde sikkert jeg var narkoman. Uansett. Kom meg hjem og ble funnet bevisstløs dagen etter i en blodpøl. Jeg våknet opp på sykehuset hvor jeg hadde blitt hasteoperert. Det var kritisk da jeg kom inn og de visste ikke om de klarte å redde meg. Jeg hadde store indre blødninger pga uoppdaget svangerskap utenfor livmoren. Eggleder hadde sprukket. Buken tømte de for nærmere 3 liter blod. Var en hårsbredd fra døden. Anonymkode: e8bec...80c
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #12 Skrevet 20. november 2022 Nabodama fikk beskjed om at hun hadde "canserangst" siden hun hadde hatt kreft tidligere, og ellers hadde en veldig lav smerteterskel.... Endte med koldbrann og amputasjon, for hun hadde faktisk blodpropp. Anonymkode: 4e5a5...2fa
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #13 Skrevet 20. november 2022 Vet ikke om det tells, men: da jeg var 19 år hadde jeg helt forferdelig vondt nederst til høyre på magen. Det var så vondt at jeg klarte ikke bevege meg og bare gråt. Hadde ikke feber. Ringte legevakta om natta. De sa «har du ikke feber har du IKKE blindtarmbetennelse, det er helt sikkert!» og ba meg bli hjemme. Bodde heldigvis fortsatt hjemme, så morgenen etter kjørte moren min meg til fastlegen. Jeg klarte ikke sitte på stol så lå sammenkrøket på gulvet. De sendte meg ganske fort videre til sykehuset med ambulanse. Der fant de ut at jeg hadde gått lenge med blindtarmbetennelse så den hadde deg gått koldbrann i, og jeg hadde bukhinnebetennelse. Hadde jeg ventet noen timer til hadde jeg dødd… etter operasjonen ble jeg liggende i en uke på sykehus med bredspektret antibiotika intravenøst. Glad jeg ikke hørte på legevakta!!! Anonymkode: ec270...bd8
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #14 Skrevet 20. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nabodama fikk beskjed om at hun hadde "canserangst" siden hun hadde hatt kreft tidligere, og ellers hadde en veldig lav smerteterskel.... Endte med koldbrann og amputasjon, for hun hadde faktisk blodpropp. Anonymkode: 4e5a5...2fa Min mor ble avvist med det samme, at hun var hysterisk for å få kreft igjen, mens hun bare hadde hemoroider iflg. legen og nektet henne time og nektet å henvise henne til sykehus. Symptomene ble bare verre og verre, legevakten ville ikke ta inn fordi det ikke var ille nok til akutt, fastlegen skulle ta det. Til slutt var det en sekretær som visstnok kjeftet legen huden full og han lovte å henvise til sykehus. Tiden fortsatte å gå, min mor fortsatte å purre, så direkte til sykehuset, hvor det viste seg at fastlegen ikke hadde henvist henne likevel. Da først gikk legen med på å henvise. Og det var kreft på ny, et annet sted enn første gang, og det var blitt spredning pga. tiden som hadde gått. Regionsykehuset var sjokkert, ba min mor klage til Statsforvalteren om fastlegen. Fastlegen fikk ikke en gang en advarsel. Nå gikk det heldigvis bra med min mor, men det var mer pga. flaks og typen kreft hun hadde fått. Det verste er at denne legen stadig forsøker å flørte med meg. Han vet ikke hvem min mor er. Han selv begynner å dra godt på årene, har giftet seg på nytt med en langt yngre kone. Og likevel opplever jeg at han forsøker å flørte med meg, til og med når kona er rett i nærheten, men står med ryggen til (lite sted, kan ikke unngå å se folk innimellom). Fortsetter han så åpenlyst så risikerer jeg at jeg en dag ender med å si fra akkurat hva jeg mener både om hans flørting bokstavelig talt bak den 20 år yngre konas rygg og om han som lege. Foreløpig har jeg greid å la være fordi jeg tenker karma sikkert kommer og tar ham en dag. (Og for ordens skyld, jeg unngår ham så godt jeg kan, er tydelig avvisende.) Anonymkode: f582e...c3f
