Gå til innhold

Noen med bipolar lidelse som vil fortelle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Litt om hvordan sykdommen arter seg? Med og uten medisiner?

Anonymkode: 0ba51...0b3

Kjenner ei. Før medisinering var hun veldig "tung" til sinns. Suicidal. Mye sinne. Hadde nok med seg selv. Vanskelig å komme inn på. Etter medisinering: natt og dag. Har det mye bedre. Bipolar 2

Anonymkode: 6f8fa...013

Min eks. Han gikk ikke på medisiner når vi bodde sammen. Han var nedstemt, jobbet ikke og gikk ikke på skole. Når jeg var på jobb, satt han foran TVen og så, på filmer og serier som han ville se, uten å tenke på barnet som satt på fanget,  barnet var 1-2 år. Han gjorde ikke husarbeid og aktivisere ikke barnet. Dagene gikk med til tv-spill og tv. Jeg hadde ansvaret for økonomien. Hvis det skulle skje noe gøy, som bursdagsfest e.l. kom jeg hjem til nyvasket hus, skittentøyskurven var tom og alle rom var ryddet. Jeg følte det ofte som at jeg var den eneste voksne, siden jeg hadde ansvaret for alt, mens han levde som en tenåringsgutt som fremdeles bodde på gutterommet.

Han ble veldig syk etter at vi gikk fra hverandre og fikk etter en stund en diagnose. Han ble i denne perioden alvorlig deprimert (med noen maniske perioder), noe som varte i mange år, til tross for medisiner. De siste årene har han vært stabil, såvidt jeg kan se. Jeg har lite kontakt med han, men han virker moden og voksen, har fått orden på livet.

Anonymkode: 8a7e3...02e

Veldig forskjellig fra person til person. Jeg har bipolar type 1 og har brukt medisiner fast i 15 år. De jeg vet om som ikke bruker medisiner for dette er svært ustabile. Men det går helt sikkert an.

Anonymkode: 15428...c07

Jeg har to venninner med denne diagnosen. Medisiner er helt klart veldig viktig. Og det er også avgjørende å leve et rolig forutsigbart liv. Nok søvn, sunn mat, trening, nok dagslys, fast jobb eller annen fast aktivitet på dag. Kjedelig med andre ord, men det er det som funker

Anonymkode: 28018...631

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...