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #15 Skrevet 20. november 2022 Fikk et skikkelig gallesteneinsannfall og ble innlagt, de tok ultralyd og sa det bare var tull og at jeg bare ville ha morfin. Noen mnd senere var det en spesialist som sjekket magen med ultralyd for noe annet, fikk beskjed om at jeg måtte fjerne galleblæra fordi den var full av stein. Jeg sa at det ikke stemte siden de hadde utelukket det på sykehuset, men denne spesialisten sendte henvisning. Den ble fjernet noen uke senere og var full av klinkekule store steiner. Var ute foren ulykke noe senere og fikk beskjed om at smerten kun satt i hodet mitt, fikk kranglet meg til en ny vurdering hos en annen lege og måtte gjennom to operasjoner. Ble dessverre aldri helt bra. Anonymkode: 0d315...b05
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #16 Skrevet 20. november 2022 Ble innlagt på legevakt med ekstreme underlivssmerter og lavgradig feber. Det som viste seg å være en torkvert eggstokk som måtte operereres, ble diagnostisert som halsbetennelse.... Resonnementet til legen, som ikke gjorde en eneste undersøkelse etter at mottakende lege ga smertestillende og gikk av vakt, var at det at jeg hadde hatt litt vondt i halsen en uke tidligere sikkert hadde gitt lymfekjertler som ga smerter. Det spilte sikkert inn at jeg hadde fått smertestillende innen denne legen så meg, slik at jeg ikke lenger lå i en krøll og ynket meg kontinuerlig mens jeg kaldsvettet, men det er nå likevel en medisinskfaglig bisarr slutning å trekke. Anonymkode: 0ea17...c2e
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #17 Skrevet 20. november 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hadde sterke smerter i magen som kom og gikk. Var innom både lege og legevakt flere ganger i løpet av 3 uker. Fikk beskjed om at det var luft og at jeg ikke måtte kjenne etter så mye. Siste gang jeg var innom var smertene spredt seg til venstre skulder. Fikk også mensen, noe som var rart fordi jeg akkurat var ferdig. Svetten rant pga sterke smerter. Jeg klarte ikke stå oppreist. Ble avvist med beskjed om luft i magen var helt normalt, og jeg måtte slutte å henvende meg dit for smertestillende kunne jeg bare glemme å få. Jeg så jo helt forferdelig ut for jeg var så smertepåvirket, så legevakten trodde sikkert jeg var narkoman. Uansett. Kom meg hjem og ble funnet bevisstløs dagen etter i en blodpøl. Jeg våknet opp på sykehuset hvor jeg hadde blitt hasteoperert. Det var kritisk da jeg kom inn og de visste ikke om de klarte å redde meg. Jeg hadde store indre blødninger pga uoppdaget svangerskap utenfor livmoren. Eggleder hadde sprukket. Buken tømte de for nærmere 3 liter blod. Var en hårsbredd fra døden. Anonymkode: e8bec...80c Akuratt det skjedde med meg også . Anonymkode: 762ed...2e0
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #18 Skrevet 20. november 2022 Dette var før fastlegeordningen. Barnet mitt hadde høy feber i 14 dager og tiltagende slapp. Alt vi prøvde å gi av drikke og mat kom opp igjen. Vi var på barnelegevakta 4 ganger, dessverre samme lege hver gang, og fikk hver gang beskjed om at det var en liten forkjølelse og øyekatarr og bare var å gi saft på teskje og febernedsettende, pluss at vi ikke måtte være så hysteriske. Etter hvert var barnet så slapt at det ikke en gang orket å gråte. Øynene rant det grønt verk av og bleiene var tørre, vi fikk ikke kontakt med barnet og vi ble nok en gang sendt hjem fra legevakta. I fortvilelse satte jeg meg med telefonkatalogen og ringte rundt til alle legekontorene i bydelen for å få noen til å høre på meg. Til slutt traff jeg en kvinnelig lege som kom hjem til oss, kastet ett blikk på barnet og ba oss kjøre rett til sykehuset så skulle hun ringe opp og si at vi kom. Barnet ble lagt inn og det viste seg at det var dobbeltsidig lungebetennelse, ørebetennelse, en helt grusom øyekatarr og dehydrering. Skyhøy crp og rett på intravenøs væske og antibiotika. På 14 dager hadde barnet mistet 20% av kroppsvekten og brukte lang tid på å hente seg inn igjen. Den håpløsheten jeg følte på da ingen hørte på meg eller hjalp barnet mitt unner jeg ingen. Legene på sykehuset kunne ikke skjønne hvordan legevaktslegen ikke kunne oppdage ørebetennelse eller lungebetennelse og at han ikke en gang hadde gitt oss noe mot øyekatarren. Det ble sak av det. Anonymkode: 9ea56...eb9
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #19 Skrevet 20. november 2022 I 2014, begynte jeg plutselig å besvime. Sto jeg i ro i mer enn ett par minutter, så ble jeg uvel og besvimte. Dro til fastlegen, var såklart på gråten, fordi jeg var redd for å besvime på venterommet. Hadde aldri besvimt før dette. Kom inn til legen, gråt og sa at jeg besvimer hele tiden. Han tok ett EKG som var normalt, og gav meg 20 mg cipralex og 25 mg sobril. Han sa at jeg hadde angst og skulle ta cipralex en gang om dagen, samt sobril to ganger om dagen i ett par uker. Jeg studerte og var alenemor på denne tiden, så jeg tok med barnet og dro hjem til mine foreldre. Jeg var så nede at jeg ikke klarte å tro på noe annet enn det legen sa, heldigvis tok min mor med meg til legen, som tok en blodprøve. Faktisk diagnose; Skrapa jernlagre. Lav i D-vit. Lav i folat. Fosfat-mangel. Lav i b-vit. Konsekvens; Står fremdeles på 20 mg Cipralex, 8 år senere. Har prøvd å gå av de utallige ganger, tilogmed med psykiatrien som hjelp, men jeg klarer ikke det. Anonymkode: 2ff74...7b8
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #20 Skrevet 21. november 2022 Jeg ble avvist en gang på legevakta med sterke gallesteinssmerter. Når jeg begynte å komme igjen 1-2 ganger i uka ble jeg omsider henvist videre. Ble ikke trodd da jeg ble henvist fra legevakt til akutten med blindtarmbetennelse, de kjørte ALLE slags tester utenom det iløpet av 2 døgn før de tok en sjekk av blindtarmen og oppdaga at den straks sprakk. Jeg husker jeg sa til legen "flott at dere brukte 2 døgn og 8 leger på å finne ut av det som står i henvisninga fra legevakta". Kunne spart sykehuset for enorme ressurser og penger, og meg for mye smerte. Har en i familien som ble diagnostisert med diabetes pga vekttap. Viste seg at det var langtkommen kreft og hun døde kort tid etter. Bestefar ble diagnostisert med tennisalbue pga ekstreme smerter. Det var kreft som hadde spredd seg til skjelettet og gjorde så han hadde veldig vondt i armen. Ei venninnes datter ble sendt hjem med resept på antibiotika pga urinveisinfjesjon 3 ganger på en helg, med beskjed om å kontakte fastlegen på mandag. Da hun omsider kapitulerte på stuegulvet og ble henta av ambulanse var det en sprekt blindtarm og nesten blodforgiftning. Har sikkert flere eksempler, men det er dette jeg kommer på nå... Helsevesenet i Norge er en vits! Anonymkode: f2705...d82
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #21 Skrevet 21. november 2022 Hvorfor skjønner folk i helsevesenet ikke at det er alvor? Er de ikke stolte av jobben de har? Anonymkode: 17ac1...719
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå